Wp Header Logo 1012.png

نیسان کیکس کراس اوور اقتصادی و کامپکت نیسان است که در دور جدید واردات به بازار خودرو می آید. کیکس خودرویی پر فروش در بازارهای هدف است.

درباره نیسان کیکس

محصولات گروه نیسان همواره محبوبیت خاصی برای ما ایرانی ها دارند و نشان نیسان یادآور محصولاتی مانند ماکسیما و پاترول و… برای ما است. خوشبختانه بعد از سالها دوری محصولات نیسان از بازار ایران و با پایان یافتن ممنوعیت واردات خودرو، اکنون بسیاری از شرکت ها به سراغ محصولات نیسان رفته اند که یکی از این محصولات، نیسان کیکس است. نیسان کیکس یک کراس اوور ساب کامپکت است که ارزان ترین کراس اوور نیسان به شمار می رود و در خارج از ایران محصولی کاملا اقتصادی است. نیسان کیکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و بر اساس پلتفرم V تولید و به بازار های جهانی عرضه شده است. نسخه فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد که به جز تغییر در بخش طراحی ظاهری، پلتفرم آن نیز به پلتفرم B0 تغییر پیدا کرده بود. بازار هدف نیسان کیکس، بازار کشور های در حال توسعه مخصوصا کشور های آمریکا لاتین بوده و در کشور هایی نظیر؛ چین ، برزیل، هند، مکزیک، تایلند و تایوان و… تولید و مونتاژ می شود. در ادامه بیشتر به نیسان کیکس خواهیم پرداخت.

نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی

طراحی بدنه

در نگاه اول به بدنه و طراحی ظاهری این خودرو به راحتی می توان متوجه اصالت ژاپنی این خودرو شد و با اینکه این خودرو خودرویی اقتصادی به شمار می رود اما سبک طراحی بسیار خوبی را به نمایش می گذارد. در نمای جلو این خودرو، چراغ های این خودرو بیشتر از بقیه قسمت ها خودنمایی می کند که به لطف برآمدگی های روی آنها، چراغ های این خودرو، طراحی بسیار خوبی را به نمایش می گذارد. طراحی جلو پنجره این خودرو نیز مشابه طراحی دیگر محصولات نیسان بوده و طراحی این بخش چهره خشنی را به نیسان کیکس داده است. البته با همه این ها نباید فراموش کنیم که کیکس یک محصول اقتصادی است و همه چیز در مورد طراحی آن نسبی ارزیابی می شود.

نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی

در نما های جانبی نیسان کیکس نیز شاهد سبک طراحی هماهنگ با دیگر نما های این خودرو هستیم و طراحی به نسبت شلوغی را می توان در این نما ها مشاهده کرد که از مهم ترین اِلمان های طراحی به کار رفته در این بخش می توان به؛ خطوط برآمده و فرورفته بر روی درب ها، طراحی دو رنگ بدنه و همچنین خطوط کرومی بر روی فلاپ ها اشاره کرد. نکته حائز اهمیت دیگری که در این نما وجود دارد طراحی رینگ های آلومینیومی این خودرو است که سبک طراحی آنها به جلوه و طراحی خوب کیکس کمک ویژه ای کرده است.

نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی

نیسان کیکس در بخش طراحی عقب خود، به خوبی دیگر نماها ظاهر نمی شود و سبک طراحی این قسمت کمی خاص و منحصر به فرد بوده و از نگاهی دیگر به نظر می رسد نسخه کوچک شده نیسان ایکس تریل است. چراغ های عقب این خودرو دارای خطوط شکسته و زاویه های تیز هستند  و بر خلاف نیسان ایکس تریل به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند که طراحی خشنی را به نمایش می گذارد. البته انحنا و فرورفتگی بدنه این خودرو در بخش عقب نیز به طراحی خشن و اسپرت آن کمک کرده است. از دیگر نکات طراحی نمای عقب این خودرو می توان به عدم وجود خروجی اگزوز بر روی سپر عقب اشاره کرد که بدین معنا است که خروجی اگزوز این خودرو به صورت مخفی کار شده است.

مشخصات فنی نیسان کیکس

قلب تپنده نیسان کیکس یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که روی هم رفته می تواند قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic  به چرخ های جلو منتقل کند. کیکس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد که سواری قابل قبولی را ارائه می دهد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۵۸ لیتر گزارش شده که عدد بسیار خوبی برای این خودرو به حساب می آید.

