Wp Header Logo 306.png
معرفی ریوین R2

استارتاپ ریوین از مدل جدید R2 رونمایی کرد. این خودرو ابعاد کوچک تری نسبت به سری R1 دارد و با قیمت پایه ۴۵ هزار دلار به فروش خواهد رسید. مثل دیگر محصولات ریوین، این شاسی بلند زیبا نیز به پیشرانه برقی مجهز است.

تولید در سه نسخه مختلف

ریوین R2 در سه نسخه تک، دو و سه موتوره تولید خواهد شد. درباره مشخصات فنی این نسخه ها اطلاعاتی منتشر نشده، اما ریوین تایید کرده که هر سه مدل می توانند با یک بار شارژ تا ۳۰۰ مایل یا ۴۸۲ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارند. همچنین نسخه سه موتوره که قوی ترین مدل است، شتابی زیر ۳ ثانیه دارد.

طراحی ریوین R2

ابعاد ریوین R2

فاصله محوری ریوین R2 برابر با ۲۹۳۶ میلیمتر است. طول این شاسی بلند برقی به ۴۷۱۴ میلیمتر و عرض آن به ۲۱۴۳ میلیمتر می رسد. ارتفاع سقف این مدل جدید ۱۶۹۹ میلیمتر و فاصله کف اتاق آن تا زمین ۲۴۸ میلیمتر است. ریوین زاویه ورود این خودرو را ۲۵ درجه و زاویه خروج آن را ۲۷ درجه اعلام کرده؛ با توجه به این ویژگی ها R2 نباید مشکل خاصی در عبور از مسیرهای ناهموار داشته باشد. البته ریوین تأکید کرده از لحاظ توانمندی های آفرود R2 در سطح پایین تری نسبت به R1S قرار دارد.

بدنه ریوین R2

چهره ای آشنا

از لحاظ طراحی، R2 دنباله روی سری R1 بوده و کاملاً مشخص است با محصولی از ریوین طرف هستیم. بدنه این خودرو بر اساس خطوط و اشکال ساده طراحی شده و چراغ های جلو و عقب همان ساختار معروف و اختصاصی ریوین را دارند. در داخل کابین، R2 از فضای مدرن و جذابی برخوردار است. داشبورد ساده اما شکیل این شاسی بلند پنج نفره از دو نمایشگر دیجیتال بزرگ میزبانی می کند.

ریوین در طراحی کابین R2 توجه ویژه ای به قابلیت های کاربردی داشته است. در حالی که اکثر خودروها یک محفظه داشبورد دارند، ریوین دو محفظه را در داشبورد تعبیه کرده است. جالب اینکه صندلی های هر دو ردیف قابل تا شدن هستند. برای دسترسی راحت تر به قسمت بار، شیشه عقب به صورت مجزا باز می شود و لازم نیست که راننده حتماً درب صندوق را به طور کامل باز کند. این خودرو به شارژر استاندارد آمریکای شمالی مجهز است و می توان از ایستگاه های سوپر شارژ تسلا، برای شارژ باتری استفاده کرد.

کابین ریوین R2

قیمت، زمان عرضه و رقبای ریوین R2

ریوین R2 مشمول معافیت فدرال ۷۵۰۰ دلاری می شود. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، قیمت پایه این خودرو ۴۵ هزار دلار (معادل ۲.۷ میلیارد تومان) بوده و تحویل آن از سال ۲۰۲۶ شروع خواهد شد. فورد ماستنگ Mach-E، هیوندای آیونیک ۵، کیا EV6 و تسلا مدل Y از جمله رقبایی هستند که ریوین R2 باید به مصاف آنها برود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje