Wp Header Logo 295.png


منتشر شده در 23 فروردین 1403 ساعت 11:00


سقوط جرثقیل روی خودرو و نجات معجزه آسای راننده تسلا مدل Y

به تازگی نجات معجزه آسای راننده یک دستگاه تسلا مدل Y از حادثه سقوط جرثقیل ساختمان سازی در فلوریدا خبرساز شده است.

به گزارش آخرین خودرو، در این حادثه به علت وجود نقص فنی، بخشی از سازه جرثقیل ساختمان سازی جدا شده و پس از سقوط روی یک دستگاه تسلا مدل Y فرود آمده است؛ نکته تأمل برانگیز اینکه در لحظه سقوط راننده پشت فرمان بوده، اما به لطف واکنش سریع و ایمنی بالای خودرو صدمه ای ندیده است. متاسفانه در این حادثه یک کارگر ساختمانی حاضر در محوطه جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر مصدوم شده اند.

آنطور که راننده تسلا مدل Y در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده، واکنش سریع و ترمزگیری به موقع در زنده ماندن وی نقش زیادی داشته است. مارک سرزین خود را فرد بسیار خوش شانسی نامیده و افزوده با دیدن افتادن چیزی از بالا به طور غریزی ترمز گرفته است. با وجود این بخشی از سازه جرثقیل به خودروی او برخورد کرده؛ در نتیجه این برخورد دماغه و کاپوت صدمه دیده، اما کابین شکل اولیه خود را حفظ کرده است.

سقوط جرثقیل روی خودرو و نجات معجزه آسای راننده تسلا مدل Y

در این حادثه سازه جدا شده از جرثقیل به یک خودروی دیگر نیز اصابت کرده است. این خودرو متحمل صدمات خیلی شدیدتری شده و راننده آن به طور جدی آسیب دیده است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که سقف شیشه ای تسلا مدل Y احتمالاً در نجات جان مارک سرزین نقش مثبتی ایفا کرده، زیرا وی اذعان می کند واکنش سریع او از شدت حادثه کاسته است. علاوه بر این باید گفت محصولات تسلا همواره در تست های مختلف ثابت کرده اند که از بالاترین سطح ایمنی برخوردار هستند و از این نظر نمی توان ایرادی به آنها گرفت.

سقوط جرثقیل روی خودرو و نجات معجزه آسای راننده تسلا مدل Y

وقوع حوادثی از این دست گویای آن است که یک خودروی ایمن تا چه حد در حفاظت از جان راننده و سرنشینان در برابر انواع سوانح نقش دارد. تردیدی در این نیست که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی بوده و با رانندگی مطمئن احتمال تصادف کاهش می یابد، اما این موضوع نباید به معنای شانه خالی کردن خودروساز از تولید خودروهای ایمن باشد. بدیهی است یک خودروی استاندارد و ایمن می تواند به نوعی اشتباه راننده را جبران کرده و از جان وی و دیگر سرنشینان محافظت کند. کافی است تصور کنید چندین هزار جان باخته و معلول ناشی از تصادفات جاده ای، همگی سوار بر خودرویی با ۴ یا ۵ ستاره ایمنی بودند. ناگفته نماند طبق آمار پلیس راهور، کیفیت پایین خودرو‌ها و ایمنی ضعیف آنها عامل ۵۱ درصد کشته های جاده ای کشور است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje