مدل مفهومی کرایسلر هالسیون جدید از استخوان بندی دوج چارجر دیتونا برقی استفاده می کند.
مدل مفهومی کرایسلر ایرفلو (Airflow) از بین رفته است و این بار هالسیون (Halcyon) اینجاست. در حالی که ایرفلو این احساس را داشت که می تواند یک خودروی تولیدی باشد، هالسیون قطعا یک مدل مفهومی تمام الکتریکی است. کرایسلر هیچ اشاره ای به پیشرانه ها، عملکرد، یا تخمین میزان برد پیمایشی ارائه نمی کند، اما این خودرو بر اساس یک پلت فرم واقعی است و با سیستم هایی که برای کمک به رانندگان در زمینه ایجاد “ارتباط با وسیله نقلیه” طراحی شده اند، ارائه شده است.
ارتفاع کرایسلر هالسیون بسیار پایین است و دماغه آن فقط چهار اینچ از زمین فاصله دارد. درب های جلو و عقب کاملا ۹۰ درجه باز می شوند و فضای داخلی جادار و عاری از ستون B را نشان می دهند. برای آسان تر کردن ورود، پانل های سقف به سبک گالوینگ باز می شوند. در عقب یک صندوق عقب ساده قرار دارد که در زیر شیشه صاف عقب و شکل صاف عقب خودرو پنهان شده است.
در زیر پوست هالسیون ، پلتفرم Stellantis STLA Large قرار دارد. این همان ترکیبی است که دوج چارجر دیتونا برقی از آن استفاده خواهد کرد و ارتباطات دیگری نیز وجود دارد که قابل ذکر است. کرایسلر بیان می کند که هالسیون از معماری ۸۰۰ ولتی استفاده می کند، چیزی که در چارجر با عملکرد بالا یعنی Daytona Banshee انتظار می رود. بدنه دارای بسیاری از راهکار های آیرودینامیک است، از جمله یک گذرگاه بزرگ در جلو که هوا از طریق جلو پنجره و روی کاپوت هدایت می شود. این یکی دیگر از ویژگی های چارجر دیتونا است و شاید هالسیون آنقدر ها که فکر می کردیم صرفا مدلی مفهومی نباشد و در برنامه تولید باشد.
نگاهی به لیست سیستم های تکنولوژی پایه در این کرایسلر، شما را متقاعد می کند. کرایسلر می گوید هالسیون دارای قابلیت رانندگی خودران سطح ۴ است که با فرمان و آرایش پدال مشخص می شود که می تواند به طور کامل جمع شود و به راننده اجازه می دهد به سادگی یک مسافر برای سفر باشد. برای این منظور، یک حالت تماشای ستارگان منظم وجود دارد که تیرگی شیشه را تغییر می دهد و صندلی را باز می کند تا بتوانید به خوبی ستارگان را تماشا کنید. یک صفحه نمایش شفاف ستون به ستون بزرگ در جلو وجود دارد، و یک صفحه نمایش فول اسکرین هد آپ واقعیت افزوده ، می تواند اطلاعات را در اختیار افراد داخل خودرو، چه در حال رانندگی باشند و چه نباشند، قرار دهد. وظیفه تامین انرژی ، بر عهده یک باتری لیتیوم سولفور با خروجی نامشخص است.
اینجاست که کمی عجیب و غریب (و حتی کمی ترسناک) می شود. کرایسلر در مورد هالسیون صحبت می کند که از هوش مصنوعی برای تجربه رانندگی قابل تنظیم استفاده می کند، تجربه ای که در آن خودرو با یک اجرای نور و صدای خاص در هنگام نزدیک شدن به شما خوشامد می گوید. با در نظر گرفتن همه چیز از شرایط آب و هوایی گرفته تا تقویم روزانه شما (که به ماشین متصل است) خود را برای رانندگی آماده می کند. دیدگاه کرایسلر برای هالسیون این است که ماشین و راننده یک ارتباط شخصی و قانونی دارند.
همه چیز با یک سلام و خوشامد گویی تمام نمی شود. اسکنر های بیومتریک شما را می شناسند و وقتی داخل آن می شوید، ماشین صدا های آرام بخشی پخش می کند و همه چیز را همانطور که دوست دارید تنظیم می کند. صدای کاهش دهنده استرس بر روی صفحه نمایش خودرو تجسم می شود و تجربه صوتی و تصویری ایجاد می کند که ما را به یاد فانتزی های دیزنی می اندازد. وقتی به هر جایی که می روید می رسید، ماشین انواع نشانه های ویژه را با صدا ها و چراغ های بیشتر به شما می دهد و کرایسلر آن را “هارمونی در حرکت” می نامد.
source
کلاس یوس