Wp Header Logo 364.png
دوچرخه کوهستان آئودی معرفی شد ؛ هم قیمت با سمند سورن صفر کیلومتر!

شرکت آئودی در کنار تولید خودروهای لوکس و جذاب، در بازار دوچرخه و اسکوترهای برقی نیز حضور نسبتاً پررنگی دارد. جدیدترین محصول کمپانی محبوب آلمانی در این دسته یک دوچرخه کوهستان برقی (eMTB) است. شاید بدانید این نوع دوچرخه ها به سامانه کمکی مجهز هستند و در سربالایی ها یا مسیرهای طولانی فشار کمتری را به راکب تحمیل می کنند.

به گزارش آخرین خودرو، دوچرخه کوهستان آئودی با همکاری شرکت ایتالیایی فانتیک موتور توسعه یافته است. این دوچرخه جذاب بر اساس مدل XEF 1.9 Factory تولید شده، به همین جهت مشخصات مشابهی با آن دارد. با وجود این، در نمای ظاهری وضعیت کاملاً متفاوت است و آئودی سعی کرده با انتخاب رنگ های اختصاصی محصول خود را متمایز کند. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ترکیب رنگ بدنه این دوچرخه از خودروی مخصوص رالی آئودی RS Q e-tron برگرفته شده است.

دوچرخه کوهستان فانتیک XEF 1.9 Factory در جلو از کمک ۱۹۰ میلیمتری راک شاکس زِب آلتیمیت و در عقب از کمک Öhlins TTX 22M بهره می برد. اما آئودی تصمیم گرفته کمک جلو را با کمک Öhlins RXF38 جایگزین کند. در بخش فنی، به غیر از این مورد تفاوت خاص دیگری به چشم نمی خورد.

دوچرخه کوهستان آئودی معرفی شد ؛ هم قیمت با سمند سورن صفر کیلومتر!

از دیگر مشخصات قابل ذکر دوچرخه برقی آئودی باید به کامپیوتر سفری، ست دنده SRAM GX، کالیپرهای ترمز Sunstar F.I.R.S.T و دیسک های S3 Batfly اشاره کنیم. با توجه به تنه و مشخصات فنی بسیار نزدیک، بعید به نظر می رسد که این دو دوچرخه از نظر کیفیت سواری تفاوت معناداری با هم داشته باشند. اما در مقابل، از لحاظ قیمت اختلاف دو دوچرخه زیاد است. در حالی که دوچرخه فانتیک XEF 1.9 Factory حدود ۸۳۰۰ دلار قیمت دارد، خرید دوچرخه ۹۷۹۵ دلار آب می خورد. این رقم معادل تقریباً ۶۳۰ میلیون تومان می شود! برای مقایسه بد نیست بدانید در بازار ایران با چنین بودجه ای می توان یک دستگاه رانا پلاس و یا سمند سورن صفر کیلومتر خریداری کرد!

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje