مدتی پس از انتشار تصاویر فولکس واگن ماگوتان 2025 توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، اکنون این خودرو در جریان نمایشگاه پکن 2024 معرفی شده است.
توجه داشته باشید که فیدئون به عنوان جانشین غیرمستقیم فیتون، در حال حاضر بزرگترین سدان فولکس واگن در بازار چین است. این برند علاوه بر ماگوتان و فیدئون، چند سدان دیگر با اسامی لاماندو L، لاویدا، ساگیتار، سی سی، سانتانا، بورا و پاسات را نیز در چین عرضه میکند. فولکس واگن ماگوتان از اواخر سال 2024 در بازار چین به فروش میرسد.
طراحی فولکس واگن ماگوتان
فولکس واگن ماگوتان نخستین بار در سال 2018 و منحصرا برای عرضه در چین معرفی شده است. این خودرو تفاوت چندانی با پاسات B8 نداشت و به همین دلیل، نسل دوم ماگوتان را میتوان جانشین معنوی پاسات سدان دانست، هرچند که با طراحی متفاوت چراغها و سپر جلو، چراغ سرتاسری عقب و خروجی اگزوز زیر سپر، استقلال هویتی بیشتری به دست آورده است.
البته باید اعتراف کرد که طراحی فولکس واگن ماگوتان حتی در مقایسه با پاسات هم از هیجان چندانی برخوردار نیست، اما به هرحال با سایر محصولات جدید این برند هماهنگی دارد.
ابعاد بدنه فولکس واگن ماگوتان در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.99، 1.854، 1.487 و 2.871 متر اعلام شده است. طول بدنه نسبت به مدل قبلی کمی بزرگتر ولی از پاسات استیشن کوتاهتر است.
کابین و امکانات فولکس واگن ماگوتان
طراحی کابین فولکس واگن ماگوتان تفاوت چندانی با پاسات ندارد. همچون تیگوان L پرو که اخیرا معرفی شد، در این مدل هم علاوه بر کلاستر دیجیتال و نمایشگر لمسی 15 اینچی میانه داشبورد، یک نمایشگر 11.6 اینچی هم در مقابل سرنشین جلو قرار دارد.
گنجایش محفظه بار ماگوتان جدید هم با 13 واحد کاهش نسبت به مدل قبلی، به 520 لیتر رسیده است.
ماساژور و تهویه ردیف جلو، نمایشگر مجازی روی شیشه، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقپذیر، ترمز پارک برقی و اتوهولد، از مهمترین تجهیزات فولکس واگن ماگوتان به شمار میآید.
مشخصات فنی فولکس واگن ماگوتان
بنابر اسناد MIIT، فولکس واگن ماگوتان را میتوان با پیشرانه 1.5 یا 2 لیتری توربوشارژ با 160 یا 217 اسببخار قدرت خریداری کرد. هر دو پیشرانه مذکور به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه متصل میشود. احتمال دارد که نسخه هیبرید این خودرو نیز در آینده نزدیک معرفی شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس