Wp Header Logo 624.png


منتشر شده در 03 اردیبهشت 1403 ساعت 13:00

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید به عنوان محصول جدید و وارداتی شرکت آرین پارس موتور به تازگی به بازار آمده است. این خودرو بزودی به صورت مونتاژی هم به فروش خواهد رسید. در این گزارش به سراغ امکانات و ویژگی های ایمنی لاماری ایما هیبرید رفته ایم که این خودرو را نسبت به نسخه بنزینی کامل تر و جذابتر کرده است.

لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور که به تازگی به صورت رسمی معرفی شده است، به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو مجهز است که در کنار یک پیشرانه برقی، قوای محرکه این خودرو را تشکیل می دهند. پیشرانه بنزینی لاماری ایما HEV توان ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه بنزینی هم توان تولید نهایت قدرت ۱۷۴ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده DHT مخصوص خودروهای هیبرید به چرخ های جلو منتقل می شود و با به کارگیری سیستم هیبرید در این خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ۴.۷ تا ۵.۳ لیتر کاهش یافته است. ظرفیت باتری های این خودروی هایبریدی نزدیک به دو کیلووات ساعت است.

ویدیوی تست و بررسی لاماری ایما HEV

همین مسئله نشان می دهد که ایما HEV از نظر توان حرکتی، شتاب، مصرف سوخت و آلایندگی در جایگاه به مراتب بهتری نسبت به نسخه بنزینی قرار دارد. از طرفی در ایما هیبرید آرین پارس موتور امکانات رفاهی بیشتری مانند صندلی برقی شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، سردکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، کلاستر دیجیتال جدید، نور پردازی داشبور و سقف شیشه ای، پشتی یکپارچه صندلی های جلو، حافظه تنظیمات راننده، درِ صندوق عقب برقی، فناوری LED چراغ های جلو و… وجود دارد که باعث می شد تا نمونه هیبریدی لاماری محصولی کاملتر و لوکستر نسبت به نسخه بنزینی باشد.

اما در بحث ایمنی، لاماری ایما HEV ویژگی های جدیدی را ارائه می دهد که پیش از این در نسخه بنزینی آن نبوده است. این خودروی کراس اوور هیبریدی به قابلیت رادار نقطه کور مجهز است. این قابلیت با سنسورهایی در اطراف خودرو همراه بوده که در کنار فعال سازی رادار نقطه کور در حین حرکت، قابلیت DOW یا اخطار باز شدن درها و کنترل ترافیک عقب در هنگام پارک را برای این خودرو فعال می کند. به عبارت ساده تر، ویژگی رادار نقطه کور در لاماری ایما HEV کامل ترین پکیج آپشنی ممکن در سری این محصولات است.
در پشت شیشه جلو این خودرو در کنار دوربین ثبت وقایع، اسکنر جاده قرار گرفته است. این اسکنر اخطار برخورد از جلو را برای خودرو فعال می کند و در صورتی که در هنگام حرکت، مانعی در جلوی خودرو باشد اخطار توقف اضطراری به راننده می دهد. همچنین این اسکنر خطوط جاده را بررسی می کند و قابلیت رادار خط خوان را به مالک خودرو ارائه می دهد. باید به این نکته اشاره داشت که رادار خط خوان لاماری ایما هیبرید، نسل سوم این رادارها است. این ویژگی باعث می شود تا در کنار اخطار خروج از خط، خطوط سبقت و سبقت ممنوع به راننده اطلاع داده شود و از طرفی پیچش جاده در کلاستر نمایش داده شود.

یکی دیگر از قابلیت های اسکنر پشت شیشه لاماری ایما هیبرید، فعال سازی نور بالای اتوماتیک برای این کراس اوور وارداتی است. این اسکنر در صورت نبود خودرو در مقابل لاماری HEV، دستور فعال شدن اتوماتیک نور بالا را در سرعت های بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت به خودرو می دهد و باعث می شود تا دید راننده افزایش پیدا کند.
در کنار تمام این ویژگی های جدید، لاماری ایما هیبرید مانند نمونه بنزینی به شش کیسه هوا مجهز است و در ساخت بدنه آن از نسل جدید فولادهای مقاوت بالا استفاده می شود. در شرایط فعلی می توان گفت که لاماری ایما HEV در محدوده قیمتی خود در کنار ارائه محصولی فناورانه و کم مصرف، ویژگی های ایمنی و رفاهی مناسبی را در اختیار سرنشینان می گذارد. پیش از این تست های ایمنی لاماری ایما هیبرید و بنزینی، نشان می داد که این کراس اوور مونتاژی در جایگاه خوب و قابل قبولی قرار دارد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje