Wp Header Logo 866.png
مرسدس بنز برقی

مرسدس بنز یکی از خودروسازان بزرگی بود که از همان ابتدا با موج برقی سازی همراه شد و با ایجاد زیربرند EQ تصمیم گرفت به تولید مدل های برقی مشغول شود. حالا این شرکت پذیرفته که در تصمیم گیری خود عجله کرده است!

در جریان کنفرانس مطبوعاتی که چندی پیش برای بررسی نتایج سال ۲۰۲۳ برگزار شد، مرسدس بنز اعلام کرد خودروهای هیبریدی شارژی و مدل های برقی تا پایان این دهه باید سهمی ۵۰ درصدی از کل آمار فروش را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که طبق استراتژی تدوین شده در سال ۲۰۲۱، مرسدس بنز باید تا سال ۲۰۲۵ نیمی از محصولات خود را با پیشرانه های هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی وارد بازار می کرد.

مرسدس بنز هیبریدی

پیش از این مرسدس بنز به دنبال اجرای استراتژی «آرزوی ۲۰۳۹» بود. بر اساس این استراتژی خودروساز بزرگ آلمانی باید تا پایان این دهه و در بازارهای که شرایطش وجود داشت، به یک برند تمام الکتریکی تبدیل می شد. این بند نشان می داد که مرسدس بنز در تولید خودروهای برقی کاملاً جدی است.

در اسناد جدیدی که مرسدس بنز برای سرمایه گذاران خود آماده کرده، این شرکت تخمین زده در نیمه دوم این دهه خودروهای هیبریدی و برقی سهمی ۵۰ درصدی از کل تولیدات را خواهند داشت، البته آن هم در بازارهایی که امکان تحقق این هدف فراهم باشد. در این اسناد مرسدس بنز اعلام کرده سیاست جدید اجازه خواهد داد نیازهای مشتریان از گروه های مختلف را در دهه بعدی نیز پوشش دهد. با طرح چنین ادعایی، مرسدس بنز به شکلی هوشمندانه می پذیرد که خودروهای بنزینی و دیزلی را کماکان در دهه بعدی نیز تولید خواهد کرد.

اشتباه مرسدس بنز

آنطور که مدیرعامل مرسدس بنز یعنی آقای الا کلنیوس اشاره کرده، در حال حاضر خودروهای درون سوز بیشترین سودآوری را برای این شرکت دارند. وی در مصاحبه با بلومبرگ، با اعلام این نکته افزوده اختلاف هزینه تولید خودروهای درون سوز و برقی بسیار زیاد است و سال ها باید زمان بگذرد تا اختلاف موجود از بین برود. طبق اسناد و تحقیقات مرسدس بنز، هزینه تولید خودروهای برقی تا پایان این دهه بالاتر از هزینه تولید خودروهای بنزینی و دیزلی خواهد بود. البته باید به این نکته توجه داشت که با لزوم اجرایی شدن استاندارد آلایندگی یورو ۷، قیمت تمام شده خودروهای بنزینی و دیزلی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

مرسدس بنز شارژی

بد نیست اشاره کنیم که در سال ۲۰۲۳ شرکت مرسدس بنز توانسته ۴۰۱,۹۴۳ خودروی هیبریدی شارژی و برقی به مشتریان خود تحویل دهد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ رشدی ۲۰.۵ درصدی دارد. از این تعداد آمار فروش خودروهای هیبریدی شارژی با ۱۲.۵ درصد افت به ۱۶۱,۲۷۵ دستگاه کاهش پیدا کرده؛ اما در مقابل فروش مدل های تمام الکتریکی با ۶۱.۳ درصد رشد به ۲۴۰,۶۶۸ دستگاه رسیده است. به طور کلی خودروهای هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی سهمی ۱۹.۷ درصدی از کل فروش مرسدس بنز در سال گذشته را در اختیار دارند. این رقم در سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۶.۳ درصد بود. خودروساز آلمانی پیش بینی می کند سهم مدل های هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی از کل فروش امسال چیزی بین ۱۹ الی ۲۱ درصد باشد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje