Wp Header Logo 257.png

ایده مسافرت همیشه هیجان انگیز بوده و خواهد بود؛ به خصوص زمانی که قصد داشته باشید با ماشین شخصی‌تان به جاده بزنید و در کنار عزیزان، از تماشای زیبایی‌های طبیعی یا تجدید دیدار با اقوام لذت ببرید. اما این لذت هنگامی محقق خواهد شد که نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی را بدانید و رعایت کنید.

البته نکات مهم سفر با خودرو شخصی تنها به چک کردن چمدان، بنزین زدن و دستمال کشیدن ماشین ختم نمی‌شود. اگر بسیاری از نکات مهم سفر با خودرو سواری را مورد توجه قرار ندهید، امکان دارد سفر به همراه دوستان یا خانواده در عوض خوشی برای شما خستگی، کلافگی و پشیمانی به همراه داشته باشد.

احتمالاً اندکی به فکر رفته‌اید که یک سفر عادی، چقدر نکته ریز و درشت می‌تواند داشته باشد. زمانی که برای سفر بعدی‌ با ماشین خودتان یا خودروی اجاره‎‌ای، نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی را رعایت کنید از خودتان (و از ما!) متشکر خواهید بود.

لیست ۷ تایی نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی

رانندگی برای مسافت‌های طولانی، برای هرکسی یک تجربه متفاوت به همراه دارد. اگر برنامه خود را مشخص کنید و نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی را در اولویت قرار بدهید، می‌توانید با کمترین استرس سفر کنید و از تایمی که در کنار عزیزان‌تان می‌گذرانید نهایت لذت را ببرید.

در ادامه لیستی از نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی را باهم بررسی خواهیم کرد.

۱. برنامه ریزی دقیق، اولین نکته از نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی

مقصدتان را واضح و روشن مشخص کنید و بدانید چطور باید تا آنجا رانندگی کنید. زمانی که از مسیرها مطمئن باشید و بدانید که از کدام جاده می‌توانید به سلامت به محل برسید، سفری در کمال آرامش خواهید داشت. اگر مسیر خیلی طولانی است یا تا کنون گذرتان به آن نیفتاده، از نقشه و GPS غافل نشوید. اپلیکیشن‌هایی مانند Waze، گوگل مپ و بلد نیز در چنین مواقعی به کار شما خواهند آمد.

از اهمیت زمان حرکت هم غافل نشوید. سفر در ماه‌های خیلی گرم یا خیلی سرد سال، خوشی سفر را از شما خواهد گرفت. تایمی را انتخاب کنید که هم مسیر و هم مقصد، در شرایط آب و هوایی خوبی به سر ببرند و بارش یا دمای نامساعد هوا، شما و همراهان را آزار ندهد.

۲. سرویس و آماده سازی ماشین

7 تا از نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی

هر دونده‌ای قبل از اینکه یک ماراتن را شروع کند، حسابی به خودش می‌رسد تا وسط راه کم نیاورد. به همین علت باید قبل از اینکه به راه بیفتید، دستی به سر و روی خودرو بکشید و مطمئن شوید از همه لحاظ در کمال سلامت به سر می‌برد. این مورد از نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی، برای حفظ امنیت سرنشینان و جلوگیری از خراب شدن خودرو در نیمه راه است.

محض احتیاط، پیش از حرکت سری به مکانیکی بزنید و یک سرویس کامل انجام بدهید. چک لیست زیر را همیشه و همه جا همراه داشته باشید و همه آیتم‌ها را چک کنید:

  • سطح مایعات خودرو (روغن ترمز، خنک کننده، روغن موتور، ضدیخ و شیشه پاک کن)؛
  • تایرها؛
  • جک ماشین و لاستیک زاپاس؛
  • چراغ‌ها؛
  • برف پاک‌کن‌ها؛
  • و لوازم جانبی برای سفر با خودرو (اعم از جعبه ابزار، زنجیر چرخ و…).

حتماً پیش از خارج شدن از شهر، کامل سوختگیری کنید. امکان دارد تا مسافت زیادی از جاده، به جایگاه برنخورید. اگر نگران هزینه های سرویس و تعمیر خودرو خود هستید می توانید خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید. خودروهای اجاره ای اغلب به طور کامل سرویس شده و آماده سفرهای جاده ای هستند. اجاره ماشین ایرانی معمولا گزینه ای به صرفه و مناسب برای سفرهای خانوادگی و دوستانه هستند.

۳. بررسی لوازم ایمنی

7 تا از نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی

هیچکس از اتفاقات احتمالی سفر آگاه نیست. به همین علت یکی از نکات مهم برای سفر خانوادگی با ماشین شخصی، به همراه داشتن پک لوازم ایمنی است. مطمئن شوید تمام وسایل زیر را به همراه دارید:

  • جعبه کمک‌های اولیه؛
  • وسایل ایمنی خودرو (شبرنگ، کاور شیشه، کابل و تسمه، چسب نواری و دستکش ایمنی)؛
  • گالن بنزین؛
  • چراغ قوه.

۴. استراحت کامل قبل از سفر

در میان نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی، اولویت با سلامتی شخص شما (یا راننده) خواهد بود. هیچ چیز خطرناک‌تر از این نیست که بدون استراحت کامل، به جاده بزنید. حتماً در شب قبل خواب کاملی داشته باشید و از مصرف هرچیزی که باعث خستگی یا گیجی شود خودداری کنید.

۵. همراه داشتن تمام مدارک مهم

این مورد از نکات مهم سفر با خودرو شخصی نه تنها برای مسافرت‌های جاده‌ای که برای سفرهای درون استانی هم صدق می‌کند. همیشه بایستی تمامی مدارک رانندگی و شناسایی خود را به همراه داشته باشید. چک کنید که گواهینامه‎‌تان معتبر باشد و کارت ماشین، کارت سوخت، بیمه و مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) حتماً همراه شما باشند.

۶. رانندگی را به کروز کنترل نسپارید

7 تا از نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی

کروز کنترل برای رانندگی در مسافت‌های طولانی دستیار خوبی است، اما دلیل نمی‌شود که رانندگی را صددرصد به دستیارتان بسپارید! در صورتی که مسیر زیادی در پیش دارید، می‎‌توانید در بازه‌های زمانی کوتاه از کروز کنترل کمک بگیرید. بسیاری از خودروهای شاسی بلند و لوکس مجهز به کنترل کروز هستند. اگر برای مسافرت به خودرویی نیاز دارید که از آپشن کنترل کروز بهره برده باشد، می توانید از گزینه اجاره خودرو لاکچری از سپریس استفاده کنید تا سفری آسانتر و راحت تر را تجربه کنید.

۷. استراحت و توقف در میان راه

بسیاری از عزیزان، یکی از نکات کلیدی در مورد مسافرت با خودرو شخصی که همان استراحت در مسیر باشد را نادیده می‌گیرند و یکسره به سمت مقصد روانه می‌شوند. محض رفاه خود و همراهانتان، وسایل رفاهی همراه داشته باشید تا از خستگی در میانه سفر کلافه نشوید. اقلامی از جمله خوراکی و نوشیدنی مناسب، آب کافی، پتو، دستمال کاغذی، صابون و زیرانداز را فراموش نکنید. رعایت این نکته از نکات سفر با ماشین شخصی در ایران به خصوص برای کسانی که فرزندان کوچکی داشته باشند، اهمیتی دوچندان خواهد داشت.

نکات مهم سفر با خودرو سواری اجاره‌ای

شاید تصور کنید که هر خودرویی برای سفر قابل استفاده خواهد بود اما حقیقت متفاوت است. انتخاب خودروی نامناسب آسایش را از سرنشینان سلب می‌کند، شما را به راحتی در معرض خطر قرار می‌دهد و حتی ریسک آسیب دیدگی‌های جبران ناپذیر را به همراه دارد.

اگر خودروی شما اجازه رعایت همه نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی را نمی‌دهد، نگران نشوید و قید سفر را نزنید. مؤسسه اجاره خودرو سپریس، با کمال افتخار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. کافیست سری به سایت سپریس بزنید تا با لیستی از انواع ماشین‌های قابل اجاره در سگمنت‌های مختلف، از سدان و کامپکت گرفته تا کراس اوور و شاسی بلند روبرو شوید.

با رنت خودرو که به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما باشد، یکی از اصلی‌ترین نکات مهم سفر با خودرو شخصی، یعنی تضمین ایمنی را رعایت خواهید کرد. خیالتان که از بابت ایمنی ماشین اجاره ای مسافرتی راحت باشد، می‌توانید در درجات بعدی با آرامش خاطر نکات مهم سفر با خودرو سواری را رعایت نمایید.

جمع بندی

لیست نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی به اینجا ختم نمی‌شود، هرچه بیشتر به زوایای مختلف مسافرت خود بیندیشید نکات دیگری هم کشف خواهید کرد که برای آسایش شما در حین مسافرت کمک کننده خواهند بود. چک لیست نکات مهم سفر با خودرو سواری به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از جمله تعداد سرنشینان، حضور یا عدم حضور کودکان، به همراه بردن حیوانات خانگی، حجم بار، مقصد و غیره.

در راهنمای کامل سفر با ماشین شخصی، کوشیدیم اساسی‌ترین نکات مهم سفر با خودرو سواری را بگنجانیم. زمانی که علاوه بر رعایت تمامی نکات مهم سفر با خودرو شخصی، یک خودروی همه چیز تمام اجاره‌ای نیز در اختیار داشته باشید جای هیچ نگرانی باقی نخواهد ماند. امیدواریم سفر لذتبخشی داشته باشید!

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje