Wp Header Logo 433.png


منتشر شده در 22 اسفند 1402 ساعت 13:00


تجهیز لادا وستا به گیربکس CVT

لادا از نسخه جدید سدان وستا رونمایی کرد. این نسخه به گیربکس CVT مجهز بوده و با قیمت پایه ۱,۵۸۸,۹۰۰ روبل از روزهای آتی در بازار روسیه به فروش می رسد. چنین رقمی معادل تقریباً ۱۷۵۰۰ دلار یا ۱ میلیارد تومان می شود.

نسخه فیس لیفت لادا وستا از سال گذشته روی خط تولید قرار دارد. در مدل پایه این خودرو نیروی خود را از یک موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ با توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت دریافت می کند. مدل فول این سدان اقتصادی به موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ مجهز است. این موتور می تواند ۱۰۶ اسب بخار قدرت تولید کند. هر دوی این موتورها با گیربکس ۵ سرعته دستی ترکیب می شوند.

با عرضه نسخه جدید، لادا وستا با گیربکس CVT هم قابل انتخاب است. این گیربکس از شرکت چینی WanLiYang خریداری شده؛ جالب اینکه چری هم مشتری این شرکت بوده و از همین گیربکس در برخی از مدل های خود، مثل تیگو ۴ (ام وی ام X55) استفاده کرده است. این گیربکس هفت دنده مصنوعی را شبیه سازی می کند.

گیربکس CVT در مدل های مجهز به موتور ۱.۸ لیتری جدید به کار گرفته می شود. این موتور ساخت شرکت آوتوواز (مالک لادا) است و ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد؛ میزان گشتاور آن نیز به ۱۷۰ نیوتن متر می رسد. آوتوواز تأکید می کند این موتور تست های جامعی را پشت سر گذاشته و از لحاظ کیفیت ساخت و دوام در سطح بالایی قرار دارد. ترمز ABS، دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع و رینگ های فولادی برخی از مشخصات لادا وستا با جعبه دنده CVT هستند.

کابین لادا وستا

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قیمت این نسخه از لادا وستا برابر با ۱,۵۸۸,۹۰۰ روبل تعیین شده است. این رقم در مقایسه با قیمت وستای مجهز به موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی ۷۵ هزار روبل بیشتر است. آنطور که شرکت آوتوواز اعلام کرده، گیربکس CVT در سایر نسخه های وستا (استیشن و کراس) نیز نصب خواهد شد.

به گفته مدیرعامل لادا، وستا CVT اکنون ارزان ترین خودروی اتوماتیک بازار روسیه محسوب می شود. بد نیست بدانید وستا در زمره پرفروش ترین خودروهای روسیه قرار می گیرد، طوری که طبق آمار ماه فوریه شهروندان ۷,۱۶۳ دستگاه از آن را خریداری کرده اند. با ثبت این رکورد، وستا پس از لادا گرانتا عنوان دومین خودروی پرفروش بازار را در اختیار دارد.

ناگفته نماند شرکت نیکا موتور می خواهد محصولات لادا را وارد ایران کند. با توجه به اینکه این شرکت وستا و نسخه های مختلف آن را برای عرضه انتخاب کرده، احتمالاً نسخه مجهز به گیربکس CVT نیز شانس حضور در بازار ایران را خواهد داشت.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje