Wp Header Logo 322.png
نسل جدید تویوتا 4 رانر

شرکت تویوتا پس از مدت ها انتظار از نسل ششم شاسی بلند ۴ رانر رونمایی کرد. این نسل از ۴ رانر کاملاً متحول شده و با پیشرانه های قدرتمندتر و امکانات بروزتر به عنوان مدل ۲۰۲۵ وارد عرصه رقابت خواهد شد.

نسل اول تویوتا ۴ رانر در سال ۱۹۸۳ معرفی شده و تاکنون در ۵ نسل ادامه پیدا کرده است. نسل پنجم این خودرو از سال ۲۰۰۹ روی خط تولید قرار دارد و با توجه به سن بالا غبار زمان بر چهره آن مشهود است. این نسل از لحاظ قوای محرکه و تکنولوژی های کابین نیز کاملاً قدیمی شده و دیگر توان رقابت با رقبا را ندارد. پس از ۱۵ سال تولید بی وقفه، حالا تویوتا تصمیم گرفته نسل ششم ۴ رانر را با چهره مدرن تر، پیشرانه های قوی تر و امکانات بهتر معرفی کند.

نمای جانبی تویوتا 4

بهره مندی از پلتفرمی مشترک با لندکروزر و تاکوما

نسل جدید تویوتا ۴ رانر همانند تاکوما بر اساس پلتفرم TNGA-F توسعه یافته، پلتفرمی که پیشتر در ساخت لندکروزر اتاق J300، پیکاپ تاکوما و لکسس LX مورد استفاده قرار گرفته است. این نسل از ۴ رانر از قوای محرکه جدیدی بهره می برد و دیگر خبری از موتور ۴ لیتری V6 قدیمی و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک در زیر پوسته آن نیست. نیروی نسل ششم این خودرو توسط یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ تأمین می شود. این موتور با آنکه بسیار کم حجم تر است، اما ۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند. به طور دقیق تر، ۴ رانر جدید ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

نمای عقب تویوتا 4

شاسی بلند آفرودی تویوتا ۴ رانر با پیشرانه هیبریدی موسوم به I-Force Max نیز قابل انتخاب خواهد بود. خروجی این پیشرانه که قلب اصلی آن را همان موتور ۲.۴ لیتری تشکیل می دهد، به ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور می رسد. فارغ از نوع پیشرانه، گیربکس ۸ سرعته خودکار نیرو را به سمت چرخ ها ارسال می کند. این خودرو در سه نسخه تک دیفرانسیل، چهار چرخ چرخ محرک مقطعی و چهار چرخ محرک دائمی تولید خواهد شد.

کابین تویوتا 4

تویوتا ۴ رانر جدید به لطف سیستم تعلیق پیشرفته تر و زوایای ورود و خروج ۳۲ و ۲۴ درجه ای آفرودی تر از هر زمان دیگری است. این شاسی بلند پرطرفدار ژاپنی برای رانندگی در گل و لای، مسیرهای خاکی و شنی حالت های مخصوصی دارد. حالت کنترل خزش هم در عبور از مسیرهای سنگلاخی و خیلی ناهموار به کمک راننده می آید. همانند نسل کنونی تاکوما، ۴ رانر هم در تریم جدید تریل هانتر عرضه خواهد شد. این تریم جان سخت ترین به شمار می رود و با تایرهای آفرودی ۳۳ اینچی، ریل های سقفی، هواکش مخصوص، پروژکتور ۲۰ اینچی و سینی های محافظ فولادی به مشتریان تحویل داده می شود. برای ایجاد تمایز بیشتر، تریم تریل هانتر جلوپنجره ای متفاوت که نام تویوتا با حروفی بزرگ روی آن درج شده، دارد.

معرفی تویوتا 4 جدید

کسانی که به دنبال امکانات بیشتر هستند تا توانایی های آفرود بالا، می توانند به سراغ تریم Limited بروند. این تریم با دقت در تزئینات مشکی رنگ بدنه قابل شناسایی بوده و امکاناتی اضافی مثل گرمکن صندلی های ردیف دوم، سیستم هداپ دیسپلی و برف پاک کن های خودکار را به خریداران ارائه می کند.

به طور کلی تویوتا ۴ رانر ۲۰۲۵ در ۹ تریم موجود خواهد بود که عبارتند از SR5، TRD Sport، TRD Sport Premium، TRD Off Road، TRD Off Road Premium، Limited، Platinum، TRD Pro، Trailhunter.

چراغ تویوتا 4 جدید

در تریم های پایین رده، تویوتا تاکومای ۲۰۲۵ به نمایشگر ۸ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی مجهز است و راننده اطلاعات لازم را روی نمایشگر ۷ اینچی حاضر در پشت فرمان مشاهده می کند. اما در تریم های بالارده سیستم سرگرمی توسط نمایشگر ۱۴ اینچی کنترل شده و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده نصب می شود. این شاسی بلند ژاپنی از اپل کارپلی و اندروید اتوی بی سیم پشتیبانی می کند. شارژر بی سیم تلفن همراه و خروجی های متعدد USB-A و USB-C برخی از امکانات این خودرو هستند.

مشخصات فنی تویوتا 4

تمامی تریم های تویوتا ۴ رانر ۲۰۲۵ با پکیج Safety Sense 3.0 فروخته خواهند شد. این پکیج شامل سامانه های ایمنی مختلفی است که مهم ترین آنها عبارتند از ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیق پذیر، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، سامانه تشخیص تابلوهای جاده ای و دستیار نور بالا.

صندوق تویوتا 4

زمان عرضه و قیمت

بر اساس برنامه ریزی ها، نسل ششم تویوتا ۴ رانر جدید تا پایان امسال و به عنوان مدل ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. درباره قیمت فعلاً جزئیاتی در دست نیست، اما به احتمال زیاد خرید نسل جدید نیازمند بودجه بیشتری خواهد بود. ناگفته نماند مدل ۲۰۲۴ این خودرو با پرداخت ۴۲,۱۰۰ دلار قابل خرید است. از جمله رقبای ۴ رانر می توان به مدل هایی مثل لندرور دیفندر، جیپ رانگلر، فورد برانکو، نیسان پثفایندر و سوبارو آوتبک اشاره کرد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje