Wp Header Logo 125.png
رولزرویس دراپتیل آرکیدیا

رولزرویس از نسخه جدید دراپتیل با نام آرکیدیا (Arcadia) رونمایی کرد. این خودرو که سومین دستگاه از دراپتیل محسوب می شود، از کیفیت بی نظیری برخوردار بوده و ساعت ها زمان برای جزئیات و ریزه کاری ها آن صرف شده است.

 مثل دو دستگاه قبلی، رولزرویس دراپتیل آرکیدیا هم به سفارش یک مشتری ثروتمند ساخته شده؛ این مشتری هنگام ثبت سفارش تأکید کرده فضای داخلی خودرو باید به قدری آرامش بخش باشد که پس از پایان یک روز کاریِ تجاری، هنگام بازگشت به خانه، آسایش و راحتی وی تضمین شود.

نام آرکیدیا به مکانی در افسانه های یونان باستان که به منزله بهشت روی زمین بوده، اشاره می کند. این نسخه از رولزرویس دراپتیل به رنگ سفید است، اما نه سفید معمولی! آنطور که برند لوکس انگلستانی اعلام کرده، ذرات ریز آلومینیوم و شیشه به رنگ بدنه آرکیدیا اضافه شده؛ این ذرات با ایجاد درخشش و انعکاس نور جلوه ای فوق العاده به بدنه خودرو می بخشند. به واسط این ویژگی آرکیدیا را می توان به یک جواهر بزرگ روی چهار چرخ تشبیه کرد!

دراپتیل آرکیدیا

در نسخه های قبلی دراپتیل، قطعات فیبرکربنی بدون رنگ بودند. اما مشتری نسخه آرکیدیا، ترجیح داده از رنگ نقره ای برای این قطعات استفاده شود. این امر باعث شده آرکیدیا جلای بیشتری داشته باشد. همانند دو نسخه قبلی، در این نسخه هم یک پنل چوبی در قسمت عقب نصب شده است.

مثل نمای بیرونی، در داخل کابین نیز اکثر قسمت ها به رنگ سفید هستند. البته این رنگ همراه با رنگ قهوه ای روشن به کار برده شده؛ به همین خاطر فضای داخلی آرکیدیا ترکیب رنگ خیلی دلنشینی دارد. از لحاظ کیفیت، رولزرویس سنگ تمام گذاشته و دراپتیل آرکیدیا از مرغوب ترین مواد موجود بهره می برد. به هر جایی از کابین این خودرو نگاه کنید، قطعاً قطعات تزئینی از چوب با کیفیت خواهد دید. بد نیست بدانید رولزرویس برای ساخت این قطعات چوبی بیش از هشت هزار ساعت زمان صرف کرده است.

نسخه جدید دراپتیل آرکیدیا

بدون شک ساعت موجود در قسمت میانی داشبورد، خاص ترین ویژگی کابین رولزرویس دراپتیل آرکیدیا است. توسعه این ساعت و یا به عبارت بهتر جواهری که زمان را هم نشان می دهد، دو سال طول کشیده؛ فرایند مونتاژ و سر هم کردن قطعات مختلف آن نیز ۵ ماه زمان برده است! صفحه این ساعت استثنایی ۱۱۹ قطعه مختلف دارد و لوگوی رولزرویس موجود روی آن مستقیمأ از شمش استیل برش خورده است. خطوط حاضر در دور صفحه که ساعت را نشان می دهند، دست ساز هستند. به گفته رولزرویس تکنسین ها برای اضافه کردن رنگ مشکی به روی این خطوط از دوربین های مخصوص بزرگنمایی، کمک گرفته اند.

رولزرویس در مدل دراپتیل بیشتر روی تجمل و اشرافی گری تمرکز دارد تا عملکرد فنی. از این رو خیلی روی مشخصات فنی آن مانور داده نمی شود. با این حال می دانیم که در زیر کاپوت دراپتیل همان موتور ۶.۶ لیتری V12 قرار دارد. این موتور می تواند ۵۹۳ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ناگفته نماند نسخه آرکیدیا از دراپتیل در سنگاپور به مالک متمول خود تحویل داده شده است. بر اساس برنامه ریزی ها، رولزرویس تنها ۴ دستگاه از دراپتیل تولید می کند. بنابراین با تحویل سه دستگاه، تنها یک دستگاه دیگر از این خودرو ساخته خواهد شد. دو نسخه قبلی این خودرو با نام های La Rose Noire و Amethyst به فروش رسیده اند. این قصر متحرک با قیمت پایه ۳۲ میلیون دلار، عنوان گران ترین اتومبیل صفر کیلومتر دنیا را در اختیار دارد.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir