Wp Header Logo 1174.png


منتشر شده در 05 بهمن 1402 ساعت 11:00


فیس‌ لیفت هیوندای بایون معرفی شد

هیوندای از نسخه فیس‌ لیفت بایون با طراحی جذاب و زیبا رونمایی کرد. در کنار ارتقای طراحی ظاهری، این کراس‌ اوور خوش‌ استیل حالا از امکانات و تجهیزات بیشتری سود می‌برد. البته برخلاف فیس‌ لیفت کرتا که تغییرات ظاهری زیادی را تجربه کرده، دامنه تغییرات فیس‌ لیفت بایون خیلی کمتر و خفیف‌تر است.

بایون از مارس ۲۰۲۱ به جمع کراس‌ اوورهای هیوندای پیوسته است. این خودرو که بر اساس پلتفرمی مشترک با i20 توسعه پیدا کرده، در رده‌ای پایین‌تر از کونا جای می‌گیرد و کوچک‌ترین کراس‌ اوور هیوندای در اروپا به حساب می‌آید. پس از سه سال تولید، خودروساز کره‌ای تصمیم گرفته بایون را با تکنولوژی‌های ارتقا یافته راهی بازار کند. این کمپانی در فیس‌ لیفت بایون مانور ویژه‌ای روی راحتی سرنشینان جلو و عقب می‌دهد.

تغییرات کم اما مثبت

در نمای بیرونی، باز طراحی سپر و جلو پنجره شاخص‌ترین تغییری است که به چشم می‌خورد. به لطف این باز طراحی و استفاده از سپر جدید، بایون ۲۰۲۴ چهره خشن‌ تری پیدا کرده است. با کمی دقت بیشتر، می‌توان به اضافه شدن نوار LED در حد فاصل چراغ‌های روشنایی در روز پی برد. این سبک از طراحی، یعنی استفاده از چراغ روشنایی در روز سرتاسری، یکی از المان‌های هویتی محصولات اخیر هیوندای محسوب می‌شود.

هیوندای بایون

در نمای جانبی، به غیر از نصب رینگ‌های جدید تغییر دیگری دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد همه چیز دست‌نخورده باقی مانده است. در نمای عقب هم تغییرات به مواردی جزئی مثل بازنگری در قاب و گرافیک چراغ‌ها محدود می‌شود.

نمای جانبی هیوندای بایون

تمرکز هیوندای بر ارتقای امکانات بایون ۲۰۲۴

 شرکت هیوندای در فیس‌ لیفت بایون روی ارتقای تجهیزات بیش از هر چیز دیگر مانور می‌دهد. این کمپانی می‌گوید تمامی تیپ‌های بایون ۲۰۲۴ به طور استاندارد با دو نمایشگر بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی به دست مشتریان خواهد رسید. شاید بدانید در نسخه قبل از فیس‌ لیفت، نمایشگر مربوط به سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی در حالت استاندارد ۸ اینچی است و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در لیست آپشن‌ ها حضور دارد. گفتنی است در نسخه فیس‌ لیفت سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی از آپدیت‌ های نرم‌افزاری از راه دور پشتیبانی می‌کند.

کابین هیوندای بایون

این کراس‌ اوور زیبا اکنون از قابلیت‌هایی مثل شارژر بی‌سیم تلفن همراه و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می‌برد. هیوندای دو پورت USB تایپ C و یک پورت USB استاندارد را هم به کراس‌ اوور کوچک خود اضافه کرده تا امکان اتصال تلفن‌های همراه جدید و قدیمی برای سرنشینان فراهم باشد. نورپردازی داخلی با امکان شخصی‌سازی و سیستم صوتی از برند معروف Bose با ۸ اسپیکر موارد دیگری هستند که باید به آنها اشاره کنیم.

هیوندای بایون ۲۰۲۴ در بخش تجهیزات ایمنی هم دست پر وارد میدان می‌شود. این کراس‌اوور کره‌ای به دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، دستیار برخورد از جلو، کروز کنترل مبتنی بر سیستم مسیریاب و سیستم پایش نقاط کور مجهز است.

مشخصات فنی هیوندای بایون ۲۰۲۴

در رابطه با مشخصات فنی و لیست پیشرانه‌ های هیوندای بایون ۲۰۲۴ حرفی به میان نیامده است. پیش‌بینی می‌شود این کراس‌ اوور با همان موتور ۱ لیتری سه سیلندر قبلی وارد بازارهای اروپایی شود. این موتور بنزینی توربو شارژ به سامانه هیبرید نرم ۴۸ ولتی مجهز است. در تیپ‌های پایه این موتور ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما در تیپ‌های بالا رده، این موتور طوری تنظیم شده که توانایی تولید ۱۱۸ اسب بخار قدرت را دارد. در این خودرو، نیروی موتور از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاچه خودکار یا گیربکس شش سرعته هوشمند دستی به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

نمای عقب هیوندای بایون

قیمت و زمان عرضه

بر اساس برنامه‌ ریزی‌های هیوندای، فروش فیس‌ لیفت بایون از اواخر امسال آغاز خواهد شد. این خودرو رقبایی مثل فورد پوما و پژو ۲۰۰۸ را پیش روی خود دارد.
درباره قیمت هیوندای بایون ۲۰۲۴ اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد در این بخش نیز تغییرات چشمگیری رخ نخواهد دارد. شایان ذکر است قیمت بایون ۲۰۲۳ در انگلستان از ۲۱۵۷۰ پوند (معادل تقریباً ۲۷ هزار دلار) شروع می‌شود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje