Fotojet178638508852128668080

در میان شرکت‌های تیونر، ABT بیشتر از سایرین به اعمال تغییر بر محصولات آئودی علاقه نشان داده است. این شرکت در جدیدترین اقدام، به سراغ آئودی RS3 رفته و یک مدل جدید به نام ABT RS3-S را معرفی کرده است.

البته این نخستین تغییر ABT بر نسل فعلی آئودی RS3 نیست، چرا که در سال 2022 هم مدلی به نام RS3-R لیمیتد ادیشن توسط این تیونر آلمانی معرفی شد، که چهره‌­ای بسیار متفاوت داشت. اکنون ABT RS3-S با ظاهری آرام‌­تر از مدل قبلی ولی با تغییرات مهم، رونمایی شده است.

طراحی آئودی RS3-S ABT

تغییرات ABT RS3-S از سیستم تعلیق آغاز می­‌شود که با کاهش 30 میلی‌متری ارتفاع نسبت به مدل استاندارد همراه شده است. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 20×9 و 20×8.5 در محورهای جلو و عقب، استوار می‌­شود.

هواکش مشکی در کنار گلگیر جلو و دیفیوزر و باله عقب از جنس فیبرکربن، تغییرات ظاهری این خودرو را تکمیل می­‌کند. آنتی-رول بارهای جدید و خروجی اگزوز فولاد ضد زنگ مشکی مات هم قابل انتخاب است.

کابین و امکانات آئودی RS3-S ABT

ABT از اعمال تغییر بر کابین آئودی RS3 هم غافل نمانده و نشان‌های ویژه، نورپردازی خوشامدگویی، کفپوش‌های جدید و دکمه استارت سفارشی را در این خودرو نصب کرده است. البته مشتریان می‌­توانند موارد دیگری شامل پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و برخی قطعات فیبرکربن را نیز برای این خودرو سفارش بدهند.

مشخصات فنی آئودی RS3-S ABT

آئودی RS3 در حالت استاندارد هم خودرویی نیرومند است، چراکه 401 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ خود دریافت می­‌کند. این خودرو می­‌تواند ظرف 3.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و به حداکثر سرعت 290 کیلومتر برساعت هم دست یابد.

همان‌طور که سایت تاپ‌گیر اعلام نموده است، ABT RS3-S به واسطه نصب یونیت کنترل AEC و بدون تغییر در ECU، قدرتی در حدود 450 اسب­‌بخار در اختیار دارد. البته با پرداخت مبلغ بیشتر، 20 واحد دیگر هم به قدرت پیشرانه اضافه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje