Wp Header Logo 394.png

نیچ مارکتینگ شامل کسب و کار هایی است که محصولات و خدمات خود را برای یک مخاطب خاص و کاملا تعریف شده تبلیغ می کنند. این رویکرد هدفمند به سازمان ‌ها اجازه می ‌دهد تا به جمعیت کم مخاطبان پاسخ دهند و وفاداری به برندشان را در مشتریان افزایش دهند. برای مشارکت موثر در نیچ مارکتینگ، شرکت ها باید درک کاملی از جایگاه خاص خود داشته باشند. این ها زیر مجموعه ای از بازار های بزرگ تر هستند که هر کدام ترجیحات و نیاز های متمایز خود را دارند. به عنوان مثال صنعت آرایش گسترده است؛ اما در این بازار، جایگاه های خاصی مانند آرایش برای پوست دارای مشکل یا آرایش برای هنرمندان حرفه ای وجود دارد.

ما در این راهنما به شما می گوییم که نیچ مارکتینگ چیست و چگونه عمل می کند. همچنین در آخر نیز به معرفی یک کتاب نیچ مارکتینگ می پردازیم.

نیچ مارکتینگ چیستکتاب نیچ مارکتینگ

 

نیچ مارکتینگ شناسایی یک بازار خاص شامل گروه خاصی از مصرف کنندگان با ترجیحات یا نیاز های متفاوت است که آن ها را از بازار بزرگ تر متمایز می کند. برند ها معمولا بازار ها را بر اساس عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، داده‌ های روانشناختی (علایق، نگرش ‌ها و ارزش ‌ها)، ویژگی های مخاطبان (سن، سطح درآمد، جنسیت، سطح تحصیلات)، سطح کیفی و قیمت ( تخفیف و عمده فروشی) تقسیم‌ بندی می ‌کنند.

نیچ مارکتینگ مزایایی نسبت به هدف قرار دادن جذب مخاطب جدید دارد. مخاطبان نیچ مارکتینگ نیاز ها و خواسته های مشخصی دارند. در دسترس بودن ابزار هایی مانند هدف ‌یابی تبلیغات فیس بوک و ارزیابی رسانه ‌های اجتماعی، روند بازاریابی تخصصی را برای آن ها تسهیل کرده است.

مزایای نیچ مارکتینگ

مزایای نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ مزایای متعددی را برای شرکت ها ارائه می دهد. با تمرکز بر یک مخاطب خاص، شرکت ها می توانند درک عمیقی از نیاز های منحصر به فرد مشتریان خود به دست آورند و به طور موثر با آن ها ارتباط برقرار کنند. پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی اهمیت بازاریابی محدود و خاص را درک کرده ‌اند و قابلیت‌ های هدف گیری خود را برای پاسخگویی به این بازار ها افزایش داده‌ اند. از طریق بازاریابی تخصصی و یک استراتژی درست، شرکت ها می توانند به موارد زیر دست یابند:

  1. تقویت وفاداری به برند: با مخاطبان کمتر در یک بازار خاص، شرکت ها فرصت های بیشتری برای ایجاد روابط نزدیک و ارزشمند با مشتریان خود دارند. بسیاری از مشتریان خاص تمایل دارند به خریداران دائمی تبدیل شوند که منجر به افزایش وفاداری به برند می شود.
  2. مواجهه با رقبای کم تر: هر چه یک کسب و کار تخصصی تر باشد، رقبای کم تری در بازار خواهد داشت. با ایجاد یک جایگاه، شرکت ها می توانند پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) ایجاد کنند و خود را از سایرین در صنعت متمایز کنند.
  3. بهینه سازی هزینه های بازاریابی: با استفاده از ابزار های مدیریت رسانه های اجتماعی و گزینه های هدف گذاری دقیق، شرکت ها می توانند به سرعت بینشی در مورد مخاطبان خود به دست آورند. این امر آن ها را قادر می سازد تا بودجه بازاریابی خود را به طور موثر تری تخصیص دهند و اطمینان حاصل کنند که از آن در بهترین فرصت ها استفاده می شود.

برای هدف قرار دادن موثر یک بازار خاص، شرکت ها باید استراتژی های خاصی را به کار گیرند که شامل انجام تحقیقات گسترده برای اطمینان از دوام کسب و کار در یک بازار محدود است. برای سازمان ها بسیار مهم است که درک عمیقی از ویژگی های جایگاه خود داشته باشند. شرکت در رویداد های صنعت و استفاده از تکنیک های مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی پیشرفته می تواند به این کار کمک کند. علاوه بر این، برند هایی با رویکرد بازاریابی خاص باید در روش های تبلیغاتی خود کارآمد باشند و آن ها را متناسب با ترجیحات مشتریان هدف خود تنظیم کنند.

کتاب نیچ مارکتینگ (اصول و تمرین)

اصول و تمرین

در دنیای کسب و کار امروز، لازم است که شرکت ها با نیاز های مشتری سازگار شوند. برای برتری در این محیط، سازمان ها باید راه های نوآورانه ای را برای جذب و حفظ مشتریان جست و جو کنند. کتاب نیچ مارکتینگ The Handbook of Niche Marketing: Principles and Practice با گردآوری مجموعه ای از مقالات تاثیر گذار که تحقیقات بازاریابی تخصصی را روشن می کند، به رفع این نیاز می پردازد. این منبع، درکی از موفقیت بازاریابی طاقچه یا نیچ مارکتینگ ارائه می‌ کند؛ نظریه ‌ها، استراتژی ‌ها و مطالعات موردی واقعی را ارائه می ‌کند که نشان می ‌دهد چرا باید به نیچ مارکتینگ توجه کرد.

The Handbook of Niche Marketing به طیف وسیعی از موضوعات بازاریابی، از جمله تئوری نیچ مارکتینگ، تمایز بین نیچ مارکتینگ و مارکتینگ عمده، انتخاب یک استراتژی خاص، وفاداری به برند، همپوشانی بازار، و خرده فروشی محصول می پردازد. همچنین دستورالعمل هایی برای اجرای استراتژی های نیچ مارکتینگ در بازار های مختلف ارائه می دهد. برای افزایش درک مطلب در کتاب جداول، نمودار ها، تصاویر و مطالعات موردی واقعی آورده شده است.

کتاب نیچ مارکتینگ جنبه های مختلف این نوع مارکتینگ را بررسی می کند؛ از جمله: مفاهیم، نظریه ها، تحقیق ها، مسائل مربوط به رضایت مشتری، استراتژی ها، کاربرد ها و انواع مختلف بازار های تخصصی. این کتاب برای دانشجویان بازاریابی یا هر کسی که بخواهد در این موضوع اطلاعاتی به دست بیاورد مفید است.

جمع بندی

با تمرکز بر یک بخش خاص از بازار، می‌ توانید منابع خود را بهتر استفاده کنید، سرعت توسعه محصول را افزایش دهید و یک مجموعه مشتری اختصاصی ایجاد کنید. هدف قرار دادن یک بازار خاص تا زمانی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و پیشنهادات خود را منحصرا برای آن ها سفارشی کنید می تواند یک رویکرد استراتژیک برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت باشد. با مطالعه کتاب نیچ مارکتینگ می توانید دانش خود را افزایش دهید و در زمینه بازاریابی شرکت خود یک گام از سایر رقبا جلو تر بمانید.

نوشته نیچ مارکتینگ چیست و کتاب نیچ مارکتینگ چه فایده ای دارد؟ اولین بار در بیزون. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje