با مشاهده تایرهای 37 اینچی، بدنه مرتفع و تغییرات ظاهری در این نمونه از فورد F-150، احتمالا فکر میکنید با نسخه رپتور مواجه هستید. اما در واقع این خودرو یک F-150 لایتنینگ است، که براساس اعلام سازنده، تحت تاثیر تجربیات فورد از ساخت رپتور، شکل گرفته.
این خودرو همچون ماستنگ مک-ای 1400، یک نمونه آزمایشی بوده که تحت همکاری فورد با دو شرکت RTR Vehicles و Vaughn Gittin Jr شکل گرفته است.
به اعتقاد مدیرعامل فورد، ارائه خودروهایی همچون Switchgear، میتواند بر ایجاد ذهنیت مشتریان از برند فورد موثر باشد.
هرچند خودروساز آمریکایی فعلا برنامهای برای تولید Switchgear ندارد، ولی در عین حال تصمیم گرفته است که با همین خودرو در رقابت آفرودی King of the Hammers حاضر شود.
مشخصات فنی فورد Switchgear
با نصب کمکفنرهای Fox 3.0 در محورهای جلو و عقب و همچنین سیستم تعلیق سفارشی دوبل جناغی در جلو و چند-اتصالی با میل تعادل در عقب، فاصله چرخها از یکدیگر به 203 سانتیمتر رسیده است. برای جبران این مورد و پنهان کردن پهنای رینگهای 18 اینچی با تایرهای 37 اینچی، پنلهای جدید بدنه از جنس کربن و گلگیرهای برآمده نصب شده است.
در نتیجه این تغییرات، فاصله کف بدنه فورد Switchgear از سطح زمین به 34 و 28 سانتیمتر در محورهای جلو و عقب میرسد.
در هر دو نسخه از فورد Switchgear، مشخصات فنی پیشرانه بدون تغییر باقیمانده است. بنابراین همچنان با دو پیشرانه برقی با مجموع خروجی 580 اسببخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور مواجه هستیم که در کنار مجموعه باتری به ظرفیت 131 کیلووات ساعت قرار میگیرد.
طراحی فورد Switchgear
اضافه شدن سپرهای آفرود، زیرسپری استیل و ریل محفظه بار سفارشی، وزن فورد Switchgear را به میزان 68 کیلوگرم نسبت به نسخه استاندارد افزایش داده است، که البته در مقایسه با وزن 3.15 تنی این خودرو، چندان قابل توجه نیست.
نکته جالب اینکه نسخه دیگری از فورد Switchgear با رینگهای 20 اینچی، تایرهای کوچکتر، حذف زیرسپری و برخی قطعات ظاهری دیگر و افزایش 18 و 13 سانتیمتری ارتفاع در محورهای جلو و عقب، طراحی شده که میتواند برای استفاده در معابر شهری هم مناسب باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس