با انتشار گزارش 239 صفحهای پورشه از عملکرد سال 2023، برنامه عرضه 911 هیبرید در تابستان 2024 فاش شده است.
بنابر اعلام پورشه، 911 هیبرید میتواند عملکردی سریعتر ولی اقتصادیتر از مدلهای قبلی را ارائه کند. نسل فعلی پورشه 911 که با کد اتاق 992.2 شناخته میشود، پذیرای بیش از یک مدل هیبرید خواهد بود، چراکه سختافزار هیبریدی در برخی اعضای دیگر این خانواده هم نصب میشود.
پورشه ضمن خودداری از اعلام مشخصات فنی 911 هیبرید، از طراحی و توسعه پیشرانه این مدل توسط بخش خودروهای مسابقهای خبر داده است. به نظر میرسد مهندسان پورشه، تجارب حاصل از مدلهای 919 و 963 را در طراحی 911 هیبرید به کار گرفتهاند.
بنابر اظهارنظرهای مدیرعامل پورشه و همچنین مدیر بخش 911 و 718 در این شرکت، خودروساز آلمانی قصد ندارد با ساخت مدلهای پلاگین-هیبرید، وزن و پیچیدگی فنی محصولات خود را افزایش دهد.
مشخصات فنی پورشه 911 هیبرید
به گفته منابع مطلع، پورشه 911 هیبرید به استارتر 48 ولتی داخل گیربکس دوکلاچه مجهز خواهد شد. یک موتور برقی به محور جلو متصل میشود درحالیکه وظیفه انتقال نیرو به محور عقب برعهده پیشرانه درونسوز قرار دارد. بنابراین با یک خودروی چهار چرخ محرک مواجه هستیم.
میتوان انتظار داشت که با نصب موتور برقی سبک و مجموعه باتری با ظرفیت پایین، وزن پورشه 911 هیبرید نسبت به مدل عادی، نزدیک به یکصد کیلوگرم افزایش یابد. تقسیم وزن روی محورها نیز احتمالا با نسبت 39 به 61 انجام شود.
بنابر شایعات، احتمال دارد که پورشه بعد از ساخت 911 هیبرید، مدل نیرومندتر GT2 RS را نیز با این فناوری همراه کند تا مجموع خروجی پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوشارژ حتی از مرز 700 اسببخار هم عبور کند. از رقم گشتاور اطلاعی نداریم، ولی میتوان انتظار داشت که بسیار فراتر از رقم 800 نیوتنمتر در 911 توربو S باشد.
برنامه عرضه پورشه 911 هیبرید
انتظار داریم که پورشه 911 هیبرید در سال 2026 وارد بازار شود. خودروساز آلمانی قصد دارد تا حد امکان، از ساخت 911 برقی خودداری کند. سرمایهگذاری این شرکت بر طراحی سوخت مصنوعی و تولید این سوخت از سال 2022 در شیلی، نشانهای مهم از ارادات پورشه به پیشرانههای درونسوز است.
البته اتحادیه اروپا هم فروش خودروهای صفر کیلومتر سازگار با سوخت مصنوعی را از سال 2035 ممنوع کرده است. بنابراین به نظر میرسد که تا خداحافظی همیشگی از پورشه 911 فاصله زیادی نداریم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس