Wp Header Logo 1210.png


منتشر شده در 07 بهمن 1402 ساعت 11:30


چانگان کیوان E07 در بازار

این خودروی برقی که تحت برند کیوان و با نام چانگان کیوان E07 به فروش خواهد رسید، دو منظوره است و می توان از آن به عنوان کراس اوور یا پیکاپ استفاده کرد.

تصاویر و مشخصات چانگان کیوان E07 به تازگی در وبسایت وزارت صنعت و فناوری چین انتشار پیدا کرده است. این خودرو در حالت عادی اتاقی مشابه با یک کراس اوور کوپه دارد. اما قسمت عقب این خودرو، کشویی ساخته شده و در صورت نیاز راننده می تواند با جابجا کردن آن فضای لازم برای گذاشتن و حمل برخی اجسام حجیم را در اختیار داشته باشد. البته فضایی که از این طریق در دسترس قرار می گیرد، خیلی جادار و بزرگ نیست. شاید بتوان فضای موجود را با گنجایش قسمت عقب پیکاپ کوچک فورد مَوریک مقایسه کرد. در هر حال ایده چانگان برای کیوان E07 در نوع خود جالب است.

طراحی چانگان کیوان E07

شاید فکر کنید چینی ها این ایده را از تسلا سایبرتراک الگوبرداری کرده اند. اما این ایده اصلا جدید نیست و حدود نیم قرن پیش و در اواسط دهه ۶۰ میلادی مشابه آن توسط شرکت استودبیکر (Studebaker) معرفی شد. در آن زمان این خودروساز آمریکایی مدلی را به نام واگنیر (Wagonaire) تولید می کرد که به خاطر سقف جمع شونده بسیار مورد توجه قرار گرفت. قسمت انتهایی سقف این خودروی استیشن جمع می شد تا امکان حمل اجسامی که ارتفاع زیادی دارند، فراهم شود.

عرضه چانگان کیوان E07

ایده چانگان در حقیقت نوع پیشرفته تری از ایده شرکت استودبیکر است و زرق و برق بیشتری دارد! برای دسترسی آسان تر، درب عقب کیوان E07 به صورت مستقل باز می شود. نکته عجیب اینکه در این خودرو ظاهرا کفی بار از محفظه کابین مجزا نیست و اجسام موجود در این قسمت ممکن است برای سرنشینان صندلی های ردیف عقب ایجاد مزاحمت کنند.

قدرت چانگان کیوان E07

چانگان کیوان E07 با پیشرانه های برقی عرضه خواهد شد. نسخه پایه این خودروی تبدیل پذیر به یک موتور برقی با ۳۳۸ اسب بخار قدرت مجهز است. این نسخه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت را دارد. اما در نسخه پرچمدار، یک موتور ۲۵۲ اسب بخاری دیگر به پیشرانه E07 اضافه می شود تا مجموع قدرت آن به ۵۹۰ اسب بخار برسد. این نسخه اندکی سریع تر است و امکان ثبت حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت با آن وجود دارد.

ابعاد چانگان کیوان E07

محصول جدید چانگان طولی برابر با ۵۰۴۵ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۹۶ و ارتفاعی برابر با ۱۶۴۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن با ۳۱۲۰ میلیمتر برابر است. با چنین ابعادی E07 در کلاس کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد. این خودرو با رینگ های ۲۰ و ۲۱ اینچی راهی بازار می شود.
علی رغم قدرت بالای پیشرانه و طراحی خاص، بعید است چانگان کیوان E07 در جلب نظر مثبت علاقه مندان خودروهای پیکاپ موفق عمل کند؛ زیرا این خودرو قادر نیست وظایف ذاتی یک پیکاپ را به شکلی مناسب انجام دهد. به نظر می رسد این خودرو بیشتر یک محصول مرتبط با سبک زندگی باشد تا پیکاپی کاربردی. از این رو احتمالا مشتریان بالقوه آن را جوانانی تشکیل می دهند که پدرشان شرایط مالی خوبی دارد!

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje