Wp Header Logo 697.png


رویه کند و پر از ایراد واردات خودرو به کشور، باعث شده است تا گروه بزرگی از متقاضیان خودروهای خارجی قادر به خرید اتومبیل مطلوب خود نباشند. بنابراین تنها راه برای این گروه از مشتریان، خرید حواله خودروهای وارداتی از بازار آزاد است. البته باید تذکر دهیم که این کار از نظر قانونی بی‌اعتبار محسوب می‌شود و علاوه برآن ریسک‌های مختلفی را گریبان‌گیر مصرف‌کنندگان می‌کند. بااین‌حال کمبود خودروهای خارجی و تشنه بودن بازار، راه چاره دیگری را پیش روی مشتریان قرار نمی‌دهد.


فرآیند ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفندماه سال گذشته انجام شد و طی آن حدود 33 هزار نفر واجد شرایط خرید خودرو خارجی شناخته شدند. از این تعداد متقاضی، چند هزار نفر انصراف دادند. همچنین تحویل خودرو به کمتر از دو هزار نفر تاکنون انجام شده است. بنابراین در حال حاضر حدود 25 هزار نفر متقاضی خرید خودرو وارداتی هستند که تاکنون اتومبیل خود را تحویل نگرفته‌اند. بسیاری از این افراد تصمیم گرفته‌اند تا اکنون حواله خود را برای فروش آگهی کنند. سود خوبی از فروش حواله برخی خودروهای وارداتی نصیب مالکان آن‌ها می‌شود. این مساله باعث می‌شود تا مالکان حواله خودروهای وارداتی تمایل بیشتری به فروش آن‌ها داشته باشند.


قیمت حواله خودروهای وارداتی در بازار آزاد، دی 1402:













خودرو

قیمت تقریبی حواله

جتا VS7

250 میلیون تومان

هیوندای کرتا

600 میلیون تومان

تویوتا کرولا

600 میلیون تومان

ونوسیا وی آنلاین

500 میلیون تومان

سوزوکی سیاز

500 میلیون تومان

جیلی آزکارا

350 میلیون تومان

هیوندای توسان

400 میلیون تومان

هیوندای الانترا

600 میلیون تومان

هیوندای اکسنت

500 میلیون تومان

حواله با خودرو مشخص نشده

800 میلیون تومان
قیمت حواله خودروهای وارداتی


برای ما قابل انتظار بود که حواله خودروهای خارجی غیرچینی، از خودروهای چینی گران‌تر قیمت‌گذاری شود و در واقع نیز چنین اتفاقی رخ داده است. در این بین حواله برخی خودروها با نرخی نزدیک به یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند. پرداخت چنین بهایی برای خرید حواله خودرو وارداتی به هیچ عنوان عاقلانه نیست، چرا که با این رقم می‌توانید خودروهای داخلی صفر کیلومتر را از بازار آزاد خریداری کنید!

source

viraje

توسط viraje