دو کمپانی خودروسازی جیلی و بایدو اخیراً به طور رسمی از مدل الکتریکی جدید خود به نام Jiyue 07 در چین رونمایی کردند. این خودرو موفق شد که جایزه iF Design Award 2023 را از آن خود کند و برنده Red Dot 2023 شود. گفته شده که مدل الکتریکی Jiyue 07 بر پلتفرم SEA جیلی طراحی شده و قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد بازار چین شود.

این خودرو همچنین به فناوری خودران بایدو نیز مجهز شده است. کمپانی Jiyue در سال 2021 به عنوان Jidu تاسیس شد و دو کمپانی جیلی و بایدو برای ساخت آن سرمایه‌گذاری کردند. کمی بعد نام شرکت به Jiyue تغییر یافت و جیلی اکنون با وظیفه تولید محصولات، ۶۵ درصد از سهام آن را در اختیار گرفته است.

در حالی که کمپانی بایدو مسئول سیستم اتصال و نرم‌افزار است. اولین محصولی که این شرکت به بازار عرضه کرده بود Jiyue 01 نام داشت و حالا شاهد عرضه دومین خودروی آن یعنی Jiyue 07 به بازار هستیم.

این مطلب را نیز بخوانید: پنج دلیل برای اینکه هایما 7X نخریم!

جیلی و بایدو برای ساخت Jiyue 07 از کانسپت Jidu Robo-02 الهام گرفتند. مدل Jiyue 07 به جای دستگیره درب‌ها از دکمه بهره برده‌اند و درب‌ها به صورت برقی کار می‌کنند. خودرو به طراحی شیکی مجهز شده و چرخ‌ها اندازه پهنی دارند. چراغ‌های جلو Y شکل هستند که یادآور مدل نسل اول آن یعنی Jiyue 01 خواهند بود.

سقف پانوراما، اسپویلر فعال، چراغ عقب تکی و رینگ‌های پنج پره با روکش آیرودینامیک از جمله امکانات این مدل به شمار می‌روند. این خودرو بر پلتفرم SEA جیلی طراحی شده که در خودروهایی همچون زیکر، ولوو EX90، پلی‌استر 4 و غیره نیز حضور داشت. موتور این مدل با Jiyue 01 یکسان است و نسخه پایه آن دارای یک موتور الکترونیکی 200 کیلوواتی و باتری 71.4 کیلووات ساعتی LFP است. تریم 4WD دارای مشخصاتی همچون 400 کیلووات و بسته باتری 100 کیلووات ساعت NMC خواهد بود.

دوربین و رادارهای متعددی در این خودرو به کار رفته و سیستم خودران روی همین امکانات کار می‌کند. هیچ سنسور لیداری در این مدل وجود ندارد. Jiyue 07 از نیمه 2024 وارد بازار می‌شود و می‌تواند با مدل‌هایی نظیر شیائومی SU7، تسلا مدل 3، BYD Han و غیره رقابت کند.


source

viraje

توسط viraje