Wp Header Logo 271.png


منتشر شده در 16 دی 1402 ساعت 16:00


سازمان استاندارد باید پاسخگوی انتقادات پلیس به نوع آلیاژ خودروهای تولیدی باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقد پلیس به ورق های مصرفی خودروهای داخلی عنوان کرد: اگر نقدی به ورق های مصرفی خودروهای تولیدی وارد است، اداره استاندارد باید پاسخگو باشد و در این زمینه اظهار نظر کند.

بهروز محبی نجم‌آبادی در خصوص انتقاد پلیس به نوع آلیاژ خودروهای داخلی و متهم کردن خودروسازان به استفاده از ورق های فولادی بی کیفیت در بدنه خودروهای تولیدی اظهار داشت: اهمیت استحکام و مقاوم سازی بدنه خودروها بر هیچ کس پوشیده نیست اما اظهارات پلیس نیز قابل قبول نبوده و ریاست محترم راهور باید مستندات علمی در این زمینه ارائه دهند.

وی در ادامه به نقش هر یک از عوامل موثر بر تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: آمار بالای تصادفات حاکی از این است که بخش قابل توجهی از این تصادفات ناشی از خطای انسانی و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و بخشی دیگر مربوط به وجود نقاط حادثه خیز و پرخطر در جاده ها و در نهایت ایمنی خودروها است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ایمن سازی خودروها بر اساس استانداردهای جهانی افزود: سازمان ملی استاندارد در حوزه خودرو مانند هر موضوع دیگری باید نظارت کافی بر استانداردها داشته باشد. بنابراین اگر نقدی به ورق های مصرفی خودروهای داخلی وارد است، اداره استاندارد باید پاسخگو باشد و در این زمینه اظهار نظر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان موظف به طراحی و تولید خودرو بر اساس استاندارد های جهانی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی هستند، خاطرنشان کرد: پلیس راهور در صورتی که مستنداتی دال بر عدم استانداردسازی آلیاژ خودروهای تولیدی دارد می تواند با ارائه آنها نسبت به اثبات ادعای خود اقدام کند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir