Wp Header Logo 236.png

ام جی ۵ یکی از خودروهایی است که در دور جدید واردات به ایران می آید. یک سدان اقتصادی که مشخصات فنی قابل قبولی ارائه می دهد.

درباره ام جی ۵

ام جی را باید یکی از با سابقه ترین برند های چینی حساب کنیم، در واقع ام جی در سال ۱۹۲۳ در کشور انگلستان تاسیس شد و کلمه MG مخفف شده عبارت (Morris garage) یا گاراژ موریس است، این کمپانی در طول حیات خود با بحران های مالی و مدیریتی گوناگونی دست و پنجه نرم کرد به طوری که مدام به تملیک شرکت های گوناگونی واگذار می شد، تا این که سر انجام در سال ۲۰۰۶ مالکیت این شرکت به گروه سایک موتور چین واگذار شد. و اکنون گروه سایک توانسته تا ام جی بحران زده آن دوران را به سود دهی نیز برساند در بازار های جهانی نیز محصولات ام جی به فروش می رسند.

اما ام جی در بازار ایران سابقه نسبتا زیادی دارد در اوایل دهه نود شمسی محصولات ام جی توسط مدیا موتورز به بازار ایران عرضه شدند و در اواخر دهه نود نیز شرکت آذویکو نسبت به عرضه محصول ام جی ۳۶۰ مبادرت نمود که حواشی و مسائل مربوط به آن تا مدت ها نقل محافل و رسانه ها بود. اما اخیرا در اتو اکسپو تهران فردا موتورز از دو محصول جدید ام‌جی رونمایی کرد. که یکی از آن خودروی ام جی ۵ و دیگری ام جی جی تی بود اکنون زمان آن فرا رسیده تا نگاهی دقیق به MG5 که در بعضی از بازار ها با نام رووی i5 نیز به فروش می رسد و در اصل یک‌ سدان اقتصادی است داشته باشیم.

ام جی 5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

رووی i5 که در بازار های صادراتی با نام ام جی ۵ نیز به فروش می رسد یک سدان اقتصادی است که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و در سال ۲۰۲۱ نیز نسخه فیس لیفت این خودرو عرضه شده است. اما جالبی است بدانید که فردا موتورز نمونه فیس لیفت را رونمایی نکرد و به سراغ نمونه اولیه برای واردات رفته است که در نوع خود جالب و عجیب است. اما نکته قابل توجه دیگر این است که این خودرو در نمونه های بنزینی، برقی و استیشن به فروش می رسد. با ذکر این مقدمات اکنون زمان آن رسیده تا به این خودرو بپردازیم.

طراحی بدنه MG5

در نمای جلویی یک طراحی ساده را می بینیم چراغ های جلو خودرو ابعاد نسبتا بزرگی دارند و در نمونه های فول آپشن از نوع ال ای دی هستند. جلو پنجره خودرو ابعاد نسبتا بزرگی دارد و در آن از خطوط تزیینی کرومی استفاده شده است در نمای پایینی سپر و در کناره های آن نیز یک فلاپ تزیینی کرومی دیده می شود. در نمای جانبی اما همان طراحی ساده دیده می شود. آینه های جانبی اندازه و طراحی مناسبی دارند و با کلین بدنه خودرو هماهنگی دارند و قسمت پایینی زه های آبگیر شیشه های جانبی نیز به صورت کرومی هستند.

ام جی 5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

بر روی درب ها یک خط شانه به صورت معوج دیده می شود که از چراغ های جلوی خودرو شروع و به چراغ های عقبی ختم می شود. در قسمت پایینی درب ها نیز شاهد یک حجم پردازی هستیم، رینگ های خودرو نیز به صورت دو رنگ هستند و اندازه آن ها نیز ۱۶ اینچ است. در نمای عقبی هم یک طراحی ساده را می بینیم چراغ ها به صورت دو تکه طراحی شده اند و تلفیقی از نئون و هالوژن هستند و ما بین چراغ های عقبی نیز یک نوار کرومی را می بینیم. بر روی درب صندوق و سپر خبری از حجم پردازی های عجیب و غریبی نیست و همه چیز حساب شده است. در قسمت پایینی سپر خودرو نیز یک فلاپ مشکی رنگ و دو چراغ مه شکن در طرفین سپر دیده می شود.

ام جی 5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی ام جی ۵

ام جی ۵ وارداتی فردا موتور مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۱۸ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، و این موتور به یک جعبه دنده CVT متصل می شود و قدرت به چرخ های جلو می رسد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در سیکل ترکیبی ۵/۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر عنوان شده است. در کل عملکرد فنی معمولی را در این سدان اقتصادی داریم و این خودرو خروجی های عجیب و غریبی را ارائه نمی دهد.

برند ام جی
مدل ۵
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۱۸ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۶۰۱ میلی متر
عرض ۱۸۱۸ میلی متر
ارتفاع ۱۴۸۹ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۸۰ میلی متر
وزن ۱۲۳۰ کیلوگرم
حجم باک ۴۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۰۵/۵۵R16
شرکت عرضه کننده فرداموتورز
برند نشان مادر ام جی
کشور سازنده چین
ام جی 5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی کابین و امکانات MG5

درون کابین ام جی ۵ نیز همانند طراحی بیرونی اش نظر مثبت خریداران را جلب خواهد کرد. رو دری ها طراحی مناسبی دارند و روی آن از متریال های پلاستیکی و چرمی استفاده شده که با توجه به قیمت خودرو منطقی است. صندلی های خودرو طراحی و راحتی قابل قبولی دارند و صندلی های ردیف جلو نیز از قابلیت تنظیمات برقی نیز برخوردار هستند. فرمان خودرو طراحی سه شاخه و دی کات دارد و روی آن کلید های مربوط به تنظیمات سیستم مالتی مدیا خودرو دیده می شود همچنین پشت آمپر خودرو از نوع آنالوگ است که گرافیک و خوانایی قابل قبولی دارد و یک کامپیوتر سفری نیز در میانه آن دیده می شود.

ام جی 5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

داشبورد خودرو کلیت طراحی آن مطلوب به نظر می رسد و بر روی مقاطعی از آن از تزیینات کرومی و چرمی دیده می شود. در میانه داشبورد نیز یک صفحه نمایش ده اینچی و چند کلید که مربوط به تنظیمات سیستم صوتی است دیده می شود و سایر تنظیمات اعم از تنظیمات مربوط به سیستم تهویه خودرو از طریق این مانیتور صورت می گیرد. در کنسول میانی نیز همه چیز آن گونه است که باید باشد و دسته دنده خودرو از نوع مکانیکی است و کلید های مربوط به سیستم اتوهلد و ترمز الکتریکی خودرو نیز در این ناحیه دیده می شود در طراحی داخل این خودرو خبری از موضوع عجیب غریبی نیست و به طور کلی در طراحی این خودرو به هر ناحیه که دقت کنید گویای اقتصادی بودن این خودرو است.

ام جی 5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در ردیف عقب نیز سرنشینان راحتی و فضای مناسبی در اختیار دارند اما خبری از خروجی های سیستم تهویه نیست و صرفا به دو خروجی USB قناعت شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی استارت دکمه ای – سانروف برقی – دوربین ۳۶۰ درجه – رینگ آلومینیومی – کروز کنترل – تریم داخلی چرم مصنوعی – اپل کارپلی – اندروید اتو – ترمز پارک برقی – اتوهلد – فناوری LED چراغ ها – تهویه الکتریکی – آینه تاشو برقی – صندلی های برقی جلو – گرمکن صندلی های جلو – فرمان کمکی برقی

مزایا و معایب

مزایا امکانات رفاهی و ایمنی مناسب – کیفیت مونتاژ و متریال قابل قبول
معایب پیشرانه نه چندان قوی – قیمت نه چندان اقتصادی

رقبای ام جی ۵

در نهایت باید بگویم که ام جی ۵ حداقل بر روی کاتالوگ یک سدان اقتصادی با امکانات ایمنی و رفاهی معقول و قوای فنی معمولی است که همه چیز بستگی به قیمت گذاری و سیاست عرضه فردا موتور دارد. اما اگر بخواهیم به رقبای این خودرو اشاره ای کنیم باید به سوزوکی سیاز، نیسان سانی، شاین مکس و بعضی از سدان های مونتاژی اشاره کنیم.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

ام جی ۵ چه مشخصاتی دارد؟

ام جی ۵ وارداتی فردا موتور مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۱۸ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، و این موتور به یک جعبه دنده CVT متصل می شود و قدرت به چرخ های جلو می رسد.

ام جی ۵ چه امکاناتی دارد؟

ام جی ۵ با این که جزو خودرو های اقتصادی ام جی به حساب می آید اما امکانات مناسب و کاربردی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فرمان برقی، سامانه کنترل پایداری، اتوهلد، ایربگ های سرنشینان جلو و جانبی وپرده ای، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، استارت دکمه ای نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا و… اشاره کرد.

نوشته ام جی ۵ ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir