به گزارش صدای بورس، طی روزهای اخیر حواشی پیرامون صندوق سرمایه گذاری مشترک آسمان امید در نماد آسامید ایجاد شده است. ۷۵ درصد مالکیت این صندوق متعلق به تامین سرمایه امید و ۲۵ درصد مابقی متعلق به سبدگردان آسمان می باشد. سبدگردان آسمان در حال حاضر مدیریت صندوق و تامین سرمایه امید بازارگردانی “آسامید” را در اختیار دارند.

اما حواشی از آنجا آغاز شد که “آسامید” ۳ روز متوالی در بازه منفی معامله شد و سبدگردان آسمان به عنوان مدیر، تامین سرمایه امید را به عنوان مقصر این موضوع اعلام کرد و حتی از سرمایه گذاران خواست تا از این تامین سرمایه اعلام شکایت کنند.

این در حالی است که تامین سرمایه امید به جهت در اختیار داشتن منابع برخی واحدهای خود در “آسامید” را ابطال کرده اما سبدگردان آسمان هیچگونه پرداختی پس از گذشت ۳ روز کاری به تامین سرمایه امید نداشته است. با تمام این تخلفات سبدگردان آسمان، تامین سرمایه امید خلف وعده نکرده و در دامنه منفی یک تا مثبت یک سفارش های بازارگردانی خود را درج کرده است تا صاحبان واحدهای “آسامید” با زیان کاهش ارزش حتی در چند روز مواجه نشوند ونقدشوندگی این صندوق حفظ شود.

نکته نگران کننده آنجا است که منابع بازارگردان علی رغم ابطال واحدها نیز با بدعهدی مدیرصندوق در موعد قانونی واریز نشده است، اقدامی که در صورتی که برای سایر دارندگان خرد تکرار شود می تواند موجی از نارضایتی را برای سرمایه گذاران حقیقی به بار آورده و فضا را برای عموم صندوق ها تیره و تار کند.

مجموع این موارد یک نتیجه واضح دارد و آن تخلف آشکار و فرار رو به جلوی سبدگردان آسمان که سبب وضعیت فعلی صندوق “آسامید” شده است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir