منتشر شده در 25 بهمن 1402 ساعت 11:12
شیائومی قصد دارد اولین اتومبیل تولیدی خود را در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید عموم قرار دهد. با نزدیک شدن به زمان افتتاح این نمایشگاه بزرگ، شیائومی تصاویر و جزئیاتی از کابین این خودروی برقی را به عنوان اولین خودرو شیائومی را منتشر کرده است.
دسامبر گذشته بود که شرکت شیائومی با رونمایی از مدلی به نام SU7 رسماً وارد عرصه خودروسازی شد. در آن مقطع این کمپانی به معرفی نمای بیرونی و مشخصات فنی بسنده نمود و جزئیات مربوط به امکانات و فضای داخلی را به اطلاعیه های بعدی موکول کرد. حالا این شرکت با انتشار اطلاعیه ای جدید، به کابین SU7 پرداخته است.
شیائومی و توجه به گلایه های دارندگان خودروهای برقی
شیائومی در طراحی کابین SU7 از بازخوردهای مالکین خودروهای برقی کمک گرفته؛ این کمپانی می گوید حذف دکمه های فیزیکی یکی از مواردی است که مالکان چنین مدل هایی نسبت به آن گلایه می کنند. به همین خاطر شیائومی از این کار اجتناب کرده و SU7 را با دکمه های فیزیکی به دست مشتریان خواهد رساند.
همانطور که در تصاویر می توانید مشاهده نمایید، قسمت پایینی فرمان شیائومی SU7 مسطح است. برای دسترسی آسان به آپشن ها و امکانات مختلف، روی غربیلک فرمان دکمه های متعددی تعبیه شده؛ جذاب ترین دکمه های موجود در این بخش، دکمه های گردی هستند که در دو طرف قرار دارند. به نظر می رسد طراحان شیائومی در طراحی و نصب این دکمه ها، نیم نگاهی به محصولات مرسدس AMG داشته اند! در پشت فرمان، یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات ضروری را در اختیار راننده قرار می دهد. این نمایشگر ۷.۱ اینچی است.
اما شاخص ترین ویژگی کابین شیائومی SU7 نمایشگر بسیار بزرگ حاضر در قسمت میانی داشبورد است. این نمایشگر افقی که محصولات تسلا و یا مدل های ساخت نیو و شیائوپنگ (Xpeng) را در ذهن تداعی می کند، اندازه ای برابر با ۱۶.۱ اینچ دارد و رزولوشن آن ۳K است.
به غیر از دو نمایشگر دیجیتال، شیائومی SU7 از یک سیستم هداپ دیسپلی بسیار بزرگ ۵۶ اینچی نیز سود می برد. این سیستم کلیه اطلاعات لازم را مقابل دید راننده منعکس می کند.
روی کنسول میانی عریض شیائومی SU7 دکمه های مخصوصی برای روشن کردن و یا تنظیم برخی امکانات به چشم می خورد. این دکمه ها برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، مدیریت ارتفاع خودرو، تنظیم اسپویلر فعال عقب و سامانه توقف و شروع مجدد حرکت کاربرد دارند. در کنار این دکمه ها، دو جالیوانی با طراحی مدرن تعبیه شده است. کنسول میانی این خودرو ارتفاع کمی دارد و نقش یک حائل بین راننده و سرنشین کناری را ایفا می کند.
الهام گیری از خودروهای اسپرت کلاسیک؟
در برخی تصاویری که شیائومی از جایگاه راننده منتشر شده، گوشه های کاپوت مشخص هستند. این ویژگی یادآور خودروهای اسپرت کلاسیک است و اگر در شرایط واقعی هم راننده بتواند گوشه های کاپوت را ببیند، نشان دهنده توجه شیائومی به جزئیات خواهد بود.
تصاویر موجود نشان می دهند شیائومی SU7 به صندلی هایی با پشت سری یکپارچه مجهز است و نشیمنگاه و پشتی آنها عمق زیادی دارند. در نتیجه این صندلی ها می توانند سرنشینان را به خوبی در بر بگیرند.
قیمت و زمان عرضه
آنطور که لی یون مدیرعامل شیائومی اعلام کرده، خودروی برقی SU7 تا پایان نیمه اول امسال به مشتریان تحویل داده خواهد شد. به احتمال قوی این کار پس از برگزاری نمایشگاه خودروی پکن کلید خواهد خورد. طبق خبرهای غیررسمی، این سدان برقی که شباهت بی حد و حصری به پورشه تایکان دارد، در ارزان ترین نسخه قیمتی برابر با ۳۰۰ هزار یوان خواهد داشت، یعنی چیزی در حدود ۲.۳ میلیارد تومان. قیمت گران ترین نسخه هم که حامل پسوند مکس است، ۳۶۱ هزار یوان تخمین زده شده؛ این رقم معادل ۲.۸ میلیارد تومان می شود. بد نیست بدانید این نسخه پیشرانه ای دو موتوره با توانایی تولید ۶۷۳ اسب بخار قدرت دارد.
source
کلاس یوس