افزایش میانگین ابعاد خودروها در اروپا و آمریکا
منتشر شده در 28 بهمن 1402 ساعت 11:00 داده های جدید گویای آن هستند که میانگین ابعاد خودروها اکنون بیش از هر زمان دیگری است و مشتریان مدل های بزرگ و جادار را بیشتر می پسندند. افزایش فروش مدل های شاسی بلند و کراس اوور باعث شده تعداد خودروهای بزرگ و درشت اندام در خیابان

منتشر شده در 28 بهمن 1402 ساعت 11:00

داده های جدید گویای آن هستند که میانگین ابعاد خودروها اکنون بیش از هر زمان دیگری است و مشتریان مدل های بزرگ و جادار را بیشتر می پسندند.
افزایش فروش مدل های شاسی بلند و کراس اوور باعث شده تعداد خودروهای بزرگ و درشت اندام در خیابان ها بیش از هر زمان دیگری باشد. این اتفاق چالش های جدیدی را ایجاد می کند، به خصوص در شهرهایی با بافت قدیمی که در آن خیابان ها و کوچه ها باریک تر هستند. در کنار ابعاد بزرگ تر، خودروهای جدید سنگین تر نیز هستند، امری که می تواند شدت سوانح و تصادفات را بدتر کند.
نگاهی به ابعاد خودروها در آمریکا
آمریکایی ها کلا چیزهای بزرگ را می پسندند؛ فرقی نمی کند که غذا باشد، خیابان، اتومبیل و غیره! به همین خاطر است که این کشور بهشت پیکاپ ها و شاسی بلندهای تنومند محسوب می شود. جالب اینکه اگر در این کشور کسی سوار خودروی کوچکی شود، توجه بقیه را جلب می کند!
طبق داده های موسسه JATO، در سال ۲۰۰۳ میانگین طول خودروهای سواری در این کشور برابر با ۴۹۹۱ میلیمتر بوده؛ این رقم مشابه با طول یک سدان سایز متوسط مثل مرسدس بنزE کلاس می شود. عرض خودروها نیز در آن سال ۱۸۶۴ میلیمتر بوده است.

در سال ۲۰۱۳ میانگین طول بدنه خودروهای موجود در آمریکا به ۵۱۵۸ میلیمتر و عرض آنها به ۱۹۲۷ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. در آن دوران استقبال از خودروهای پیکاپ و شاسی بلند به میزان قابل ملاحظه ای بالا رفت. اگر نگاهی به اعداد و ارقام سال قبل بیندازیم، خواهیم دید که رشد ابعاد خودروها کماکان ادامه دارد.
داده های موسسه Jato نشان می دهد میانگین طول خودروهای سواری سبک در آمریکا حالا به ۵۲۴۲ میلیمتر و عرض آنها به ۱۹۵۸ میلیمتر رسیده است. این ارقام تنها سانتیمتر با ابعاد سدان فول سایزی مثل مرسدس بنز S کلاس فاصله دارند.
شاید فکر کنید که افزایش تعداد اعضای خانواده باعث شده آمریکایی ها به سراغ خودروهای بزرگ تر بروند. اما اینگونه نیست، چرا که طبق آمار میزان رشد سالانه جمعیت آمریکا از ۰.۹۶ درصد در سال ۲۰۰۳ به ۰.۵۰ درصد در سال گذشته کاهش پیدا کرده است. اصلی ترین دلایل این موضوع عبارتند از راحتی، کاربردهای بیشتر و استانداردهای ایمنی بالاتر.
آیا اروپایی ها کماکان طرفدار خودروهای کوچک هستند؟
فرهنگ اروپایی ها از جهات مختلف متفاوت از مردم آمریکاست. این امر درباره خودرو نیز صدق می کند. برخلاف آمریکایی ها، اروپایی ها از دیرباز علاقه زیادی به مدل های کوچک و کم مصرف دارند، زیرا معماری شهرهای اروپایی مربوط به دوران قبل از اختراع اتومبیل است و اکثر خیابان ها باریک و تنگ هستند. به همین خاطر رانندگی با خودروهای درشت اندام و تنومند در خیابان های این قاره با سختی های زیادی همراه است و جای پارک برای آنها به راحتی پیدا نمی شود! در کنار این باید گفت که کشورهای اروپایی از لحاظ انرژی استقلال کمتری نسبت به آمریکا دارند و میزان مصرف سوخت برای آنها بسیار مهم تر است.

با وجود این، افزایش محبوبیت شاسی بلندها در قاره اروپا قابل انکار نیست. در سال ۲۰۰۵ میانگین طول و عرض خودروهای سواری موجود در این قاره به ترتیب ۴۳۱۲ میلیمتر و ۱۷۳۴ میلیمتر بود. برای درک بهتر می توان گفت که نسل جدید فولکس واگن گلف ابعاد مشابهی دارد. اما در سال ۲۰۱۳ میانگین طول و عرض خودروها در این قاره به ۴۴۱۱ و ۱۷۹۵ میلیمتر افزایش یافته است. سال قبل هم این ارقام به ۴۵۳۳ و ۱۸۴۱ میلیمتر رشد کرده تا ابعاد خودروها در اروپا بزرگ تر از هر زمان دیگری باشد.
طراحی و تولید خودروهای بزرگ تر، در واقع پاسخی است به نیازهای مشتریان که دنبال مدل های راحت تر و کاربردی تر هستند. هر چند چنین مدل هایی با خواسته های مشتریان هماهنگی بالاتری دارند، ولی به دلیل اشغال فضای بیشتر، باعث بروز مشکلاتی مثل پیدا کردن جای پارک و ایجاد ترافیک های سنگین تر می شوند.
گفتنی است دولت فرانسه برای جلوگیری از رشد تعداد خودروهای تنومند در خیابان، مالیات دریافتی از مالکان این مدل ها را افزایش داده است. آیا این کار خواهد توانست از تغییر سلیقه مشتریان جلوگیری کند؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.


source
کلاس یوس
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0