شرکت ایتالیایی BorromeodeSilva، خودرویی جالب به نام فورد ماستنگ STL-1 را معرفی کرده است.
این کمپانی که در سال 2010 و توسط کارلو بورومئو در شهر میلان تاسیس شده، قبلا هم محصولات جالب دیگری یعنی ناردون پورشه 928 و لانچیا دلتا فیوریستا را عرضه کرده است.
فورد ماستنگ STL-1 نخستین محصول این شرکت است، که نه بنابر سفارش مشتری بلکه براساس ایدههای بنیانگذار شکل گرفته است. وی در بازدید از نمایشگاه خودرو نیویورک 2008، با فورد ماستنگ بک کوپه مدل 1968 ملاقات کرد، خودرویی که فاصله بین نیویورک تا بوئنوس آیرس را پیموده بود.
فورد ماستنگ STL-1 را میتوان یک خودروی مناسب برای مسابقات صحرانوردی باجا (Baja) دانست، رقابتی که در مکزیک و آمریکا بسیار محبوب است. بخش بالایی اتاق خودروی اصلی بریده و با سازه لولهای جایگزین شده است. یک پوشش پارچهای به عنوان سقف انجام وظیفه میکند، درحالیکه تمام قطعات بدنه از فولاد نازک ساخته شده است.
هرچند فرم کلی داشبورد دست نخورده اما بسیاری از جزئیات هم حذف شده است. حتی از پشت سری صندلیها هم خبری نیست، اما جزئیات فیبرکربن و آلومینیوم پولیش خورده میتواند نظر بیننده را جلب کند.
در زیر کاپوت فورد ماستنگ STL-1، پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی برگرفته از ماستنگ باس 302 نسخه 302R نصب شده است. به لطف تنظیم مسابقهای، این پیشرانه میتواند تا 7.400 دور بر دقیقه دوران کند.
از خروجی دقیق پیشرانه فورد ماستنگ STL-1 اطلاعی نداریم، ولی مطمئنا از پیشرانه ماستنگ باس 302 استاندارد با 450 اسببخار قدرت و 515 نیوتنمتر گشتاور به مراتب نیرومندتر است.
خروجی این پیشرانه از طریق گیربکس خودکار و دیفرانسیل قفل خودکار به محور عقب منتقل میشود. سیستم اگزوز جدید با منیوفولد سفارشی هم صدایی متفاوت را تولید میکند.
همانطور که حدس میزنید، یک سیستم تعلیق کاملا جدید و البته مقاوم برای شرایط سخت صحرانوردی هم برای این کلاسیک قدبلند نصب شده است. هرچند رینگهای این خودرو به مدلهای قدیمی شباهت دارد، اما در پشت آنها، دیسکهای ترمز تهویه شونده با قطر 300 و 268 میلیمتر در محورهای جلو و عقب نصب شده است.
شرکت BorromeodeSilva از اعلام قیمت فورد ماستنگ STL-1 خودداری نموده است، اما با توجه به محصولات قبلی این شرکت، اصلا بعید نیست که قیمتی در حدود نیم میلیون یورو برای STL-1 تعیین شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس