وقتی قیمت خودرویی در بازار بهکف میرسد و بهنرخ کارخانهای آن نزدیک میشود، در کورس پرش قیمت نیز درمقایسه با خودروهایی که حاشیه سود کارخانه و بازار آنها اشباع شده است، رشد بیشتری را تجربه میکند. این درحالی است که بسیاری صرفا بهقصد سرمایهگذاری سراغ خودروهایی میروند که بیشترین تفاوت قیمت کارخانه و بازار را دارند و دقت نمیکنند که ظرفیت سود این خودروها اشباع و پیشخور شده است.
اما در همین آشفتهبازار خودروهایی هستند که بهرغم ارزش ذاتی خود از نظر کیفیت، دوام و آپشن کمترین فاصله قیمت را با نرخ کارخانه دارند و همواره وقتی بازار روند افزایشی در پیش میگیرد، این خودرو ظرفیت خالیمانده خود را برای جهش قیمت با یک پرش بلند پر میکند.
source