Wp Header Logo 329.png


این موتور از مدل‌های کانتیننتال GT، GTC و فلاینگ اسپر حذف خواهد شد، اما همچنان در بنتایگا استفاده می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، بنتلی نه تنها پرونده پیشرانه‌ی باوقار W12 را می‌بندد، بلکه همچنین پایان کار موتور V8 بنزینی را نیز رقم می‌زند.

خط تولید جدید Edition 8 که شامل کانتیننتال GT، کانتیننتال GT کانورتبل و فلاینگ اسپر می‌شود، آخرین نسخه‌های این خودروها با موتور V8 بنزینی هستند.

اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، موتور V8 همچنان در بنتایگا حضور خواهد داشت. هرچند مدت زمان آن مشخص نیست.

بنتلی می‌گوید Edition 8 به طور خاص برای بازار آمریکای شمالی ساخته شده است، اما هر سه خودرو در بازارهای دیگر نیز موتور V8 بنزینی خود را از دست خواهند داد.

بریتانیا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز با موتور ۴.۰ لیتری توربودوقلو بدون سیستم کمکی هیبریدی خداحافظی می‌کنند.

بازارهای دیگر نیز به زودی همین مسیر را طی خواهند کرد. بنابراین، اگر به دنبال یک کانتیننتال GT/GTC یا فلاینگ اسپر با موتور V8 و بدون سیستم برقی هستید، بهتر است هر چه زودتر سفارش خود را ثبت کنید.

مدل‌های سه‌گانه‌ی Edition 8 در بیش از ۶۰ رنگ از طریق بخش سفارشی‌سازی مولینر قابل سفارش هستند.

این خودروها با رینگ‌های ۲۲ اینچی در طرح‌های پنج یا ده پره و درپوش‌های توپی خودتنظیم عرضه می‌شوند.

بنتلی می‌گوید این مدل‌ها «مجهزترین» نسخه‌ها به شمار می‌روند و با یک درب باک سوخت صیقلی به زیبایی جواهرات همراه شده‌اند.

این برند بریتانیایی فوق‌لوکس نشان ویژه‌ی Edition 8 را روی گلگیرهای مدل‌های کانتیننتال و ستون عقب فلاینگ اسپر حک کرده است.

همین نشان روی رکاب‌های جانبی و پشتی صندلی‌ها که لوگو روی آن گلدوزی شده نیز دیده می‌شود.

طرح شیک Palm Fluting روی صندلی‌ها جدید نیست، اما تا به حال روی مدل‌های «عمومی» بنتلی ارائه نشده بود، البته اگر چنین چیزی وجود داشته باشد. تحویل مدل‌های Edition 8 به مشتریان به زودی آغاز می‌شود.

از زمان عرضه نسل فعلی موتور ۴.۰ لیتری V8 در سال ۲۰۱۲، بنتلی بیش از ۵۳۰۰۰ دستگاه کانتیننتال GT/GTC و فلاینگ اسپر تولید کرده است.

با این حال، این شرکت مستقر در کرو از سال ۱۹۵۹ و با معرفی مدل S2، موتورهای V8 را تولید می‌کند.

پس از این چه خواهد شد؟ سیستم محرک هیبریدی با عملکرد فوق‌العاده که اوایل این هفته معرفی شد.

این سیستم شامل یک موتور V8 جدید به همراه سیستم کمکی هیبریدی است و خروجی ترکیبی آن بیش از ۷۴۰ اسب بخار و ۱۰۰۴ نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است.

فلاینگ اسپر و بنتایگا هم‌اکنون یک سیستم محرک هیبریدی را بر اساس موتورهای V6 کوچک‌تر ارائه می‌دهند.

مدل سدان از یک موتور ۲.۹ لیتری و مدل SUV از یک موتور کمی بزرگ‌تر ۳.۰ لیتری استفاده می‌کند.

بنتلی اشاره می‌کند که کانتیننتال GT و GT کانورتبل نیز در اواخر امسال به احتمال زیاد با همان سیستم محرک هیبریدی با عملکرد فوق‌العاده، برقی خواهند شد.