شرکت نیسان در نمایشگاه خودرو پکن 2024، چهار خودروی کانسپت را رونمایی کرده است. این خودروها شامل دو سدان به اسامی ایوو و ایپوک و دو شاسیبلند یعنی اپیک و اِرا، ثمره همکاری نیسان با شریک چینی یعنی دانگ فنگ است.
بنابر اعلام خودروساز ژاپنی، نمونه نهایی این خودروها از سال 2026 به روی خط تولید میرود. نیسان انتظار دارد که به کمک این محصولات جدید، بتواند فروش سالیانه خود را به 200 هزار دستگاه برساند.
نیسان ایپوک و ایوو
پس از آغاز به کار نمایشگاه خودروی پکن 2024؛ مشخص شد که این رویداد مهم به طور کامل در اختیار خودروهای شاسیبلند نیست. پس از معرفی نسل جدید مزدا 6 در قالب یک سدان برقی محرک-عقب، اکنون با دو سدان جدید نیسان روبرو هستیم. نیسان ایپوک (Epoch) یک خودروی کاملا برقی است، درحالیکه نیسان ایوو (Evo)، سامانه پلاگین-هیبرید را به همراه دارد.
این دو خودروی سدان تحت همکاری نیسان با دانگ فنگ طراحی و به عنوان کانسپت معرفی شدهاند. البته بنابر اعلام آقای ماکوتو اوشیدا مدیرعامل نیسان، روند طراحی این خودروها تکمیل شده و برنامه تولید آنها قطعی است.
ظاهرا نیسان قصد دارد ایپوک را ظرف یک سال آینده وارد بازار کند، اما ایوو کمی پس از آن عرضه خواهد شد.
به نظر میرسد که ابعاد این دو خودرو یکسان باشد، هرچند که طراحی نیسان ایوو، هیجانانگیزتر به نظر میرسد. در فضای کابین این خودرو نیز با نمایشگرهای بزرگ و عدم وجود دکمههای فیزیکی مواجه هستیم، که محصولات تسلا را به یاد میآورد.
هرچند نام ایوو یادآور خودروهای مسابقهای است، اما نیسان از این مدل به عنوان خودروی خانوادگی مناسب برای تعطیلات آخر هفته یاد میکند. فعلا از فضای داخلی نیسان ایپوک هیچ تصویری در دسترس نیست.
به نظر میرسد که نیسان برای نمایش این دو سدان جدید، محل درستی را انتخاب کرده است، چراکه مشتریان چینی همچنان به خودروهای سدان توجه نشان میدهند. معرفی فولکس واگن پاسات پرو در چین، میتواند این ادعا را ثابت کند چراکه پاسات سدان در هیچ کشور دیگری عرضه نمیشود.
نیسان اپیک و اِرا
نیسان از معرفی شاسیبلندهای جدید هم غافل نمانده و مدلهای اپیک (Epic) با موتور برقی و اِرا (Era) با سامانه پلاگین-هیبرید را در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی کرده است.
نیسان اپیک به قابلیت شارژ غیرمستقیم مجهز شده است، درحالیکه نیسان اِرا، مواردی شامل تعلیق بادی، صندلیهای جاذبه صفر و سامانه چهار چرخ محرک را به همراه دارد.
این دو خودرو از زبان طراحی مشابه با سدانهای کانسپت بهره میبرند و ظرف سه سال آینده وارد بازار خواهند شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس