داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ معرفی شد ؛ فیس لیفتی جذاب برای هاچبک برقی گروه رنو
داچیا از نسخه فیس لیفت اسپرینگ رونمایی کرد. این نسخه از لحاظ طراحی ظاهری با محصولات جدید کمپانی همسوتر شده و از چهره به مراتب مدرن تری برخوردار است. داچیا اسپرینگ همین دو سال پیش معرفی شد. با آنکه از زمان ورود این هاچبک برقی به بازار زمان زیادی نگذشته، با این حال داچیا تصمیم

داچیا از نسخه فیس لیفت اسپرینگ رونمایی کرد. این نسخه از لحاظ طراحی ظاهری با محصولات جدید کمپانی همسوتر شده و از چهره به مراتب مدرن تری برخوردار است.
داچیا اسپرینگ همین دو سال پیش معرفی شد. با آنکه از زمان ورود این هاچبک برقی به بازار زمان زیادی نگذشته، با این حال داچیا تصمیم گرفته نسخه فیس لیفت آن را رونمایی کند. طبق آمارهای موجود، در عرض این مدت کوتاه، خودروساز رومانیایی موفق شده ۱۴۰ هزار دستگاه داچیا به مشتریان تحویل دهد.
یک گام بزرگ رو به جلو
نسخه اصلی داچیا اسپرینگ طراحی قدیمی و کسل کننده ای داشت، آنقدر قدیمی که مدل های دهه ۹۰ میلادی را در ذهن تداعی می کرد. اما نسخه فیس لیفت یک گام بزرگ رو به جلو محسوب می شود.
دامنه تغییرات در داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ گسترده است، طوری که حتی می شد آن را در قالب نسل جدید به فروش رساند! در همان نگاه نخست به تصاویر نسخه فیس لیفت، شباهت زیاد آن با نسل اخیر داستر جلب توجه می کند. به خاطر استفاده از محافظ های پلاستیکی در بخش های مختلف بدنه و همچنین زاویه دار شدن دهانه گلگیرها، اسپرینگ ۲۰۲۴ کاراکتر جان سخت تری را به نمایش می گذارد.

از لحاظ ابعاد باید گفت داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ طولی برابر با ۳۷۰۱ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۷۶۷ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۵۱۹ میلیمتر دارد، فاصله محوری آن نیز برابر با ۲۴۲۳ میلیمتر است. بسته به تیپ این خودرو روی رینگ های ۱۵ یا ۱۶ اینچی سوار می شود. در نسخه فیس لیفت این خودرو با دو رنگ جدید بژ و قرمز آجری قابل انتخاب خواهد بود.
کابینی پیشرفته تر
به موازات نمای بیرونی، در داخل کابین داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ هم شاهد تغییرات گسترده هستیم. داشبورد نسخه فیس لیفت کاملاً جدید است و حالا در قسمت میانی از یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی میزبانی می کند. در پشت فرمان هم یک نمایشگر ۷ اینچی اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد. دکمه های مربوط به کنترل سیستم تهویه مطبوع باز طراحی شده و متفاوت از قبل هستند. دریچه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع نیز حالا از طراحی زیباتری برخوردار هستند.
با دقت بیشتر می توان متوجه شد که فرمان داچیا اسپرینگ جدید بوده و اکنون لوگوی جدید کمپانی را روی خود دارد، ضمن اینکه ارتفاع فرمان نیز حالا قابل تنظیم است. اضافه شدن نگهدارنده مخصوص موبایل و استفاده از اهرم جذاب برای انتخاب وضعیت حرکت از دیگر تغییرات داخل کابین هستند.

هر چند داچیا اسپرینگ ابعاد بسیار کوچکی دارد، ولی با وجود این اتومبیلی کاربردی با فضاسازی های متعدد است. محفظه موجود در زیر کاپوت جلوی این هاچبک برقی، حجمی برابر با ۳۵ لیتر دارد. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۶ لیتر رشد کرده و به ۳۰۸ لیتر رسیده است. با تا کردن صندلی های عقب میزان فضای در دسترس به ۱۰۰۴ لیتر افزایش می یابد. علاوه بر این، در قسمت های مختلف کابین نیز فضاسازی های مختلفی صورت گرفته که مجموع گنجایش آنها برابر با ۳۳ لیتر است.
مشخصات فنی داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴
نسخه پایه از داچیا اسپرینگ نیروی خود را از یک پیشرانه برقی با توانایی تولید حداکثر ۴۵ اسب بخار قدرت دریافت می کند. در این نسخه شتاب صفر تا صد کیلومتر ۲۰ ثانیه زمان می برد! اما نسخه قوی تر این خودرو ۶۵ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه می تواند در زمان ۱۴ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر بر ساعت برساند.
در مدل پایه وظیفه تأمین انرژی را پک باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. با اتکا به این باتری نه چندان پرظرفیت، داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ می تواند تا ۱۳۷ مایل یا ۲۲۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. این میزان برد حرکتی برای یک خودروی برقی ایده آل به نظر نمی رسد، با این حال داچیا اعتقاد دارد چنین رقمی برای افرادی که اسپرینگ را انتخاب می کنند، کافی است.

در صورت اتصال به شارژر ۳۰ کیلوواتی، باتری این خودرو در عرض ۴۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می شود. در صورت استفاده از برق شهری سرعت شارژ باتری به ۷ کیلووات محدود خواهد بود و پر شدن کامل باتری چیزی در حدود ۱۱ ساعت طول خواهد کشید. جالب اینکه داچیا اسپرینگ از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می کند، از این رو می توان از آن به عنوان یک پاور بانک بزرگ برای راه اندازی لوازم برقی استفاده کرد.
داده هایی جالب از مدل های قبلی
طبق داده هایی که داچیا از سیستم اطلاع رسانی-سرگرمی مدل های به فروش رسیده گردآوری کرده، رانندگان هر روز فقط ۲۳ مایل یا ۳۷ کیلومتر با اسپرینگ رانندگی کرده اند. این داده ها نشان می دهند حدود ۹۰ درصد از سفرها در مسافت های زیرِ ۴۳ مایل یا ۷۰ کیلومتر انجام می شوند. در کنار این ها، بر اساس داده های جمع آوری شده از مدل های قبل از فیس لیفت، میانگین سرعت رانندگی با این خودرو ۲۳ مایل یا ۳۷ کیلومتر بوده و ۷۵ درصد مالکان در خانه باتری را شارژ کرده اند.
داچیا اسپرینگ ارزان ترین خودروی برقی اروپا به حساب می آید. این هاچبک اقتصادی تنها مدل الکتریکی حاضر در قاره سبز است که وزنی زیر هزار کیلوگرم دارد. در نسخه فیس لیفت این خودرو ۶ کیلوگرم افزایش وزن را تجربه کرده؛ این افزایش وزن به خاطر اضافه شدن سیستم های کمکی و تجهیزات بیشتر برای همخوانی با قوانین ایمنی جدید است. ناگفته نماند سنگین ترین تریم داچیا اسپرینگ ۹۸۴ کیلوگرم وزن دارد.

محصول اقتصادی گروه رنو در هیچ زمینه ای رکوردشکن نیست، اما برای کسانی که به دنبال حمل و نقل با یک خودروی بدون آلایندگی هستند، گزینه ایده آلی محسوب می شود؛ مخصوصاً که اسپرینگ از قیمت خیلی پایینی برخوردار است. همچنین این خودرو می تواند برای حمل و تحویل کالا توسط مغازه داران نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در رابطه با قیمت فیس لیفت داچیا اسپرینگ اطلاعاتی منتشر نشده، ولی به احتمال زیاد همچون قبل، بدون احتساب مشوق های مالیاتی، حامل برچسبی در حدود ۲۰ هزار یورو خواهد بود.
ذکر این نکته ضروری است که داچیا اسپرینگ در چین تولید می شود. نسخه رنویی این خودرو با نام City K-ZE به فروش می رسد. این را هم اضافه کنیم که اسپرینگ از نظر سازه ریشه در رنو کوئید دارد، همان مدل ارزان قیمتی که قرار بود در ایران نیز عرضه شود، اما بنا به دلایل مختلف این اتفاق هرگز نیفتاد.




















source
کلاس یوس
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0