لحظاتی پیش و در هتل استقلال تهران، برند ایکستریم به عنوان جدیدترین زیربرند مدیران خودرو در ایران؛ از لوکسترین محصول خود رسما رونمایی کرد.
این خودرو یعنی ایکستریم VX را که پیش از این در تست درایو آیلند دیده بودیم، بالاخره رسما رونمایی شد و حال باید منتظر قیمت گذاری این پرچمدار چری در بازار ایران باشیم.
در این مراسم که با یک رونمایی جذاب و فضایی جدید اجرا شد، محمدرضا گلزار بازیگر محبوب کشور، به عنوان سفیر برند اکسید و اولین ایکستریمر ایران معرفی شد.
محمدرضا گلزار، به عنوان سفیر برند اکستریم در ایران
در مورد انتخاب این خودرو گفت:
” سلام و عرض ادب
خوشحالم در خدمتتونم
دوستانی که من رو از نزدیک میشناسن ، از علاقه من به ماشین کاملاً آگاه هستند و فکر میکنم به دلیل موقعیت اجتماعی این سالهام این موضوع برای همه هم روشن هست ،،،،
چند سالیه که هممون با شرکت مدیران خودرو و خدمات درجهیکش آشنا هستیم اما بیتردید فکر میکنم گلِ اصلی رو با ورود خودروی اکستریم به بازار زدند که مطمئنم نه تنها به اهداف مطلوب شرکت دست پیدا میکنند که علاقهمندهای جدی خودرو (اصطلاحاً ماشین بازها) رو از خودشون صد در صد راضی نگه میدارند
تبریک فراواااان و ممنون و مرسی ”
معرفی کلی اکسید VX
VX شاسیبلند لوکس و پرچمدار اکسید است که پیشنمایش آن ابتدا در قالب کانسپتی در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2019 ارائه شد و نسخه تولیدی آن یک سال بعد در نمایشگاه پکن سال 2020 به نمایش درآمد. تولید این خودرو هم در اوایل سال 2021 آغاز شد. اکسید VX روی پلتفرم M3X ساخته شده که با شاسیبلندهای بزرگ چری مثل تیگو 8 و تیگو 9 متفاوت است.
VX در بیرون از زبان طراحی خاص اکسید استفاده میکند و شباهتی به محصولات چری ندارد. در جلوی خودرو، جلوپنجره بزرگ کرومی به همراه چراغهای افقی کشیده، نمای لوکس و باابهتی را ایجاد کردهاند. در طراحی این خودرو توجه زیادی به جزئیات شده که نمونه آن را میتوان در نوشته EXEED روی قطعهای فلزی زیر ستون A دید.
بااینحال، نمای جانبی خودرو خیلی ساده به نظر میرسد و در عقب هم چراغهای سراسری و دیفیوزر با سر اگزوزهای افقی خیلی چشمگیر نیستند. در فیسلیفت سال 2021 نیز صرفاً قسمت جلوی خودرو با جلوپنجره ششضلعی بزرگتر با خطوط عمودی ورودیهای هوای مثلثی شکل بزرگتر در طرفین آن تغییر کرده است. اکسید VX با 4,970 میلیمتر طول، 1,940 میلیمتر عرض و 1,788 میلیمتر ارتفاع، شاسیبلند بزرگی است. فاصله محوری این کراساوور هفتنفره هم 2,900 میلیمتر و وزن آن 1827 کیلوگرم است.
داخل اکسید VX
کابین VX با صندلیهای چرمی و ترکیبی از تریمهای چوبی و فلزی به همراه غربیلک فرمان D شکل، هم لوکس و هم اسپرت به نظر میرسد. اصلیترین ویژگی در اینجا دو نمایشگر 12.3 اینچی چسبیده به هم است که یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است و دیگری نقش صفحه آمپر را بازی میکند. این صفحه آمپر گرافیک بسیار واضحی دارد اما راننده میتواند به هر شکلی که دوست دارد آن را تنظیم کند. سیستمعامل این نمایشگر نیز از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار است.
- فارکس یاد بگیر و تا 7000 دلار درآمد داشته باش! (دوره رایگان)
تجهیزات اکسید VX
VX بهعنوان یک شاسیبلند لوکس، از تجهیزات بسیار زیادی بهره میبرد که ازجمله مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- استارت از راه دور
- در صندوق برقی با سنسور
- سنسورهای پارک جلو و عقب
- دوربین 360 درجه
- ترمز کمکی
- کنترل کشش
- کنترل پایداری
- سنسور نور و باران
- آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن و حافظه
- تنظیم برقی صندلیهای جلو با سردکن و گرمکن
- حافظه صندلی راننده
- سیستم تهویه مجزا برای ردیف دوم
- سیستم هشدار خروج از خط
- رادار نقطه کور
- سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی
- نوربالای خودکار
- رادار تصادف از جلو
- دو صفحهنمایش 12.3 اینچی
- سقف پانورامیک
- 7 تا 9 ایربگ
- و…
اکسید VX با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه میشود که 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر قدرت به بازار عرضه میشود. به نظر میرسد این موتور نسخهای کمی قویتر از همان پیشرانهای باشد که در چری تیگو 8 پرو مکس دیدهایم.
انتقال نیروی موتور نیز ابتدا مثل تیگو 8 پرو مکس توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر صورت میگرفت اما برای مدل 2023، چری آن را با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جایگزین کرد و فعلاً نمیدانیم VX با کدام گیربکس به ایران خواهد آمد.
این شاسیبلند بزرگ چینی بهصورت محرک جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود و برای اینکه در ایران جایگاهی بالاتر از تیگو 8 پرو مکس داشته باشد، مدیران خودرو باید نسخه چهارچرخ محرک آن را انتخاب کند.
source
کلاس یوس