Wp Header Logo 676.png


منتشر شده در 29 اسفند 1402 ساعت 11:00


از ریاض تا دوبی بدون نیاز به شارژ ؛ کانسپت مرسدس بنز ویژن EQXX و ثبت رکوردی جدید

مرسدس بنز پس از معرفی کانسپت ویژن EQXX، با انجام تست های جاده ای در نقاط مختلف جهان، تکنولوژی ها و توانمندی های این مفهومی برقی را مدام به رخ می کشد.

در تازه ترین تست جاده ای، ویژن EQXX موفق شده فاصله ۱۰۱۰ کیلومتری موجود بین دو نمایندگی مرسدس بنز در ریاض و دوبی را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. نکته جالب اینکه پس از اتمام تست، انرژی لازم برای پیمایش ۳۰۹ کیلومتر دیگر در باتری باقی مانده است!

مصرف ۷.۴ کیلووات ساعت انرژی در هر صد کیلومتر

سفر هزار کیلومتری کانسپت آیرودینامیک مرسدس ویژن EQXX چهارده ساعت و ۴۲ دقیقه طول کشیده است. در جریان این سفر، مفهومی پیشرفته اشتوتگارتی ها در معرض دماهای بالا قرار گرفته و در گرم ترین زمان دمای محیطی به ۳۴ درجه رسیده است. با وجود این، از لحاظ میزان شارژدهی، ویژن EQXX بهترین عملکرد خود را تا به این تاریخ به نمایش گذاشته و به طور میانگین در هر صد کیلومتر مسافت، تنها ۷.۴ کیلووات ساعت انرژی مصرف کرده است. پیشتر بهترین رکورد مصرف انرژی این خودرو ۸.۳ کیلووات ساعت بود که در طولانی ترین سفر آن، یعنی آلمان تا انگلستان، ثبت شد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، ویژن EQXX پس از رسیدن به مقصد می توانست تا ۳۰۹ کیلومتر دیگر را طی کند. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که در شرایطی مشابه این کانسپت توانایی پیمایش ۱۳۱۹ کیلومتر مسافت با شارژ کامل باتری را دارد. بد نیست بدانید مثل سرما، گرما نیز بر عملکرد باتری تاثیرگذار است و دمای بالا میزان شارژدهی را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

مرسدس بنز ویژن EQXX به ۱۱۷ پنل خورشیدی مجهز است. این پنل ها با مهار ۱.۸ کیلووات ساعت انرژی در طول سفر، میزان برد حرکتی را ۲۴ کیلومتر افزایش داده اند.

مهر تأیید بر عملکرد دستیار رانندگی هوشمند مرسدس بنز

آزمایش جدید مرسدس بنز بر کارایی دستیار رانندگی هوشمند این شرکت مهر تأیید زده است. این سیستم به راننده می گوید که برای دستیابی به راندمان حداکثری چگونه رانندگی کند. برای مثال در این آزمایش، ویژن EQXX در معرض بادهای ساحلی قرار گرفته و دستیار رانندگی هوشمند مرسدس برای غلبه بر چالش های موجود راهکارهایی را به راننده پیشنهاد داده است! جالب تر اینکه پس از رسیدن به مقصد، این دستیار با لحاظ کردن زاویه تابش نور آفتاب، مناسب ترین مکان پارک را برای جذب بیشترین انرژی توسط پنل های خورشیدی انتخاب کرده است!

مشخصات مرسدس بنز ویژن EQXX

از ریاض تا دوبی بدون نیاز به شارژ ؛ کانسپت مرسدس بنز ویژن EQXX و ثبت رکوردی جدید

کانسپت مرسدس بنز ویژن EQXX در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد. این خودرو به یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخار روی محور عقب مجهز است و انرژی آن توسط باتری لیتیوم یونی با ظرفیت تقریبی ۱۰۰ کیلووات ساعت تأمین می شود. با ضریب درگ ۰.۱۷، این کانسپت الکتریکی آیرودینامیک ترین خودروی مزین به نشان مرسدس بنز بوده و در زمره آیرودینامیک ترین اتومبیل های تاریخ قرار می گیرد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje