این توافق گامی مهم در جهت کاهش انتشار کربن در صنعت هوانوردی است. هدف این سرمایهگذاری مشترک تولید سالانه 230هزار تن از این نوع سوختها با استفاده از ضایعات محلی و بقایایی است که به واسطه اقتصاد دوار همچون بازیافت روغنهای پختوپز و چربیهای حیوانی جمعآوری شده است.
سینوپک فناوری تولید SAF اختصاصی خود یعنی SRJET را روی میز گذاشته است، توتال نیز با تخصص خود در تولید و توزیع، یکی از تولیدکنندگان پیشرو SAF در اروپاست.
یونگشنگ ما، رئیس گروه سینوپک تعهد این شرکت را به راهحلهای انرژی سبز و کم کربن، همسو با استراتژی آنها برای توسعه پاک در چین و در سطح جهانی ابراز کرد.
پاتریک پویانه، رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل توتالانرژی هم بر اهمیت SAF در استراتژی آتی شرکتش تاکید و هدف خود را برای تولید سالانه 1.5 میلیون تن SAF تا سال 2030 اعلام کرد.
یونگشنگ ما توضیح داد: «این همکاری مهم با توتال با استراتژی ما در توسعه راهحلهای کمکربن برای چین و جهان مطابقت دارد. سینوپک متعهد به ارائه راهحلهای انرژی سبز و کمکربن و در عینحال بهبود کیفیت و کارایی مجموعه داراییهای خود است.»
پویانه نیز گفت: «ما از همکاری با سینوپک، بهعنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت پالایش جهانی، برای تولید سوختهای هوایی پایدار و ساختار زنجیره تولید SAF در چین بسیار خرسندیم.»
همکاری بین توتال و سینوپک را میتوان یک حرکت اساسی در ساختار زنجیره تولید SAF در چین و پیشبرد توسعه سوختهای هوایی پایدار در سراسر جهان دانست. توتال با تولید سوختهایی بر پایه مواد اولیه زیستی از زبالهها و پسماندها، به طور قابل توجهی انتشار دیاکسیدکربن از حملونقل هوایی را کاهش میدهد.
source
کلاس یوس