شرکت لکسوس با معرفی یک کراساور جمع و جور به نام LBX، همتای لوکس تویوتا یاریس کراس را عرضه کرده است. این خودرو که چند ماه قبل رونمایی شده، در حالت استاندارد به پیشرانه 3 سیلندر با 134 اسببخار قدرت و 185 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است و بدین ترتیب، در میان خودروهای هیجانانگیز جایگاهی ندارد.
اما حالا نسخه ویژهای از این مدل همراه با پیشرانه G16E-GTS به نمایشگاه اتو سالن توکیو 2024 میآید.
این پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ به حجم 1.6 لیتر، تقریبا 300 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، یعنی همان خروجی که از GR کرولا موریزو ادیشن سراغ داریم. بد نیست بدانید که موریزو ، نام مستعار مدیرعامل تویوتا یعنی آکیو تویودا است.
برخلاف GR کرولا که با گیربکس شش سرعته دستی عرضه شده، لکسوس LBX موریزو RR به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. این جعبهدنده با قابلیت تقسیم گشتاور، در GR یاریس 2024 هم نصب شده است. این هاچبک داغ نیز در نمایشگاه اتو سالن توکیو 2024 به معرض نمایش درخواهد آمد.
خروجی پیشرانه لکسوس LBX موریزو RR از طریق گیربکس مذکور به هر دو محور ارسال میشود.
به لطف سیستم تعلیق اسپرت، لکسوس LBX موریزو RR فاصله کمتری تا سطح زمین دارد. کیت قطعات اسپرت و رینگهای 19 اینچی همراه با تایرهای 235/45، خودرو را عریضتر از آنچه هست نمایش میدهد.
سیستم تعلیق لکسوس LBX موریزو RR با اتصالات مکفرسون در جلو و دوبل جناغی در عقب در کنار دیسک ترمز در هر دو محور طراحی شده است. جزئیات زرد رنگ روی بدنه این خودرو نیز رنگ محبوب آیکو تویودا را یادآوری میکند.
شرکت لکسوس فعلا از اعلام برنامه تولید LBX موریزو RR خودداری نموده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس