به گزارش صنعت ماشین،

 سردار سید تیمور حسینی در حاشیه بازدید از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و از ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک تک انسان‌ها و حتی به عبارت دیگر موجودات زنده موثر است، به همینن دلیل نیز همه وظیفه دارند که به ارتقاء کیفیت و استاندارد این سیستم کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش خودرو در حوزه ترافیک افزود: در کنار مؤلفه راه و عامل انسانی،  خودرو نقش بسیار مهمی در سیستم ترافیک دارد و در دو حوزه کاملا مهم یعنی حوزه زیست محیطی  و حفظ جان انسان ها آثار زیان بار خود را نشان داده و خیلی مهم است که در طراحی خودرو هر دو جنبه دیده شود. امروز در دنیا کاملا نگاه جامعی به طراحی خودرو وجود دارد و خودروها روز به روز با فناوری‌های جدید با حداقل آلایندگی و حداکثر ایمنی تولید می‌شوند.

حسینی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اصل بر این است که انسان ممکن است در رانندگی و در هرلحظه مرتکب خطا شود پس در طراحی راه و خودرو باید یکسری پیش‌بینی‌های فنی و ایمنی پیاده سازی شود که بتواند خطای انسان را جبران کند که در مورد راه و جاده اصطلاح راه بخشنده و در مورد خودرو نیز  ارتقاء سیستم‌های ایمنی خودرو را به کار می‌برند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به انتظارات از خودروی ایمن پرداخت و گفت ما از یک خودرو انتظار داریم که در حوزه ایمنی دو دسته سیستم را داشته باشند یک “سیستم فعال ” که از تصادف جلوگیری کند و دوم “سیستم غیرفعال” که درصورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان خودرو باشد.

حسینی در ادامه به خسارت سنگین تصادفات به کشور پرداخت و گفت: علاوه بر خسارات معنوی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبران ناپذیر است در بحث مادی نیز  طبق محاسبات انجام شده خسارتی که از سوانح ترافیکی که به کشور تحمیل می‌شود  معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی است  و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است.

وی در ادامه با اعلام حمایت کامل پلیس از ایجاد مرکز آزمون تصادفات افزود: امیدواریم با توجه جدی به حوزه تصادفات توسط همه دستگاه های ذیربط مرکز آزمون تصادفات  به زودی افتتاح شود تا بتوانیم شاهد کاهش خسارت تصادفات به کشور باشیم.

حسینی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه گفت:  استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع‌رسانی‌های لازم را در راستای آگاهی مردم در خصوص پیگیری تعویض دوره‌ای کاتالیست و کنیستر و نقش آنها در ایمنی و کاهش آلایندگی خودرو را انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت معاینه فنی خودروها نیز گفت: معافیت چهار ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید به هیچ وجه منطقی نیست و باید سن معافیت معاینه فنی خودروها به دو سال تقلیل یابد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه همه ما تکلیف داریم که از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: هیچکس مخالف تولید داخلی نیست و همه موظف هستیم از تولید داخلی حمایت کنیم اما باید در بخش  کیفیت و ایمنی خودرو توجه کافی داشته باشیم. امروز ما هرچه در حوزه ترافیک و تصادفات هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده‌ایم.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir