Wp Header Logo 123.png


منتشر شده در 13 اسفند 1402 ساعت 16:44


پیکاپ خان خودروسازی ایلیا

پیکاپ خان یا همان پیکاپ سانگ یانگ موسو قرار است به زودی توسط صنایع خودروسازی ایلیا به کشور وارد شده و عرضه خواهد شد.

شهریور ماه و در نمایشگاه خودروی مشهد بود که برای بار نخست بحث عرضه پیکاپی کره ای توسط شرکت صنایع خودروسازی ایلیا مطرح شد. در حاشیه رونمایی از وی جی وی U75 پلاس مدیران این شرکت اعلام کردند که قصد واردات یک پیکاپ دو دیفرانسیل کره ای را دارند. حالا پس از گذشت چند ماه مشخص شده که پیکاپ مورد نظر همان سانگ یانگ موسو پیکاپ یا پیکاپ خان است که به زودی و به صورت وارداتی عرضه می شود.

واردات سانگ یانگ موسو

نام موسو برای ما یادآور یک SUV متفاوت از سانگ یانگ است که در بازار ایران هم حضور داشت. خودرویی که در آن سال ها با همکاری دایملر توسعه داده شده بود و کیفیت مطلوبی را ارائه می کرد. اما در سال ۲۰۱۸ کمپانی سانگ یانگ (که حالا با نام KG موبیلیتی شناخته می شود) نام موسو را دوباره و با یک پیکاپ احیا کرد. پیکاپ موسو که در برخی بازارها با نام پیکاپ خان شناخته می شود. این پیکاپ به زودی و به صورت وارداتی به بازار ایران می آید و به نظر می رسد بازار چینی زده ما از آن استقبال خوبی داشته باشد. در ادامه معرفی مختصری از این پیکاپ کره ای خواهیم داشت.

مشخصات فنی پیکاپ خان

این پیکاپ در بازار های مختلف با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود اما برای بازار ایران نسخه بنزینی را خواهیم داشت. زیر کاپوت این نسخه یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ قرار دارد که خروجی های فنی ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند و انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به هر چهار چرخ منتقل می شود. از آنجا که با یک پیکاپ شاسی مستقل و دو دیفرانسیل طرف هستیم، پس تنظیمات حالت انتقال قدرت (دنده سبک و سنگین) را در این خودرو داریم.

سانگ یانگ موسو در بازار

کابین و امکانات

داخل کابین پیکاپ خان طراحی نسبتا ساده ای را می بینیم اما کلیت طراحی طوری است که استفاده از امکانات این خودرو به راحتی صورت بگیرد. پیش بینی می شود در نسخه وارداتی امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری ، سیستم کنترل کشش ، سیستم کمکی ترمز، ایربگ های سرنشینان جلو و جانبی و پرده ای، کلاستر دیجیتال، نمایشگر مالتی مدیا، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور ، سنسور باران ، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری و… را ببینیم.

کابین سانگ یانگ موسو

حالا باید دید صنایع خودروسازی ایلیا این پیکاپ را چه زمان و با چه قیمتی روانه بازار می کند. اما کاملا مشخص است که ورود این خودرو به بازار می تواند قواعد فروش پیکاپ های چینی این رده را تحت تاثیر قرار دهد. چراکه قطعا اولویت مشتریان این رده انتخابی غیر چینی خواهد بود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje