Wp Header Logo 700.png


منتشر شده در 03 فروردین 1403 ساعت 10:26


جانشین کیا سراتو با این طراحی فوق العاده جذاب در راه است

کیا از مدل جدید K4 رونمایی کرد. این خودرو که قرار است جانشین سراتو شود، بسیار مدرن و جذاب طراحی شده و گویی به آینده تعلق دارد.

اگرچه زیبایی امری سلیقه ای است، اما کیا K4 آنقدر طراحی دلنشینی دارد که به احتمال قوی مورد پسند همه قرار خواهد گرفت. این سدان کامپکت بر اساس زبان طراحی جدید کیا، موسوم به اتحاد تضادها، خلق شده و دنباله روی محصولات اخیر کمپانی است.

طراحی بدنه

در زمان کنونی کیا به انتشار تصاویر نمای بیرونی بسنده کرده است. با دقت در تصاویر منتشر شده، اینطور برداشت می شود که K4 در مقایسه با سراتو یا فورته ابعاد بزرگ تری دارد. در نمای روبرو، چراغ های روشنایی در روز دارای گرافیکی مشابه با حرف Y انگلیسی هستند. همانند شمار زیادی از مدل های جدید، چراغ های اصلی این خودرو به روی سپر منتقل شده و درون قابی عمودی جا خوش کرده اند. جلوپنجره معروف به پوزه ببر، در این سدان جذاب باریک تر شده؛ روی سپر هم یک ورودی هوای عریض به چشم می خورد.

جانشین کیا سراتو با این طراحی فوق العاده جذاب در راه است

در نمای جانبی، شیب ملایم سقف و فرم خاص ستون C بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. حجم پردازی های صورت گرفته روی گلگیرها و رینگ های اسپرت، جذابیت کیا K4 را در این نما دو چندان کرده اند. برای ایجاد تمایز بیشتر، دستگیر درب عقب در این سدان کره ای به روی فریم شیشه جانبی منتقل شده است.

جانشین کیا سراتو با این طراحی فوق العاده جذاب در راه است

کیا K4 در نمای عقب هم بسیار جذاب طراحی شده؛ چراغ های اصلی حاضر در این بخش ساختاری مشابه با حرف L انگلیسی دارند. این چراغ ها سرتاسری نبوده و مستقل از هم هستند. سپر عقب K4 با شیب نسبتاً تندی به لبه گلگیرها ختم می شود، این امر باعث شده ارتفاع سپر بالاتر از حد معمول به نظر برسد. به طور کلی طراحان کیا توجه بالایی به جزئیات این نما داشته اند؛ برای پی بردن به این موضوع کافی است به ادغام هنرمندانه خطوط موجود روی گلگیرهای عقب با برآمدگی لبه صندوق دقت کنیم.

کابین جانشین کیا سراتو

کیا K4 در داخل کابین هم طراحی بروز و مدرنی دارد. روی داشبورد یک پنل عریض نصب شده؛ این پنل از دو نمایشگر دیجیتال میزبانی می کند. درباره ابعاد این نمایشگرها اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالاً با نمونه های ۱۲.۳ اینچی سر و کار داریم. خوشبختانه کیا دکمه های فیزیکی را حفظ کرده و امکاناتی مثل سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و مسیریاب با چنین دکمه های قابل کنترل هستند. دکمه های موجود روی پنل درها حکایت از آن دارند K4 به صندلی های سرد و گرم شونده و همچنین گرمکن فرمان مجهز است. پورت های متعدد USB، یک سوکت ۱۲V 180W و دکمه مخصوص انتخاب حالت های رانندگی دیگر مواردی هستند که از روی تصاویر می توان متوجه آنها شد.

جانشین کیا سراتو با این طراحی فوق العاده جذاب در راه است

کیا K4 در روزهای آتی در نمایشگاه خودروی نیویورک رسماً رونمایی خواهد شد. از این رو برای اطلاع از مشخصات فنی این خودرو نباید زیاد در انتظار به سر ببریم.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje