دولت سیزدهم با وعده ساماندهی بازار خودرو و کاهش قیمتها، سیاستهای جدیدی را در دستور کار قرار داد. یکی از این سیاستها، آزادسازی واردات خودرو بود که در مراحل مختلف و با اولویتهای گوناگون انجام شد.
به گزارش مجله ماشین، علی بهادریجهرمی، سخنگوی دولت؛ در این باره گفته است که آییننامه واردات خودروی کارکرده صرفاً از مناطق آزاد به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
این موضوع ابهامات زیادی را به وجود آورده است. چرا که بسیاری از مردم انتظار داشتند با آزادسازی واردات، شاهد رونق در بازار و کاهش قیمتها باشند. اما به نظر میرسد مناطق آزاد به تنهایی گرهگشای این مشکل نخواهند بود.
از طرف دیگر، بهادریجهرمی به وجود مافیای خودرو در این حوزه اشاره کرده و گفته است که دولت با قدرت در حال پیگیری برای جلوگیری از انحصار و رانتخواری است.
اما سوال اینجاست که آیا این مافیای خودرو، اجازه خواهد داد که واردات خودرو از مناطق آزاد به طور کامل انجام شود و به نفع مردم تمام شود؟
باید منتظر ماند و دید که آیا دولت میتواند با تدابیر جدید خود، از جمله واردات خودرو از مناطق آزاد، به وعدههای خود عمل کند و آرامش را به بازار پرالتهاب خودرو بازگرداند یا خیر.
برچسب ها: واردات خودرو
لینک کوتاه نوشته
واردات خودرو از مناطق آزاد: مسکنی موقت یا راه حلی پایدار؟
کپی لینک
source
کلاس یوس