Wp Header Logo 541.png

ونوسیا وی آنلاین کراس اوور وارداتی مکس موتور است که قرار است به بازار بیاید. کراس اووری متوسط که ظاهر متفاوتی دارد.

درباره ونوسیا وی آنلاین

نشان ونوسیا یکی از شرکت های خودروسازی چینی است که قدمت بسیار زیادی ندارد اما با این حال خودرو های به نسبت قابل توجهی را به بازار معرفی کرده است. در واقع نشان ونوسیا یا ونوچیا در طی همکاری های گسترده بین گروه خودروسازی دانگ فنگ چین و نیسان ژاپن در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده و می توان کیفیت ساخت خوبی را در محصولات این نشان تجربه کرد. خوشبختانه با آزاد شدن واردات خودرو، شاهد حضور محصولات نشان ونوسیا هستیم و گروه مکث موتور مسئولیت واردات محصولات نشان ونوسیا را بر عهده دارد. یکی از خودرو هایی این شرکت برای حضور در بازار ایران انتخاب کرده است، ونوسیا V-Online می باشد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی و روانه بازار شده و نسبت به ونوسیا استار در رده پایین تری قرار می گیرد.

ونوسیا وی آنلاین ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

ونوسیا وی آنلاین (Venucia V-Online) در کشور های مختلفی از جمله کشور های عربی عرضه شده و با نام های ونوسیا بیگ وی (Venucia Big-V) و گرند وی (Grand-V) نیز شناخته می شود. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه

به طور کلی محصولات ونوسیا از سبک طراحی منحصر به فردی پیروی می کنند که باعث جذابیت محصولات این نشان شده و ونوسیا وی آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نمای جلو این خودرو چیزی که بیشتر از همه توجه ها را به خود جلب می کند طراحی و گرافیک چراغ های اصلی این خودرو است. این چراغ به دلیل داشتن زاویه های تند و خطوط شکسته در طراحی خود توانسته اند چهره به نسبت خشنی را به این خودرو بدهند. جلو پنجره این خودرو هم به صورت بزرگ و با المان های برآمده طراحی شده و طراحی خوب بخش جلو این خودرو را  تکمیل کرده است.

ونوسیا وی آنلاین ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی نماهای جانبی ونوسیا وی آنلاین کمی ساده تر از طراحی دیگر نماها بوده و مشخصه طراحی خاصی در این بخش ها دیده نمی شود. البته طراحان این خودرو سعی کرده اند تا به وسیله تریم دو رنگ بدنه و طراحی اسپرت رینگ ها کمی سادگی را از این بخش ها دور کنند که به نظر می رسد موفق بوده اند. طراحی نمای عقب ونوسیا V-Online بسیار هماهنگ با طراحی بخش های جلو این خودرو بوده و از این نظر می توان نمره خوبی به آن داد. در این بخش چراغ های یکپارچه به عنوان چراغ های عقب استفاده شده که جلوه خوبی را به این خودرو داده است. از دیگر نکات مثبت طراحی وی آنلاین می توان به فرم طراحی سپر عقب و دیفیوزر های این خودرو اشاره کرد که در ایجاد نمای اسپرت در نمای عقب این خودرو تاثیر به سزایی داشته است.

ونوسیا وی آنلاین ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی ونوسیا وی آنلاین

در زیر کاپوت ونوسیا وی آنلاین یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) قرار گرفته است. این پیشرانه قادر است قدرت نهایی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۶۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق به کار رفته در این خودرو در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که با توجه به این مشخصات، سواری نرمی را با این خودرو به می توان تجربه کرد.

برند ونوسیا
مدل وی آنلاین
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۱۴۸۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDi
قدرت ۱۸۸ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاجه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مولتی لینک
تعلیق عقب مک فرسون
طول ۴۵۶۲ میلی متر
عرض ۱۹۱۷ میلی متر
ارتفاع ۱۶۲۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متر
وزن ۱۴۹۱ کیلوگرم
حجم باک ۶۰ لیتر
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۳۵/۶۰R18
شرکت عرضه کننده مکث موتور
برند نشان مادر ونوسیا
کشور سازنده چین
ونوسیا وی آنلاین ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

ونوسیا وی آنلاین دارای استاندارد یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۸ لیتر است که با توجه به وزن ۱۴۹۱ کیلوگرمی این خودرو عدد قابل قبولی است. به طور کلی مشخصات فنی ونوسیا V-Online بسیار شبیه به برادر بزرگتر خود یعنی ونوسیا Star بوده و از این لحاظ تفاوت چندانی با آن ندارد.

طراحی کابین و امکانات

در طراحی داخل کابین ونوسیا وی آنلاین از اِلمان ها و مشخصه های طراحی روز استفاده شده و ما این سبک طراحی را در بسیاری از خودرو های چینی می بینیم. در بخش بالا و پایین رودری های ونوسیا وی آنلاین از پلاستیک خشک و ساده استفاده شده اما در بخش های میانی رودری ها شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که کمی سادگی را از این بخش دور می کند. در بخش بالای داشبورد نیز از متریال خشک استفاده شده اما به دلیل طرح دوختی که دارد چنین احساسی به بیننده القا نمی شود. در این بخش می توانیم یک نمایشگر یکپارچه ۲۴ اینچی را مشاهده کنیم که بخشی از آن مربوط به پشت آمپر دیجیتال و بخش دیگر آن مربوط به سیستم مالتی مدیا این خودرو بوده و بسیاری از تنظیمات مانند تنظیمات مربوط به آینه های جانبی از طریق این نمایشگر صورت می پذیرد.

ونوسیا وی آنلاین طراحی کابین و امکانات

اما در بخش میانی از متریال نرم استفاده شده که احساس خوبی را به سرنشینان می دهد. نکته ای که در این بخش وجود دارد کلید استارت این خودرو است که طراحی آن به لگو و نشان ونوسیا اشاره دارد و به نوعی به امضای طراحی این شرکت مبدل شده و در دیگر محصولات نشان ونوسیا دیده می شود. غربیلک فرمان ونوسیا V-Online طراحی خاصی دارد که در کمتر خودرویی دیده می شود. بر روی فرمان این خودرو کلید های کنترلی تعبیه شده اما این کلید ها به وسیله نور پس زمینه مشاهده می شوند که این موضوع، طراحی جالبی است که در این قسمت دیده می شود.

ونوسیا وی آنلاین ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

بخش کنسول وسط ونوسیا وی آنلاین طراحی و دیزاین متفاوت تری نسبت به دیگر قسمت های کابین دارد. در این بخش از رنگ های مات با نقوش خطوط مورب و موازی استفاده شده که نمای خوبی را ایجاد کرده و احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند. صندلی های ونوسیا وی آنلاین به صورت یکپارچه و اسپرت طراحی شده و ارگونومی مناسبی دارند. روکش صندلی های این خودرو از جنس چرم مصنوعی با دوخت رنگی بوده و کیفیت مناسبی دارند. ونوسیا وی آنلاین با توجه به فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متری خود فضا مناسبی را در بخش عقب خود فراهم کرده و این خودرو امکاناتی نظیر ؛ پورت USB ، زیر آرنجی، دریچه سیستم تهویه و… را برای سرنشینان عقب در نظر گرفته است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی چهار کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سقف شیشه ای با تیره شوندگی اتوماتیک – صندلی برقی راننده – دوربین ۳۶۰ درجه با سنسور فاصله – سنسور نور – سنسور باران – جلو آمپر دیجیتال – نمایشگر لمسی – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – تریم داخلی چرم مصنوعی – رینگ آلومینیومی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – دسته دنده الکتریکی – کروز کنترل – استارت دکمه ای – فناوری LED چراغ ها – فرمان کمکی برقی

مزایا و معایب

مزایا طراحی جذاب – شتاب مناسب – مصرف سوخت کم – کابین به نسبت جادار
معایب کمبود امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به رقبا – صندلی های نه چندان راحت ردیف دوم

رقبای ونوسیا وی آنلاین

ونوسیا وی آنلاین با توجه به رده قیمتی و کلاس طراحی رقبای مختلفی چه در میان خودرو های وارداتی و چه در میان خودرو های مونتاژی دارد اما داشتن پشتوانه ای به نام نیسان و همچنین طراحی ظاهری آن می تواند برگ برنده این خودرو در مقایسه با رقبا باشد. از جمله رقبای ونوسیا وی آنلاین می توان به بستیون T77، جتا VS5، نیسان کیکس و… اشاره کرد. البته می توان نیم نگاهی به خودرو های مونتاژی نظیر؛ فونیکس FX و یا لاماری ایما و… داشت.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

ونوسیا وی آنلاین چه مشخصاتی دارد؟

ونوسیا وی آنلاین از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۶۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند.

ونوسیا وی آنلاین چه امکانات ایمنی و رفاهی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی ونوسیا وی آنلاین می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ ها، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین، شارژر بی سیم، سقف شیشه ای فتوکرومیک، تنظیم برقی صندلی راننده و… اشاره کرد.

نوشته ونوسیا وی آنلاین ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje

توسط viraje