Wp Header Logo 1008.png


گوگل مپ و ویز اپلیکیشن‌هایی رایگان هستند که دارای ویژگی‌های ناوبری پیشرفته می‌باشند.

به گزارش مجله ماشین، اپلکیشن‌های مسیر یاب به کاربران این امکان را می‌دهند که از مبدا به مقصد را راحت‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر بروند.

بسیاری از مردم بر این باورند که گوگل مپ می تواند جایگزین بهتری نسبت به ویز باشد. وقتی مشکلی پیش می‌آید، و در نهایت با مشکلاتی در یکی از این برنامه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، به برنامه دیگر رجوع می‌کنند و انتظار تجربه مشابه و ناوبری بی‌نقص را دارند.

با این حال، بسیاری از کاربران بعد از این راه دشوار پی می برند که ویز نمی تواند جایگزینی برای نقشه های گوگل باشد. ویز تمرکز متفاوتی دارد و در حالی که می‌تواند به یک آدرس تعریف‌شده پیمایش کند، نمی‌تواند جایگزین گوگل مپ شود.

گوگل مپ یک پلت فرم نقشه برداری است، در حالی که پلتفرم ویز متمرکز بر ناوبری ترافیک است.

گوگل مپ ابزارهای عالی برای کاوش در جهان، دریافت مسیرهای پیاده روی و بررسی فروشگاه ها برای ساعات کاری ارائه می دهد.

تنها هدف ویز این است که با در نظر گرفتن شرایط ترافیکی، تصادفات، چراغ های راهنمایی خراب و هر نقطه دیگری که ممکن است کاهش سرعت را تجربه کنید، سریع ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا کند.

این یکی از دلایلی است که گوگل مپ و ویز همچنان در کنار هم در بازار باقی می مانند. بسیاری از مردم بر این باورند که گوگل مپ در نهایت کاربران ویز را جذب می کند، زیرا گوگل این دو برنامه را ادغام می کند و یک برنامه ناوبری قدرتمند ایجاد می کند، این بخشی از استراتژی طولانی مدت غول جستجو نیست.

گوگل می‌خواهد نقشه‌های گوگل و ویز را به طور خاص روی اندروید و آیفون نگه دارد، زیرا نقشه‌ها را به یک پلتفرم همه کاره تبدیل می‌کند. ویز همچنان به عنوان یک راه حل ناوبری ترافیک عمل می کند و گاهی اوقات داده های ترافیک را به گوگل مپ می دهد.

ویز با ناوبری آفلاین ارائه نمی شود. برای دانلود و آپلود داده‌های ترافیک، یافتن مسیرهای جایگزین و ارائه اطلاعات بی‌درنگ به کاربران هنگام رفتن به مقصد، به یک اتصال اینترنتی دائمی نیاز دارد.

ویز همچنین فاقد سایر حالت های ناوبری، مانند پیاده روی است. Google Maps می‌تواند دستورالعمل‌های گام به گام از ساختمان تا ماشین پارک شده را ارائه دهد و شما را فراتر از تجربه رانندگی راهنمایی کند. بنابراین، یک بسته ناوبری کامل را ارائه می دهد، در حالی که ویز به طور کامل بر روی زمان صرف شده در پشت چرخ ها تمرکز می کند.

گوگل مپ همچنین ویژگی های اضافی مانند مسیرهای سازگار با محیط زیست را ارائه می دهد. موتور مسیریابی سازگار با محیط زیست که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد، به کاربران این امکان را می دهد تا با کاهش آلایندگی خودرو و مصرف سوخت با مسیری که به طور خاص برای اقتصاد بهینه شده است، به مقصدی حرکت کنند.

ویز گاهی آزاردهنده به نظر می رسد، به ویژه به این دلیل که پیکربندی پیش فرض شامل موارد غیرضروری نقشه، مانند چت (که به سختی مفید هستند) است. این برنامه باعث می شود رابط کاربری سنگین و گیج کننده باشد. باید طراحی تمیزی ارائه دهد تا به کاربران اجازه دهد با یک نگاه به صفحه، اطلاعات ترافیک را دریافت کنند.

گوگل مپ یک رویکرد بسیار تمیزتر ارائه می دهد، بنابراین تجربه ناوبری در کل ساده تر است.

 

source

viraje

توسط viraje