برند نیسان
مدل کیکس
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۲۲ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT – Xtronic
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۲۹۵ میلی متر
عرض ۱۷۶۰ میلی متر
ارتفاع ۱۶۱۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۱۹ میلی متر
وزن ۱۲۴۵ کیلوگرم
حجم باک ۴۱ لیتر
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۰۵/۵۵R17
شرکت عرضه کننده معین خودرو اروند – نامی خودرو
برند نشان مادر نیسان
کشور سازنده ژاپن
نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی

کابین و امکانات

به طور کلی کابین نیسان کیکس، طراحی بسیار ساده ای دارد و سبک طراحی پیچیده ای در آن دیده نمی شود. البته با توجه به اقتصادی  بودن این خودرو نمی توان انتظار بالایی از این خودرو داشت. رودری های به کار رفته در نیسان کیکس از جنس پلاستیک هستند و طراحی به شدت ساده دارند و دیزاین خاصی در این بخش دیده نمی شود. در بخش داشبورد نیز از متریال پلاستیکی استفاده شده که با اینکه متریال عجیب و غریب و لوکسی نیست اما کیفیت قابل قبولی دارند. در تیپ های پایه، در بخش میانی داشبورد این خودرو از پلاستیک طرح دار استفاده شده که توانسته کمی طراحی این بخش را از سادگی خارج کند. ناگفته نماند که در تیپ های بالاتر نیسان کیکس از متریال نرم در این قسمت استفاده شده است.

نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی

در بخش وسط داشبورد می توان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا این خودرو را مشاهده کرد که می تواند قابلیت هایی نظیر اپل کارپلی و اندروید اتو را برای سرنشینان فراهم کند که این قابلیت امتیاز خوبی برای این خودرو به حساب می آید. کنسول وسط نیسان کیکس تا حدی به صورت زاویه دار طراحی شده که دسترسی راننده به این بخش را راحت تر می کند. کنسول وسط این خودرو توسط روکش پلاستیکی پیانویی پوشیده شده که احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند.

نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی

جلو آمپر این خودرو از نوع آنالوگ و یا عقربه ای بوده و حس هیجان را به سرنشینان القا می کند. در میان دو عقربه مربوط به سرعت و دور موتور، کامپیوتر سفری را می توان مشاهده کرد که اطلاعات مختلفی را به راننده می دهد. فرمان  نیسان کیکس از نوع کمکی برقی بوده و میزان سفتی آن با توجه به سرعت خودرو تغییر می کند که این قابلیت امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید. از طرفی غربیلک فرمان نیسان کیکس به صورت دی کات طراحی شده که احساس خوبی را به راننده منتقل می کند.

نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی

صندلی های نیسان کیکس ارگونومی و طراحی مناسبی دارند که در تیپ های پایه دارای روکش و تریم پارچه ای هستند اما در تیپ های بالاتر از روکش چرم مصنوعی با دوخت رنگی استفاده شده است. متریال به کار رفته در بخش عقب نیسان کیکس همانند بخش جلو این خودرو است و با توجه به فاصله محوری ۲۶۲۰ میلی متری، سرنشینان عقب فضای منطقی و قابل قبولی خواهند داشت.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – کیسه هوای زانو راننده (سفارشی) – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – رادار نقطه کور – رادار خط خوان – ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهی فرمان کمکی برقی – استارت دکمه ای – رینگ آلومینیومی – سنسور نور – فناوری LED چراغ ها (سفارشی) – نور بالای اتوماتیک – کروز کنترل – کروز کنترل تطبیقی (سفارشی) – نمایشگر لمسی – اندروید اتو – اپل کار پلی – دوربین عقب – دوربین ۳۶۰ درجه (سفارشی) – تریم داخلی پارچه ای – تریم داخلی چرم (سفارشی) – سنسور پایش باد تایرها – آینه های تاشو برقی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – تهویه الکتریکی دستی – تهویه اتوماتیک (سفارشی)

معایب و مزایا

مزایا کیفیت مونتاژ مناسب – مصرف سوخت کم – امکانات ایمنی و رفاهی مناسب
معایب شتاب نه چندان ایده آل – توان حرکتی معمولی

رقبای نیسان کیکس

نیسان کیکس محصولی است که مشخصات و امکانات قابل قبولی را دارد اما همانند دیگر خودرو های وارداتی قیمت به نسبت بالایی دارد و به همین دلیل نمی توان آن را در ایران، خودرویی اقتصادی به حساب آورد. نیسان کیکس در حال حاضر در میان خودرو های وارداتی رقیب هایی نظیر؛ کیا سونت و هیوندای کرتا را دارد اما خارج از خودرو های وارداتی می توان نیم نگاهی به خودرو های مونتاژی داشت. در کل قیمت نهایی کیکس در بازار آزاد اصلا کم نخواهد بود و این دستاورد تعرفه های بالای دولت برای واردات و حجم پایین واردات خودرو است.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

نیسان کیکس چه مشخصاتی دارد؟

نیسان کیکس دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۵۴ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل کند.

نیسان کیکس چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات نیسان کیکس می توان به ۶ کیسه هوا ( سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای)، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، فرمان دی کات، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، سیستم صوتی حرفه ای، حالت های مختلف رانندگی، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

نوشته نیسان کیکس ؛ مشخصات فنی + معرفی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir