اولین خودروی ساخت شیائومی که SU7 نام دارد، با استقبال بسیار بالایی مواجه شده و در عرض تنها ۲۴ ساعت ۸۸,۸۹۸ نفر برای خرید آن اقدام کرده اند.
به گزارش آخرین خودرو، از زمان شروع عرضه در ۲۸ مارس، تقاضا برای شیائومی SU7 آنقدر زیاد بوده که کل تیراژ تولید شیائومی در سال ۲۰۲۴ از الان فروخته شده است! در توصیف وضعیت موجود همین بس که برخی مشتریان برای انجام تست درایو در یکی از نمایندگی های شیائومی در شانگهای تا پاسی از شب و تا ساعت ۳ بامداد منتظر مانده اند! با این حساب کسانی که از این به بعد قصد خرید SU7 را دارند، باید بیش از یک سال برای دریافت خودروی خود در انتظار به سر ببرند.
شاید بدانید شیائومی SU7 در یکی از کارخانه های گروه خودروسازی BAIC مونتاژ می شود. شیائومی به تولید گوشی ها و لوازم جانبی با کیفیت اما مقرون به صرفه شهرت دارد. این ویژگی در نخستین خودروی تولیدی کمپانی نیز مشهود است. کابین این سدان برقی کیفیتی فراتر از قیمت دارد، طوری که باعث شگفتی مشتریان شده است.
کارخانه ای که شیائومی SU7 را مونتاژ می کند، ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه را دارد. با توجه به ثبت تقریباً ۹۰ هزار سفارش در عرض ۲۴ ساعت، مسلماً با سپری شدن زمان بر میزان سفارشات نیز افزوده خواهد شد. از این رو، به احتمال قریب به یقین ظرفیت تولید امسال در همین روزهای ابتدایی عرضه تماماً فروش رفته است. ناگفته نماند در فاز بعدی تیراژ تولید سالانه این کارخانه به ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
نکته جالب اینکه برخی مشتریان با مشاهده این وضعیت تصمیم گرفته اند حواله خود را با قیمت هایی گزاف بفروشند، حرکتی که برای ما ایرانیان بسیار آشناست! بر اساس گزارشات نشریه های محلی، قیمت حواله ها تا ۱۰۰ هزار یوان نیز می رسد. این رقم معادل ۱۳,۸۵۰ دلار یا حدود ۹۰۰ میلیون تومان می شود.
شیائومی برای کسانی که سفارش خود را تا قبل از ۳۰ آوریل ثبت کنند، آپشن های رایگان اعطا خواهد کرد. یخچال داخلی، سیستم صوتی با ۲۵ بلندگو و پشتیبانی از دالبی اتموس، پوشش چرم ناپا برای صندلی ها و سامانه شیائومی پایلوت که به تنهایی ۳۴ هزار یوان یا نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، برخی از این آپشن ها هستند.
پس از سدان SU7، دومین خودروی شیائومی یک شاسی بلند برقی خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، این شاسی بلند در فصل آخر امسال رونمایی خواهد شد. گفته می شود این خودرو در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط قرار گرفته و با پیشرانه های تماماً الکتریکی و EREV به فروش خواهد رسید. در پیشرانه EREV از یک موتور بنزینی کم حجم به عنوان ژنراتور برای تولید برق استفاده می شود.
source
کلاس یوس