Wp Header Logo 199.png


منتشر شده در 15 اسفند 1402 ساعت 18:11


کمپر هامر ارث کروزر به عنوان اولین خودروی کمپر بیراهه نورد بدون آلایندگی معرفی شد. با داشتن این خودرو می توانید برای یک هفته بدون سوزاندن هیچ گونه سوختی در طبیعت زندگی کنید.

 «ارث کروزر» یک کمپانی استرالیایی است که در ساخت خودروهای آفرودی و کمپر تبحر دارد. این شرکت در آخرین پروژه اش به سراغ پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز، هامر EV رفته است. «هامر ارث کروزر» می تواند اولین کمپر سبز جهان باشد و عصر جدیدی را در دنیای خودروهای طبیعت گردی آغاز کند. این کمپر جذاب از هیچ گونه سوخت فسیلی استفاده نمی کند چرا که پیکاپ هامر تماما برقی است. به علاوه، این کمپر قادر است تا یک هفته انرژی و امکانات مورد نیاز شما را در دور افتاده ترین مناطق هم برطرف کند؛ بدون نیاز به استفاده از باتری بزرگ و اصلی خودرو. در این خودرو کمبود جا و نگرانی برای غذا معنایی ندارد چراکه این کمپر پاپ آپ (بازشونده) یک تخت بزرگ، سینک ظرفشویی، یخچال، فریزر و گاز رومیزی را به مشتریان ارائه می دهد.

انرژی این کمپر غول آسا از کجا تامین می شود؟

پیش تر گفته شد که برای کمپ با باتری خودرو کاری نداریم؛ حال شاید از خود بپرسید که انرژی این همه وسیله و امکانات از کجا تامین می شود؟ باید بدانید که نیروی مورد نیاز کمپر ارث کروزر از یک باتری لیتیمی ۱۲ ولت ۶ کیلووات ساعتی که به یک اینورتر ۱۵۰۰ واتی وصل شده تهیه می شود؛ این سیستم ولتاژ ۱۲۰ و ۱۲ ولتی را در خروجی های برق کمپر ارائه می کند. به علاوه، این باتری ۱۲ ولتی به یک پنل خورشیدی ۶۰۵ واتی وصل است که  روی سقف کمپر نصب شده و می تواند پس از شارژ، انرژی مورد نیاز لوازم برقی مانند یخچال، فریزر، گاز و… را برای یک هفته تامین کند؛ بدون اینکه به باتری اصلی هامر نیازی داشته باشد.

معرفی هامر ارث کروزر ؛ کمپر آفرودی و پاک برای عاشقان زندگی در طبیعت

نگران کمبود آب نباشید

در بحث ذخیره آب باید گفت که شما یک مخزن ۱۳.۵ گالونی (معادل ۵۱ لیتر) برای آب تازه و یک مخزن ۷ گالنی (۲۶ لیتری) برای آب های استفاده شده (مثل آب سینک ظرفشویی) را در این کمپر می بینید. همچنین، شما می توانید آب تازه را به کمک آبگرمکنی که تعبیه شده چه در بیرون خودرو و چه در داخل گرم کنید.

از دیگر قابلیت های جذاب هامر ارث کروزر امکان حمام کردن در بیرون خودرو و همچنین در داخل خودرو است. به علاوه، در داخل کابین یک دستشویی تاشو نیز به چشم می خورد.

معرفی هامر ارث کروزر ؛ کمپر آفرودی و پاک برای عاشقان زندگی در طبیعت

کمپر ارث کروزر آنقدرها هم بدقواره نیست

پیکاپ هامر به خودی خود یک ماشین درشت هیکل و سنگین به حساب می آید و حالا تبدیل آن به یک کمپر نیازمند اضافه کردن لوازم مختلفی است که آن را به مراتب سنگین تر و حجیم تر می کند. این موضوعی نیست که کمپانی از آن بی خبر باشد؛ به همین خاطر کمپانی ارث کروزر در مراحل ساخت این کمپر همه جا رو از فیبر کربن در ساختار قاب کمپر و سقف استفاده کرد تا وزن را کاهش دهد.

برای کاهش ارتفاع شرکت ارث کروزر از سقف پاپ آپ (جمع شونده) استفاده کرده است. در هنگام رانندگی و جمع کردن سقف، ارتفاع کلی خودرو به ۹۰ اینچ (معادل ۲.۳ متر) می رسد. در هنگام کمپ سقف خودرو باز شده (بالا می آید) و ارتفاع کلی خودرو به ۱۱۷ اینچ (حدود ۳ متر) نزدیک می شود. به این ترتیب افراد با قد ۲ متر به راحتی می توانند در داخل کمپر بایستند و در قسمت تخت نیز حدود ۹۰ سانتی متر تا سقف ارتفاع وجود دارد.

معرفی هامر ارث کروزر ؛ کمپر آفرودی و پاک برای عاشقان زندگی در طبیعت

در این خودرو کمبود جا معنایی ندارد

علاوه بر محفظه بزرگ زیر تخت و کابینت ها و دراورهای داخل کابین، در بیرون خودرو و روی قاب کمپر نیز صندوقچه های کوچکی به چشم می خورد. این صندوقچه ها برای نگهداری لوازم مختلف طبیعت گردی و ابزار مناسب هستند. 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje