Wp Header Logo 357.png


منتشر شده در 23 اردیبهشت 1403 ساعت 14:00


تانک 800 در راه بازار ؛ پرچمدار جدید گریت وال با کابین لوکس و پیشرانه قدرتمند

شرکت گریت وال خود را برای عرضه یک پرچمدار جدید آماده می کند. این خودرو تانک ۸۰۰ نام دارد و بعد از ورود به بازار، بزرگ ترین و لوکس ترین شاسی بلند کمپانی خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، این شاسی بلند درشت اندام تا پایان سال جاری از راه خواهد رسید.

تانک ۸۰۰ پیشتر و در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱ در قالب یک مدل مفهومی رونمایی شد. بسیاری از رسانه های چینی در آن مقطع معتقد بودند نسخه تولید انبوه این شاسی بلند تنومند به زودی راهی بازار می شود. اما با وجود گمانه زنی ها این اتفاق نیفتاد و هنوز پس از سه سال خبری از نسخه خیابانی تانک ۸۰۰ نیست. این در شرایطی است که هر از چند گاهی تصاویری جاسوسی از پروتوتایپ تانک ۸۰۰ حین انجام تست های جاده ای و خیابانی می شود.

وفاداری ظاهری به نسخه کانسپت

تصاویر جاسوسی گویای آن هستند که نسخه خیابانی تانک ۸۰۰ تغییرات بسیار کمی را تجربه خواهد کرد. با این حساب، این شاسی بلند پرچمدار از لحاظ پیکره و فرم کلی تا حد زیادی شبیه به کانسپت معرفی شده در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. چراغ های LED گرد، جلوپنجره عریض کرومی با پره های عمودی، رنگ دوگانه بدنه، چراغ های عقب Y شکل و گلگیرهای برآمده از جمله مشخصات نسخه مفهومی هستند. در رابطه با ابعاد تانک ۸۰۰ اطلاعاتی در دست نیست، ولی احتمالاً طول آن در حدود ۵.۲ متر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا از راه‌اندازی خدمت درخواست کارت هوشمند سوخت از طریق اینترنت در خردادماه خبر داد.

استفاده از پیشرانه قدرتمند هیبریدی شارژی

در حال حاضر، ۷۰۰ Hi4-T پرچمدار سری تانکِ گریت وال محسوب می شود. این خودرو از پیشرانه هیبریدی شارژی بهره می برد. از این رو، به احتمال قوی تانک ۸۰۰ نیز به پیشرانه ای هیبریدی شارژی با خروجی مشابه یا حتی بالاتر تجهیز خواهد شد. پیش بینی می شود قلب اصلی پیشرانه این خودرو را موتور ۳ لیتری V6 تشکیل دهد. در تانک ۷۰۰، این موتور با همکاری موتور برقی ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند؛ از این میزان خروجی، ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور توسط موتور برقی نصب شده روی محور جلو تأمین می شود. وظیفه انتقال قدرت به چرخ های تانک ۷۰۰ به گیربکس ۹ سرعته خودکار محول شده است. باتری به کار رفته در این شاسی بلند بزرگ ظرفیتی برابر با ۳۷.۱ کیلووات ساعت دارد.

به دلیل بهره مندی از سیستم تعلیق بادی و اتصالات دوبل جناقی هم در جلو و هم در عقب، انتظار می رود این شاسی بلند چینی از لحاظ توانایی های آفرود، حرفی برای گفتن در برابر رقبا داشته باشد.

کابینی لوکس و مدرن

تصاویر جاسوسی گویای آن هستند که کابین تانک ۸۰۰ شباهت زیادی به کابین تانک ۵۰۰ دارد. در پروتوتایپ های در حال تست، از پوششی به رنگ قهوه ای تیره برای صندلی ها و قسمت های مختلف استفاده شده؛ همچنین دو نمایشگر بزرگ روی داشبورد به چشم می خورد. این شاسی بلند پرچمدار در نسخه های ۶ و ۷ نفره به فروش خواهد رسید.

قیمت تانک ۸۰۰

قیمت پایه گریت وال تانک ۸۰۰ حدود ۵۰۰ هزار یوان برآورد می شود. این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۶۹ هزار دلار یا ۴.۲۵۰ میلیارد تومان است. پس از ورود به بازار، تانک ۸۰۰ باید به مصاف رقبایی مثل لکسوس LX، مرسدس بنز GLS و ب ام و سری ۷ برود. قیمت به مراتب پایین تر می تواند برگ برنده این خودرو در برابر رقبا باشد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje