Wp Header Logo 671.png


منتشر شده در 29 اسفند 1402 ساعت 20:05



عکاس
علیرضا پاداش

با لوکس ترین تاکسی برقی تهران آشنا شوید

شهرداری تهران لوکس ترین تاکسی برقی این شهر را به صورت رسمی معرفی کرد.

به گزارش آخرین خودرو، شهرداری تهران برنامه دارد تا در سال ۱۴۰۳ به صورت مستقیم ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی را به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه کند. همچنین وزارت صمت از طریق خودروسازان و واردکنندگان برنامه عرضه بیش از ۴۵ هزار دستگاه تاکسی برقی را دارد. مدیران ارشد شهرداری تهران می گویند که به دلیل کاهش هزینه ها، مدیریت منابع ارزی و تسریع در روند ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی، به صورت مستقیم به میدان آمده اند و خود قراردادی را با نشان GAC منعقد کرده اند.

همچنین هزار دستگاه اتوبوس برقی هم به صورت مستقیم توسط شهرداری تهران به ایران خواهند آمد. باید به این نکته توجه داشت که تاکسی های برقی به رانندگان فروخته نمی شود. بلکه شرکت های حمل و نقل با استخدام رانندگان، این خودروها را وارد ناوگان تاکسیرانی خواهند داشت. برای همین دیگر دغدغه عمر مفید باتری ها، هزینه نگهداری و… با رانندگان تاکسی نخواهد بود.

با لوکس ترین تاکسی برقی تهران آشنا شوید

اما لوکس ترین تاکسی برقی تهران توسط شهرداری تهران در باغ کتاب معرفی شده است. این تاکسی برقی در کنار مدل های دیگر تا پایان ایام نوروز در معرض دید بازدیدکنندگان هستند. لذا شهروندان می توانند با نسل جدید تاکسی های تهران آشنا شوند. جی اِی سی آیون LX پلاس لوکس ترین تاکسی برقی تهران است که در جایگاه یک خودروی تشریفاتی قرار می گیرد. این خودرو را می توان گزینه ای مناسب برای حمل و نقل های خاص و فرودگاهی معرفی کرد.

مشخصات فنی آیون LX پلاس ؛ لوکس ترین تاکسی برقی

آیون LX پلاس در دو تیپ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به تاکسیرانی تهران می آید. این خودرو در تیپ تک دیفرانسیل ۲۴۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در اختیار دارد. باتری های این خودرو نزدیک ۹۳ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برای همین می تواند به صورت بهینه، با هر بار شارژ مسافت ۶۵۰ کیلومتر پیمایش را داشته باشد. شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری های این خودرو در کمتر از ۴۵ دقیقه انجام می شود. همچنین امکان شارژ AC و خانگی هم برای آیون LX پلاس وجود دارد.

اما نسخه قوی تر LX پلاس به دو موتور الکتریکی مجهز است که باعث می شود تا این کراس اوور تمام برقی، محصولی چهار چرخ محرک باشد. این نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۹ ثانیه ثبت می کند. همچنین می تواند با هر بار شارژ کامل باتری ها ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی نماید. همچنین قدرت LX پلاس دو موتور یا همان آلتیمیت ۴۷۰ اسب بخار با گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر است.

امکانات لوکس و تشریفانی در تاکسی آیون LX پلاس

در جی اِی سی آیون LX پلاس امکاناتی مانند گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سقف شیشه ای، درِ صندوق عقب برقی، صندلی های جلوی برقی، فرمان کمکی برقی، ستون فرمان برقی، سنسور هوشیاری راننده، رانندگی خودکار بین خطوط، رانندگی خودکار در ترافیک، پارک اتوماتیک، ترمز اضطراری، تشخیص عابر پیاده، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، نور بالای اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، خسته گیر زانوی برقی سرنشین عقب، تنظیمات صندلی برقی شاگرد از ردیف عقب، سیستم صوتی آلپاین، نور پردازی کابین، تریم داخلی چرم و جیر، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع و… دیده می شود.

نشان جی اِی سی در بازار ایران

در کنار شهرداری تهران، شرکت راسا موتور خاورمیانه هم عرضه محصولات این خودروساز چینی را آغاز کرده است. در حال حاضر سدان و کراس اوور بنزینی GAC در سامانه وارداتی ها عرضه شده اند. همچنین قرار است تا نسخه های برقی GAC به مشتریان حقیقی فروخته شوند. جی اِی سی امپو، امکو و GS3 امزوم از جمله محصولات وارداتی راسا موتور خاورمیانه هستند. گفته می شود که سری محصولات آیون نیز توسط راسا موتور خاورمیانه هم بزودی به فروش می رسند.

ویدیوی معرفی جی اِی سی امپو

ویدیوی معرفی جی اِی سی امکو

ویدیوی معرفی جی اِی سی GS3 امزوم

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje