به گزارش پرشین خودرو، بر اساس شنیدهها شرکت بهمن دیزل بنا دارد این بار به سراغ تولید و عرضه کامیونت ۳.۸ تن برود و با این اقدام عملا سبد محصولات تجاری نسبتا سبک، سنگین و کشنده در اختیار بهمن دیزل خواهد بود و چنانچه این پروژه با موفقیت انجام شود، بهمن دیزل قطعه دیگری از پازل تناژ باربری ایران را کامل کرده است. این محصول میتواند پاسخ مناسبی برای بازار بارهایی با تناژ سبک باشد.
در حال حاضر قالب حملو نقل تجاری نسبتا سبک با وانتهای شهری که حداکثر توانایی حمل کمتر از ۹۰۰ کیلو را دارند، انجام میشود و در مرتبه بعدی کامیونت های ۶ تن و ۸ تن و کامیونهای فورس F۲۱۰ (بهمن دیزل) با توانایی حمل حدود ۱۰ تن هستند که نیازهای این حوزه را برطرف میکنند اما در فاصله وانتهای ۱.۸ تنی با بارهایی در محدوده ۴ تن تمهیدی اندیشیده نشده که خلا موجود خسارات هنگفتی به منابع محیط زیست و سوخت کشور وارد میکند چرا که در شرایط فعلی مصرف کننده ناچار است کامیونهای بازه ۱۰ تن را ناقص بارگیری کند. به همین دلایل میتوان ورود بخش خصوصی به تولید کامیونت ۳.۸ تنی را هوشمندانه و متناسب با نیاز بازار دانست. مدیران بهمن دیزل با ورود به این قسمت از بازار، قدرتنمایی خوبی خواهند داشت و تا سالیان سال یکه تاز این حوزه خواهند بود.
کشورهای توسعه یافته نیز با تمرکز بر تولید کامیونتهای ۳.۵ تا ۴ تن تلاش کردند حمل و نقل بارهای کم حجم و سبک را مقرون به صرفه کنند. به واقع در کشورهای پیشرفته، خودروهای پرمصرفی مانند برخی وانتهای کنونی کشور ما اجازه تردد ندارند و برای شرکتها و بنگاههای تجاری تردد این خودروها غیراقتصادی است.
شرکت بهمن دیزل با تمرکز بر خلا بازار حمل و نقل ایران نقش قابل توجهی در حفظ منابع سوختی، بهینه کردن اقتصاد حمل و نقل باری شرکتهای تولیدی و رانندگان و همینطور حفاظت از محیط زیست برداشته است؛ محاسبات دقیق کارشناسان گواهی میدهد که خلاهای موجود در باربری ایران و همینطور عقب افتادگی فناورانه خسارات زیادی به اقتصاد، سلامت و محیطزیست وارد میکند و ورود بخش خصوصی برای جبران این خلاها میتواند در کاهش این زیان موثر باشد.
در خصوص کامیونت ۳.۸ تن و با توجه به اهتمام بهمن دیزل در به بکارگیری فناوریهای روز میتوان انتظار داشت این خودروی تجاری نیز از فناوری هشدار دهنده حرکت بین خطوط LDWS و ESC و هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز اضطراری هوشمند AEBS و … بهره ببرد.
همچنین اگر اطلاعات این پروژه دقیق باشد، رانندگان و خریداران این کامیونت ۳.۸ تنی میتوانند امیدوار باشند این محصول نیز همچون F۲۱۰ از تهویه و امکانات رفاهی مولتی مدیا برای راننده بهره می برد.
طبق شنیدهها، بهمن دیزل تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ محصول ۳.۸ تنی خود را معرفی خواهد کرد و این محصول عضو دیگری از خانواده فورس خواهد بود. این شرکت سال قبل کامیون ۱۲ تن با نام F۲۱۰ را تولید کرد که از نظر فناوری، ایمنی و امکانات رفاهی تحولی در این رده باری بود.
source
کلاس یوس