Wp Header Logo 715.png


منتشر شده در 03 فروردین 1403 ساعت 12:00


معرفی آئودی Q6 E-Tron

آئودی یک مدل جدید به سبد محصولات برقی خود اضافه کرد. این خودرو آئودی Q6 E-Tron نام دارد و در دسته کراس اوورهای کلاس D قرار می گیرد.

مثل دیگر تولیدات کمپانی، این خودرو نیز طراحی جذابی دارد و با پیشرانه ای قدرتمند وارد بازار خواهد شد.

مشخصات فنی آئودی Q6 E-Tron

آئودی Q6 E-Tron بر اساس پلتفرم PPE توسعه پیدا کرده؛ این پلتفرم محصول مشترک آئودی و پورشه بوده و ماکان برقی نیز بر مبنای آن تولید می شود. در ابتدای عرضه، آئودی Q6 E-Tron در دو نسخه به فروش خواهد رسید که عبارتند از مدل استاندارد و مدل اسپرت SQ6. هر دوی این نسخه ها به پیشرانه دو موتوره با اولویت انتقال نیرو به چرخ های محور عقب مجهز هستند.

محصول مشترک آئودی و پورشه

پیشرانه دو موتوره از نسخه Q6 E-Tron در حالت استاندارد توانایی تولید ۴۲۲ اسب بخار قدرت را دارد. این رقم مخصوص مدلی است که در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و مدل مخصوص بازار اروپا ۴۰ اسب بخار قدرت کمتری تولید می کند. با فعال کردن لانچ کنترل یا سیستم کمک به شروع حرکت بهینه، خروجی پیشرانه به ۴۵۶ اسب بخار افزایش می یابد. این نسخه از Q6 E-Tron صفر تا ۹۶ کیلومتر را در زمان ۵ ثانیه طی کرده و قادر است در مسیر مستقیم حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

طراحی پشت آئودی Q6 E-Tron

در نسخه اسپرت SQ6 خروجی پیشرانه به ۴۸۳ اسب بخار می رسد. در صورت فعال شدن لانچ کنترل میزان خروجی به ۵۱۰ اسب بخار افزایش پیدا می کند. آئودی شتاب این نسخه را ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.

ظرفیت باتری و مسافت قابل پیمایش

وظیفه تأمین انرژی هر دو نسخه از آئودی Q6 E-Tron را باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. با اتکا به این باتری و مطابق با استاندارد واقع گرایانه تر EPA، می توان تا ۳۰۰ مایل یا ۴۸۰ کیلومتر مسافت را با نسخه استاندارد Q6 E-Tron پشت سر گذاشت. درباره برد حرکتی نسخه SQ6 فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده، اما با توجه به قدرت بالاتر پیشرانه، به احتمال قوی این نسخه از لحاظ مسافت قابل پیمایش ضعیف تر از مدل استاندارد Q6 E-Tron خواهد بود. به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، این کراس اوور برقی لوکس از شارژ سیع پشتیبانی می کند و با سرعت ۲۷۰ کیلووات شارژ می شود. در نتیجه تنها با ۲۱ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب، میزان شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد.

نمای رو به رو آئودی Q6 E-Tron

آئودی روی مهندسی بالای پلتفرم PPE، هماهنگی زیاد آن با پیشرانه های برقی و البته هندلینگی که این پلتفرم ارائه می کند، تأکید دارد. به منظور اینکه فضای بهتر برای تعبیه باتری فراهم شود، مهندسان بازوهای کنترلی را جلوتر از میله های سیستم تعلیق نصب کرده اند. در کنار این ستون فرمان با یکی از فریم های میانی یکپارچه شده تا میزان کنترل پذیری ارتقا پیدا کند. برای بهبود پایداری و چسبندگی هم، Q6 E-Tron روی تایرهای پهن سوار شده است.

کابینی مدرن با سه نمایشگر دیجیتال

کراس اوور آئودی Q6 E-Tron در داخل کابین هم طراحی مدرن و پیشرفته ای دارد. داشبورد این خودرو کمی متفاوت از مدل های پیشین کمپانی بوده و میزبان سه نمایشگر بزرگ است. اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی ارائه می شود. نمایشگر مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی هم اندازه ای برابر با ۱۴.۵ اینچ دارد. آئودی به فکر سرنشین کناری هم بوده و یک نمایشگر اختصاصی ۱۰.۹ اینچی در مقابل وی روی داشبورد نصب کرده است. نکته جالب اینکه برای جلوگیری از بر هم خوردن تمرکز راننده و جلوگیری از حواس پرتی، وی نمی تواند محتوای نمایشگر مخصوص سرنشین کناری را مشاهده کند.

کابین آئودی Q6 E-Tron

مکمل عملکرد نمایشگرهای بزرگ آئودی Q6 E-Tron سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده است که داده ها را روی شیشه جلو منعکس می کند. البته این سیستم در لیست آپشن ها حضور دارد و به صورت استاندارد موجود نیست. این خودرو امکان دریافت آپدیت های نرم افزاری از راه دور را دارد، از این رو آئودی خواهد توانست به مرور و بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی قابلیت های جدیدی به Q6 E-Tron اضافه نماید.

در کنار سازگاری بالا با پیشرانه های برقی، پلتفرم PPED از لحاظ نرم افزاری نیز بسیار پیشرفته است. این پلتفرم مدرن به یک دستیار اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده و می تواند با انواع سیستم عامل های اندرویدی یکپارچه شود. همچنین این پلتفرم قابلیت یادگیری را نیز دارد و بر اساس رفتارهای راننده پیشنهادهایی را به وی ارائه می کند. برای برقراری ارتباط راحت تر با این دستیار، یک آواتار روی نمایشگر مرکزی ۱۴.۵ اینچی و یا توسط سیستم هداپ دیسپلی نمایش داده می شود.

عرضه آئودی Q6 E-Tron

زمان عرضه آئودی Q6 E-Tron

آئودی Q6 E-Tron به عنوان مدل ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این کراس اوور برقی از پاییز امسال در آمریکا به فروش خواهد رسید. در مقطع کنونی آئودی حرفی درباره قیمت نیاورده است. برند لوکس آلمانی وعده داده نسخه اسپرتبک و نسخه دیفرانسیل عقب Q6 E-Tron را نیز بعداً معرفی خواهد کرد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje