Wp Header Logo 323.png


منتشر شده در 21 بهمن 1402 ساعت 17:00


قوی ترین خودروی خیابانی تاریخ پورشه با ۹۳۸ اسب بخار معرفی شد

پورشه از مدل ۲۰۲۵ تایکان رونمایی کرد. این مدل جدید اگر چه در ظاهر تفاوت خاصی با مدل های قبلی ندارد، اما در بخش فنی بهبودهای زیادی را تجربه کرده است.

خودروسازان اروپایی، به ویژه ژرمن ها، عادت دارند مدل های فیس لیفت را با تغییرات ظاهری خیلی خفیف معرفی کنند. پورشه به عنوان یکی از پرطرفدارترین خودروسازان آلمانی، همواره از این قانون نانوشته پیروی کرده؛ مدل ۲۰۲۵ از تایکان جدیدترین مثال عینی برای اثبات این موضوع است!

تایکان توربو S ، قوی ترین خودروی خیابانی تاریخ پورشه

ابتدا به سراغ مشخصات پرچمدار خانواده تایکان یعنی نسخه توربو S می رویم. پیشرانه این تریم در مدل ۲۰۲۵ توانایی تولید ۹۳۸ اسب بخار قدرت را دارد. برای مقایسه، پیشرانه نسخه فعلی از این تریم، بیشینه قدرتی برابر با ۷۵۰ اسب بخار تولید می کند. با چنین پیشرانه قدرتمندی، تایکان توربو S مدل ۲۰۲۵ به قوی ترین خودروی خیابانی تاریخ پورشه تبدیل می شود. این عنوان برای سال ها در اختیار ۹۱۸ اسپایدرِ ۸۸۷ اسب بخاری بود.

قوی ترین خودروی خیابانی تاریخ پورشه با ۹۳۸ اسب بخار معرفی شد

موتورهای برقی پورشه تایکان توربو S مدل ۲۰۲۵ جدید هستند. این موتورها از نظر ابعاد تفاوتی با نمونه های فعلی ندارند، اما با تغییرات که در اجزای داخلی آنها اعمال شده، میزان خروجی بسته به مدل تا ۱۰۷ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. نکته جالب اینکه موتورهای مدل ۲۰۲۵ حدود ۹ کیلوگرم سبک تر هستند. ناگفته نماند تایکان توربو S با اتکا به این موتورها قادر است در عرض ۲.۳ ثانیه سرعتش را به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند!

تمامی تریم های مختلف پورشه تایکان مدل ۲۰۲۵ با موتورهای جدید به دست مشتریان خواهند رسید. درباره میزان خروجی این موتورها در تریم های مختلف اطلاعاتی منتشر نشده؛ البته پورشه تأیید کرده که نسخه پایه تک موتوره ۴۸۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

ارتقای مسافت قابل پیمایش و سرعت شارژ

تایکان اگر چه از نظر شتاب و هندلینگ عملکرد فوق العاده ای دارد، اما برد حرکتی کمتر از رقبا پاشنه آشیل آن به حساب می آید. پورشه سعی کرده با اتخاذ تدابیری این ضعف را در نسخه فیس لیفت برطرف کند. در رابطه با میزان برد حرکتی تریم های مختلف تایکان ۲۰۲۵ فعلاً جزئیاتی در دست نیست، ولی می دانیم که ظرفیت باتری آنها بیشتر از قبل است. در تریم های پرچمدار، به جای باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی، باتری ۱۰۵ کیلووات ساعتی انرژی لازم را تأمین می کند. تریم های پایین رده نیز به باتری ۸۹ کیلووات ساعتی مجهز هستند. هر دو پک باتری به خاطر بازنگری های صورت گرفته، وزن کمتری نسبت به پک های قبلی دارند.

قوی ترین خودروی خیابانی تاریخ پورشه با ۹۳۸ اسب بخار معرفی شد

در کنار رشد ظرفیت باتری، پورشه فناوری بازیابی انرژی ترمز تایکان ۲۰۲۵ را نیز ارتقا داده است. در مدل های چهار چرخ محرک فعلی، امکان بازیابی حداکثر ۲۹۰ کیلووات وجود دارد، اما در مدل های جدید این میزان به ۴۰۰ کیلووات افزایش یافته است. به منظور بهبود برد حرکتی، این کمپانی در طراحی رینگ ها هم بازنگری کرده و تایکان را با تایرهای تابستانی جدید عرضه می کند؛ در این راستا تغییراتی در آیرودینامیک و سیستم مدیریت حرارت نیز ایجاد شده است.

پورشه تایکان مدل ۲۰۲۵ از نظر سرعت شارژ هم ارتقا پیدا کرده است. مدل فعلی تایکان در بهینه ترین شرایط از حداکثر سرعت شارژ ۲۷۰ کیلوواتی پشتیبانی می کند. اما مدل ۲۰۲۵ می تواند با سرعت ۳۲۰ کیلووات شارژ شود. پورشه می گوید به لطف این ویژگی، در عرض ۱۸ دقیقه میزان شارژ فیس لیفت تایکان از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد، البته به شرط اتصال به پورتی پرسرعت.

در بازار آمریکا تمامی تریم های مختلف از پورشه تایکان ۲۰۲۵، به سیستم تعلیق بادی مجهز خواهند بود. مشتریان مدل های چهار چرخ محرک می توانند خودروی خود را با آپشن سواری فعال پورشه (Porsche Active Ride) سفارش دهند. این آپشن با هوشمندسازی سیستم تعلیق، کیفیت سواری تایکان را بهبود می بخشد.

کابین تقریباً بدون تغییر

در داخل کابین بازطراحی گرافیک نمایشگرها شاخص ترین تغییر موجود است. البته در صورت سفارش پکیج اسپرت کرونو، یک دکمه به تایکان اضافه می شود که با فشردن آن برای لحظاتی قدرت پیشرانه افزایش می یابد. همچنین آپشن جدیدی وجود دارد که با سفارش آن چرم کلاً از کابین حذف شده و پارچه مخصوص Pepita جایگزین آن می شود.

قیمت و زمان عرضه

پورشه بهسازی های انجام شده روی تایکان را اصلاً با مشتری ارزان حساب نمی کند! نسخه پایه از مدل ۲۰۲۵ این خودرو با قیمت ۱۰۱,۳۹۵ دلار عرضه خواهد شد، این در حالیست که تریم پایه از مدل ۲۰۲۴ قیمتی برابر با ۹۲,۵۵۰ دلار دارد. قیمت نسخه پرچمدار تایکان توربو S کراس توریسمو هم با ۱۴,۶۹۵ دلار افزایش به ۲۱۳,۶۹۵ دلار رسیده است!

بر اساس برنامه ریزی ها، فروش تایکان ۲۰۲۵ در ایالت متحده از تابستان امسال آغاز خواهد شد. در جدول زیر می توانید لیست قیمت تریم های مختلف در دو مدل ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ و میزان اختلاف آنها را به تفکیک مشاهده نمایید.

تریم قیمت مدل ۲۰۲۵ قیمت مدل ۲۰۲۴ میزان افزایش
تایکان $۱۰۱,۳۹۵ $۹۲,۵۵۰ $۸,۸۴۵
تایکان ۴ کراس توریسمو $۱۱۳,۰۹۵ $۱۰۳,۵۵۰ $۹,۵۴۵
تایکان  4S $۱۲۰,۴۹۵ $۱۱۳,۱۵۰ $۷,۳۴۵
تایکان  4Sکراس توریسمو $۱۲۷,۱۹۵ $۱۱۹,۸۵۰ $۷,۳۴۵
تایکان توربو $۱۷۵,۵۹۵ $۱۶۲,۴۵۰ $۱۳,۱۴۵
تایکان توربو کراس توریسمو $۱۷۸,۲۹۵ $۱۶۵,۰۵۰ $۱۳,۲۴۵
تایکان توربو S $۲۱۰,۹۹۵ $۱۹۶,۵۵۰ $۱۴,۴۴۵
تایکان توربو S کراس توریسمو $۲۱۳,۶۹۵ $۱۹۹,۱۵۰ $۱۴,۵۴۵

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje