Wp Header Logo 110.png


منتشر شده در 11 دی 1402 ساعت 16:51



عکاس
علیرضا پاداش

الانترا وارداتی در بازار آزاد قیمت خورد

با تحویل الانترا های وارداتی، سرانجام این سدان کره ای در بازار آزاد قیمت خورد. سدانی زیبا و جذاب که البته به دلیل محدودیت های وارداتی امکانات کاملی ندارد.

با صدور فراخوان هیوندای الانترا، قیمت نهایی این خودرو برای مشتریان مشخص گردید. این سدان در نهایت با قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحویل مشتریان سامانه یکپارچه شده است و حالا با بررسی پلتفرم های خرید و فروش خودرو، می توان آگهی های فروش این خودرو را دید. فروشندگان قیمت ۴ میلیارد تا ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را برای این سدان در نظر گرفته اند. این یعنی دلالان سود حدود ۱۰۰ درصدی را از فروش این خودرو می خواهند. احتمالا با ادامه روند تحویل ها این قیمت تعدیل خواهد شد اما این نکته را در نظر داشته باشید که همچنان بحث ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای کره ای ادامه دارد و یکی از عواملی که باعث این قیمت گذاری نجومی شده همین نکته است.

الانترا وارداتی در بازار آزاد قیمت خورد

مشخصات الانترا وارداتی

زیر کاپوت سدان وارداتی KTL یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قرار داد که خروجی های ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد و نهایت سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت برای الانترا وارداتی ثبت می شود. در بحث مشخصات فنی به دلیلی محدودیت های قیمتی واردات خودرو پایه ترین تیپ ممکن سفارش گذاری شده است که همین داستان را در بحث امکانات این سدان کره ای می بینیم.

الانترا وارداتی در بازار آزاد قیمت خورد

در هیوندای الانترا ۲۰۲۳ امکاناتی نظیر دو کیسه هوای جلو، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، سامانه پایش میزان باد تایر ها (TPMS)، تهویه الکترونیکی دستی و کامپیوتر سفری دیده می شود. این ساده ترین امکاناتی است که می توان در یک خودروی کره ای دید و همین روال را در دیگر کره ای های وارداتی هم دیده ایم.

مشتریان خودرو با پرداخت مبلغی پایین تر می توانند خودروهای مونتاژی و یا کارکرده وارداتی را با امکانات به مراتب بیشتر خریداری کنند. باید دید قیمت الانتراهای وارداتی در نهایت چه زمانی به ثبات می رسد و واکنش بازار به این قیمت ها چه خواهد بود.

source

viraje

توسط viraje