استون مارتین از خودروی مرسدس بنز AMR24 رونمایی کرد که در فصل 2024 فرمول یک رقابت خواهد کرد.
به گزارش مجله ماشین، تیم فرمول یک استون مارتین خودروی جدیدی را که در فصل ۲۰۲۴ در کارخانه سیلورستون به رقابت خواهد پرداخت، معرفی کرد.
تیم بریتانیایی خودروی ۲۰۲۴ را مانند سال های گذشته با رنگ سبز انگلیسی رنگ آمیزی کردند، اما برای صرفه جویی در وزن، بیشتر خودرو را رنگ نکردند، یعنی آن را به شکل کربن رها کردند.
تیم مستقر در سیلوراستون امیدوار است با خودروی جدید به سکو بازگردد.
در حالی که بسیاری از تیم ها در طول زمستان تحت تأثیر اخبار مختلف قرار گرفتند، استون مارتین زمستان بسیار آرامی را پشت سر گذاشت. مایک کراک، رئیس تیم، توانست تیمش را کنار هم نگه دارد.
استون مارتین که سال گذشته را بسیار خوب شروع کرد، رقیب اصلی ردبول بود، اما در ادامه فصل عقب افتاد. همانطور که تیم در پایان سال دوباره جمع شد، دقیقاً می داند که چه نوع مشکلاتی دارد و با امیدهای زیادی وارد سال ۲۰۲۴ می شود.
مایک کراک، مدیر تیم؛ در مورد هدف سال ۲۰۲۴ گفت: ۲۰۲۳ بهترین فصل ما تا به امروز بوده است. هدف ما در این فصل کسب امتیازات، سکوها و مبارزه برای اولین پیروزی در رنگ سبز است.
طبق بیانیه استون مارتین، AMR24 جدید خودرویی سبک تر و کارآمدتر از نظر آیرودینامیکی در مقایسه با مدل قبلی خود خواهد بود.
در همان زمان، محدوده عملیاتی وسیله نقلیه افزایش یافت و مفهومی که تقریباً در همه مسیرها عملکرد خوبی داشته باشد ترجیح داده شد.
دن فالوز، مدیر فنی؛ در مورد AMR24 جدید می گوید: حتی اگر قوانین ثابت بماند، فرصت های زیادی برای بهبود خودرو وجود دارد.
من AMR24 را بهعنوان یک تکامل قوی از خودروی سال گذشته توصیف میکنم و با قطعات جدید بسیار متفاوت به نظر میرسد تا پایهای قوی برای توسعه فراهم کند.
علاوه بر طراحی شاسی، دماغه، بال جلو، سیستم تعلیق جلو و سیستم تعلیق عقب تجدید شد.
هدف ما این است که در کمپین توسعه در این فصل رقابتی باشیم و این خودرو برای انجام این کار طراحی شده است.
یکی دیگر از حوزههایی که ما روی آن تمرکز کردیم، گسترش محدوده عملیاتی خودرو بود. ما سعی کردیم خودرویی همهکارهتر با طیف وسیعتری از قابلیتهای پیست ارائه کنیم.
ما یک ماشین مسابقه همه کاره می خواهیم. ما معتقدیم AMR24 پایه ای برای توسعه در فصل و رقابت در طول فصل ارائه می دهد.
بال جلو برای تغییر موثر جریان هوا تجدید شده است. علاوه بر این، پایه، بدنه و ساختار جانبی نیز تغییر کردند تا از نیروی رو به پایین به کارآمدترین روش استفاده شود.
فالوز گفت: کف بزرگترین منطقه تولید نیروی رو به پایین در یک ماشین F1 است و دائماً در حال بهبود است. درست کردن آن برای موفقیت ما در سال ۲۰۲۴ بسیار مهم است.
AMR24 از سیستم تعلیق میله ای در جلو و عقب استفاده می کند.
مدیر فنی تیم گفت: در دو سر سیستم تعلیق خودرو کار انجام شد. در حالی که قسمت جلو برای کار موثرتر با بال جلو تجدید شد، مطالعات هوا در عقب نیز برای بهینه سازی طرح در این قسمت انجام شد.
استون مارتین با حفظ رانندگان کلیدی خود در فصل جدید ادامه می دهد. استون مارتین بلافاصله پس از معرفی خودروی جدید به پیست سیلورستون می رود و با AMR24 تست ۲۰۰ کیلومتری را انجام می دهد.
source
کلاس یوس