به گزارش صنعت ماشین،

 حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: با تکمیل همه عرضه کنندگان خودرو اعم از واردکننده و تولیدکننده در سامانه جامع خدمات پس از فروش، همه برندهای خودرو را در این سامانه جانمایی کرده‌ایم.

وی افزود: مبنای خدمات پس از فروش، شکایت نیست بلکه شفافیت در ارائه خدمات است. یعنی هم متقاضی خدمت می‌داند چه خدماتی می‌گیرد و هم عرضه کننده می‌داند چه خدمتی باید ارائه دهد. در این سامانه شکایت عرضه می‌شود و با دو طرف عرضه کننده و شاکی در ارتباط می‌گیریم تا مشکل در همان ابتدا حل شود و اگر نشد موضوع به محاکم حقوقی ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت بیان کرد: تعداد شکایاتی که از طریق این سامانه واصل شده کم بود. شاید مردم هنوز این مسیر را دریافتند که از این مسیر نیز می‌توانند چنین موضوعاتی را دنبال کنند. تاکنون 1200 شکایت ثبت که همه آنها بررسی شد و اکثر آنها به صلح انجامید ولی طبعاً ثبت شکایات باید بیشتر از این تعداد باشد.

محله‌ای با بیان اینکه خدمات پس از فروش در ایران وجود دارد، گفت: بخش‌هایی که مشکل آنها حل می‌شود را به حساب خدمات پس از فروش نمی‌گذاریم. 3600 نقطه خدمات پس از فروش وجود دارد که سالانه همه این نقاط بررسی می‌شوند. علاوه بر آن واحدهای صنفی نیز خدمات تعمیرگاهی انجام می‌دهند، ولی در جایی که به مانع و مشکل بر می‌خوریم که بیشتر آنها در راستای ضمانت است.

مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت بیان کرد: هر ساله تولیدات و متقاضیان خودرو بیشتر می‌شود بنابراین شرکت‌ها باید توان خود را برای سرویس دهی بیشتر کنند. این سامانه در جهت اتصال مشتری و شرکت به یکدیگر است تا وضعیت بهبود پیدا کند.

وی گفت: سال گذشته تلاش کردیم که انجمنی در عرصه خدمات پس از فروش ایجاد کنیم و خوشبختانه این انجمن در اتاق بازرگانی تشکیل شد و در اواخر سال بود که انتخابات آن نیز برگزار شد. همچنین کسانی که مدعی ارائه خدمات هستند تحت حمایت ما قرار می‌گیرند و در این راستا فضایی را در زمینه نظارت و بازرسی و خدمات و آموزش در اختیار آنها قرار می‌دهیم که امید داریم موارد این حوزه در سال جاری بیشتر شود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir